5 Temmuz Cuma günü hangi hatlar çalışmıyor, hangileri hizmet verecek?

Yenilmez

Active member
Bu Cuma yaklaşık 20 otobüs hattı çalışmıyordu İkramiye maaşlarının ödenmemesi nedeniyle zorla talepte bulunulması. Hükümet, hizmet vermeyen firmalara yaptırım uygulanacağını duyurdu.


Gece yarısı itibarıyla etkilenen hatlardan bazıları 114, 143, 160, 247, 300, 338, 382, 383, 406, 500, 584, 603, 619 ve 620.


itibaren Otomotiv Tramvay Birliği (UTA) Dün gece bir bildiri yayınlayarak “ödeme eksikliğini” kınadılar ve sürücülere ödeme yapılmamasını sürdüren hatları etkileyen “görevlerden uzak durmayı” doğruladılar.


O açıklamada da kaymışlar Javier Milei hükümetine sorular. Roberto Fernández'in sendikası ondan şirketlere verilen sübvansiyonları artırmasını istedi. Ulusal hükümet, hizmet sağlamayan şirketlere yaptırım sözü vererek yanıt verdi.

Video


UTA'dan ise ödeme yapılmaması nedeniyle kuvvet tedbirinin uygulandığını bildirdiler.


grevin onaylanması ve geri dönüşü Ön uyarı örneği, Haziran ve Temmuz ayı maaşlarını belirleyen ortak anlaşmalar için Çalışma Bakanlığı'nda yapılan toplantının ardından Perşembe günü öğleden sonra yaşandı. Anlaşma yoktu.


“Otomotiv Tramvay Birliği (UTA), topluluğa ve toplu yolcu taşımacılığı kullanıcılarına, bazı AMBA şirketlerinin maaşlarını ödememesi nedeniyle, toplu taşıma yapılmasına karar verildiğini bildirmektedir. görevlerden kaçınma Bu şirketlerde” ifadesi, sendikanın öğleden sonra yayınlayıp reddettiği yönündeki beyanına işaret etti ve kuvvet uygulamasına ilişkin saatler süren söylentilerin ardından belirsizlik devam etti.


UTA'nın güç ölçüsü, maaşların ve ikramiyelerin “zamanında ve şekilde” ödenmemesidir. Fotoğraf: Luciano Thieberger.

Açıklamasında, bu durumun sorumlusunun Hükümet olduğunu belirtti.


UTA, “Bu uyumsuzluk, ulusal hükümetin ilgili sübvansiyonları atama ve sağlamadaki gecikmesinden kaynaklanmaktadır, bu da işverenlerin maaşları zamanında ödemesini engelliyor” diye ekledi.


Kullanıcıların maruz kalacağı sonuçlardan “derin pişmanlık duyduktan” sonra Casa Rosada ve Palacio de Hacienda'ya döndü. “Umuyoruz ki ulusal hükümet Gerekli sübvansiyonların akreditasyonunu yürütmek Böylece işçiler, özellikle işçi grubu olarak içinden geçtiğimiz bu zor zamanlarda, besleyici nitelikteki maaşlarını alsınlar.


UTA'nın resmi açıklaması, önceden beri dolaşan bir şeyi doğruladı: Bu Cuma günü otobüs hizmetlerinde bir “kesinti” yaşanacaktı. “Şirket ödeme yapmazsa şoför gitmez”diye konuştu o dönemde sektörden kaynaklar. Onayın ardından sendika, borçlu maaşlarını zamanında ödemeyen şirketlerde hizmetin de etkilendiğini ifade etti. Ancak daha sonra bazı nedenlerden dolayı geri adım atmayı tercih ettiler.


Maaşların ödenmesi için son tarih bu Cuma, UTA bu tarihte İşçi Partisi genel merkezinde işverenlerle bir anlaşmaya varmayı umuyordu. Ancak Cuma gününe anlaşma sağlanamadan ulaşıyor.


UTA'nın ulusal hükümete yönelik iddiaları aynı zamanda, sübvansiyonları göz önünde bulunduran şirketlerden birinin taleplerine de işaret ediyor; bu durum, Milei ve Caputo'nun uyum talimatlarıyla çelişiyor.


Hâlâ çözülmemiş olan ortak müzakere Haziran ve Temmuz ayı maaşları için devam ediyor. Bu Cuma, Mayıs ayının sonunda kararlaştırılan maaş ve ikramiye ödemelerinin sınırıdır. O dönemde UTA, bir otobüs şoförünün mayıs ayındaki temel maaşının 737.000 dolar olacağını, buna 101.160 doların seyahat masraflarına ve ayrıca 250.000 dolarlık ücret dışı toplamın ekleneceğini bildirmişti. Böylece sendikanın yılın beşinci ayı için nihai rakam olarak öngördüğü rakam 1 milyon 88 bin 160 dolar oldu.


Aynı ücret dışı rakamın Haziran ve Temmuz maaşlarında da tekrarlanması gerekiyordu. Roberto Fernández liderliğindeki sendika, haziran ayı maaşı durumunda belirlenen temel maaşın 1.000.000 dolara çıkacağını, buna günlük 137.256 dolar ve 250.000 dolar daha ekleneceğini, dolayısıyla bir sürücünün maaş kazanması gerektiğini açıklamıştı. Haziran ayında 1.387.256 dolar.


Aynı durum, son teslim tarihi olan 5 Temmuz Cuma günü de geçerlidir. Bu ayın başlangıç tabanı 1.060.000$'dır ve buna 250.000$'ı ve günlük 145.488$'lık ek harcırahı da eklemeliyiz. Maaş 1.455.488 dolara yükselecek.


