9 Temmuz ortasında klasik saray tarzını ve kale efsanesini yıkan Retiro'nun “çirkin” binası

Yenilmez

Active member
Açılışından otuz beş yıl sonra, Brezilya Büyükelçiliği Merak uyandırmaya, çelişkili görüşler uyandırmaya, kışkırtmaya devam ediyor. Sonuçta bunlar Modern Hareket'in ve daha spesifik olarak acımasızlık. Aslında birkaç yıl önce yapılan bir anket, Buenos Aires sakinlerinin Clorindo Testa Ulusal Kütüphanesi'ni şehrin en çirkin binası olarak seçtiğini ortaya çıkardı. Kültürel gliptodontumuz çirkin mi?


Başka bir ölçekte, Retiro mahallesinin kendine has brütalist bir örneği var; yeşilliklerle dolu şehvetli balkonlarıyla hem dışarıdan hem de içeriden parlayan bir bina. Arroyo ve Juncal arasındaki Cerrito'da bulunan bu bina, 1976 yılında Rio'lu Olavo Redig do Campos tarafından tasarlandı ve prestijli Arjantin stüdyosu SEPRA tarafından inşa edildi. Resmi açılış 1989 yılında gerçekleşti ve Brezilya büyükelçiliği kançılaryasının genel merkezi.


Şehrin bu bölgesinde, klasik tarzı bozuyorFransız Büyükelçiliği, Brezilya büyükelçisinin kendi konutu – Arroyo Caddesi'ndeki Pereda Sarayı – gibi binaların ve Callao ile Libertad arasındaki APH 30 Avenida Alvear, Tarihi Koruma Alanı'nı oluşturan tüm eserlerin hakim olduğu. Jokey Kulübü genel merkezinden Hume ve Lloubet konutlarının içinden geçerek.


Brezilya büyükelçiliği Campos'un ülkedeki tek işini yapıyor; 30 yıl boyunca “Dışişleri Bakanlığı Miras Koruma Servisi” ne başkanlık etti. Bu nedenle Washington (ABD), Beyrut (Lübnan) ve Dakar'daki (Senegal) diplomatik konutların yanı sıra bu binayı da tasarladı.


Brezilya Büyükelçiliği'nin faaliyet gösterdiği Olavo binasının balkonları – saksılar. Fotoğraf Luciano Thieberger

Şüphesiz yapının en önemli özelliklerinden biri yedi seviyeli balkon. Mevsime bağlı olarak az ya da çok yoğun olarak yıl boyunca değişen yaprakların öne çıktığı çiçek tarhları gibi devasa saksıları simüle ediyorlar.


Balkonlar geçilebilir durumda değil; emniyet kemerleriyle yalnızca bakım personeli bunlara erişebilir ve gerçekten de balkonun şeklini kopyalayan dev saksılar var. Ve bu çömleklerden bazılarının ünlü kiracıları var: 9 de Julio'da dolaşan yırtıcı kuşlar onlara yerleşti.


Balkonlarda yeşil.  Gerisi beton.  Fotoğraf: Luciano Thieberger
Balkonlarda yeşil. Gerisi beton. Fotoğraf: Luciano Thieberger

Önemli olduğunu iddia eden herhangi bir binada olduğu gibi, tasarlandığı dönemden beslenen kendi efsanesi vardır: Pek çok kişi, fizyonomisinin “önemli olma” fikrine yanıt verdiğini söylüyor. onu bir tahkimat haline getir. Delegasyonu herhangi bir saldırıya karşı koruyun, bu yüzden birçok kişi bunu pratikte bir şey olarak görüyor. zaptedilemez bir cepheye sahip bir sığınak.


Evet, büyükelçilikteki herkes bu hikayeyi biliyor ama versiyonu destekleyecek hiçbir belge yok; ama bunu da inkar etmemek lazım.