  Güç ölçüsü, Plaza Constitución'da bekleyen yolcular.  Fotoğraf: Luciano Thieberger

Güç ölçüsü, Plaza Constitución'da bekleyen yolcular. Fotoğraf: Luciano Thieberger

Ancak bazı şirketlerin henüz ikramiyeyi yatırmadığı ortaya çıktı ve bu iddia, maaşlar konusunda açık ve ortak müzakere yapılmasının yanı sıra, Çalışma Bakanlığı ile mutabakata varılan maaş artışlarının tamamının ödenmesini talep eden işçilerle birleşti. önümüzdeki birkaç ay için.


Ulusal hükümetten sert yanıt: Grev yapılan şirketlere yaptırım uygulanacağını söyledi


Açıklamanın dağıtılmasından saatler sonra, daha sonra UTA'nın kendisinden göreceleştirildi, Ulaştırma Bakanlığı cevap verdi Sendikaya: “Tazminatları” zaten aktardığının güvencesini verdi ve hizmet vermeyen şirketlere yaptırım uygulayacağı konusunda uyardı.


“Ulaştırma Bakanı, maaş ödemelerinin işverenlerin çalışanlarına karşı yükümlülükleri olduğunu bildiriyor. Ancak şunu da belirtmek gerekir ki; zorunlu ödeme tarihi yoktur şirketlere fon sağlanması. Buna rağmen Ulaştırma, fonları mümkün olan en kısa sürede güvence altına almak için gerekli tüm önlemleri uyguluyor” dedi.


Franco Mogetta, Ulusal Ulaştırma Bakanı.  Fotoğraf Federico Lopez Claro
Franco Mogetta, Ulusal Ulaştırma Bakanı. Fotoğraf Federico Lopez Claro

Tazminatların halihazırda bankaya gönderildiğini ve önümüzdeki birkaç saat içinde şirketlerin hesaplarına aktarılmak üzere olduğunu vurguladılar.


Sonunda güçlü bir uyarıda bulundu. Franco Mogetta başkanlığındaki portföy, “Hizmet sağlamayan şirketlere Ulusal Taşımacılık Düzenleme Komisyonu (CNRT) tarafından yaptırım uygulanacak ve aylık tazminata karşılık gelen kesintiler yapılacak” sonucuna vardı.


İşadamları krizdeki kolektif sisteme işaret ediyor


Otobüs şoförleri tarafından uygulanan bir önceki kuvvet tedbiri, son derece yerel bir kısmi grev olmasına rağmen, Haziran ayında alınmıştı: yalnızca yedi hattı etkilemişti. Daha önce UTA 9 Mayıs'ta genel greve katılmıştı, ancak 40'tan fazla hat hizmet vermeye devam ediyordu. Ve Nisan ayında güçlü bir otobüs grevi yaşandı. Bu olay, ödeme yapılmamasına ve ortak müzakerelere ilişkin şikayetlerin ortasında, ayın 11'inde meydana geldi.


O zaman Mogetta, UTA'nın güç ölçüsünü “zorlayıcı” olarak tanımladı. Ulaştırma Bakanı o dönemde “İşçileri kovamayız ama şirketleri kovabiliriz” demişti.


İş odalarından ulaşım sisteminin gergin olduğu konusunda uyarılar yapılıyor. İddia, Hükümet'in enflasyon üzerindeki etkiyi önlemek için ertelediği bir önlem olan oranların ayarlanması talebine dayanıyor.


Bunun karşılığında şirketler daha fazla sübvansiyon talep ediyor, ancak Ulus sübvansiyon tabanını genişletmek istemiyor çünkü bunu yapmak “sıfır açık” stratejisini bozacaktır.


Diyalog halinde Zurnaİş dünyası kaynakları, fiyat ayarlaması yapılmadığı takdirde miktar ayarlamasının başlayacağını ima etmişti. Sektörde maaş, yakıt (mazot) ve girdi fiyatlarını doğru şekilde tanıyan yeni bir maliyet yapısı olmadığı takdirde otobüs sahibi şirketlerin frekansları daha belirgin şekilde düşürmeye başlayacağı konusunda uyarıyorlar. Hatta yetkililerin açıkça söylemeden kendilerini zor kararlar almaya ittiği yorumunu yapıyorlar.


07-05-2024 - Buenos Aires Kuvvetlerinin tedbiri 20 otobüs hattını etkiliyor.  Fotoğraf: Luciano Thieberger.
07-05-2024 – Buenos Aires Kuvvetlerinin tedbiri 20 otobüs hattını etkiliyor. Fotoğraf: Luciano Thieberger.

O zamanki hesaplamalara göre, parkı oluşturan 18.500 otobüsün yalnızca 15.000'inin sokaklara çıkacağını ve personel sayısının %20 oranında 40.000'e düşürülmesi için yaklaşık 10.000 kişinin işten çıkarılacağını tahmin ediyorlardı.


Haziran ortasında, Metropol grubunun ağırlıkta olduğu ve AMBA'da DOTA'dan sonra ikinci en önemli olan Arjantin Otomotiv Taşımacılığı İş Adamları Derneği (AAETA) Mayıs ayında City ve Conurbano'daki otobüs ücretlerinin artacağını söyledi. Asgari ücretin maliyeti 1.250 Dolar, yolcu ise 270 Dolar ödedi. Buna karşılık dernek, AMBA'daki otobüs sisteminin aylık bakım maliyetinin yaklaşık 250 milyar peso olduğunu tahmin etti; Ulaştırma Bakanlığı bunun yalnızca 194'ünü kabul edecekti.
 
Üst