Diyalog halinde ZurnaBrezilyalı gazeteci, yazar ve “Yükseklerdeki Aziz Paul” kitabının yazarı Raúl Juste Lores, binanın yazarı hakkında bilgi verdi: “Olavo çok detaylı bir profesyoneldi, büyükelçilerin ve işçilerin ne istediğini ve neye ihtiyaç duyduğunu çok iyi biliyordu. Kendisi aynı zamanda yüksek rütbeli bir pozisyona sahipti, bürokrat değildi. Itamaraty Sarayı'nı tasarlayan ekipte temel görevleri yerine getirdi. Brasilia, Oscar Niemeyer ve diğer önemli mimarlarla birlikte”.


Bir hükümet yetkilisi olarak Olave'nin “yenilikçi bir görevi vardı, O bir öncüydü. César Pelli'nin dünya çapında büyükelçilikler tasarlamak üzere Devlet tarafından işe alındığını hayal edin. Ve bu şekilde yurtdışında bir ülkenin mimarisini temsil ediyoruz” diye karşılaştırıyor.


Brezilya Büyükelçiliği binası 1989'da açıldı. Fotoğraf Luciano Thieberger
Brezilya Büyükelçiliği binası 1989'da açıldı. Fotoğraf Luciano Thieberger

Büyükelçilik durumunda, “Parti duvarları arasında bir bina tasarladım, komşulara uyum sağlayarak homojen bir görüntü sağladı. Bir bakıma bina çevreyle ve bağlamla sohbet ediyor. Ancak asil, neoklasik ev olan Pereda Sarayı ile benzerlik aramadı. Çalışmaya uygun, modern ve sade bir bina düşünün. Ve büyükelçiliğe yansıyan 60'lı ve 70'li yılların Brezilya mimarisinin dilini bırakıyor ve Brezilya'yı temsil eden bir renk olan yeşili, yani bolca yeşili ekliyor.”


Deredeki Ev gibi elçiliğin cephesi de dövülmüş betondan yapılmıştır. Restorasyon sırasında Mar del Plata ev müzesinden sorumlu olan Magalí Marazzo, şunları söyledi: Zurna Binanın kaplaması neyle ilgili: “Taze betonun döküldüğü kalıp olan kalıbı oluşturan ahşap kaldırıldığında çimento pürüzsüz hale gelir. O yıllarda çekiçle, elle zaten olanın yüzeyi Amancio Williams, içindeki taşa göre renklerin görünüp görünmemesini sağlayacak şekilde kuru beton kullandı.


Brezilya Büyükelçiliği binasından 9 de Julio'nun görünümü.  Fotoğraf Luciano Thieberger
Brezilya Büyükelçiliği binasından 9 de Julio'nun görünümü. Fotoğraf Luciano Thieberger

O Buenos Aires Planetarium'un cephesinde de benzer bir kaplama varama taşlar beyaz. Artık bu iş elle değil mekanik olarak yapılıyor. “Her zaman söylerim, mimarlık kişisel zevklerin ötesinde estetik bir dönemi temsil eder. Elçiliği beğenirsiniz ya da sevmezsiniz, Deredeki Ev'i beğenirsiniz ya da sevmezsiniz. Ama sahip oldukları değer, o an için temsil ettikleri şeydir. inşa edildi” diye açıkladı Marazzo.


Zurna Kamu Diplomasisi Sektörü'nün çabaları sayesinde binanın içini gezdi; Ancak şu anda halka yönelik rehberli turlar planlanmamaktadır.


Zemin katta, plastik sanatçısı Athos Bulcão'nun eserinin yer aldığı, arazinin tüm genişliğini kaplayan bir duvar bulunmaktadır. 2008 yılında ölen Carioca, Brezilya'nın en önemli binalarından bazılarında yaptığı çalışmalarla tanınıyor. Niemeyer imzalı birçok yapıya sanatıyla katkıda bulunmaya çalıştı.


Athos Bulcão'nun eseri;  Brezilya Büyükelçiliğindeki arsanın genişliğini kaplar.  Fotoğraf Luciano Thieberger
Athos Bulcão'nun eseri; Brezilya Büyükelçiliğindeki arsanın genişliğini kaplar. Fotoğraf Luciano Thieberger

Athos Bulcão'nun Brezilya Büyükelçiliği'ndeki çalışmasındaki bayrağın renkleri.  Fotoğraf Luciano Thieberger
Athos Bulcão'nun Brezilya Büyükelçiliği'ndeki çalışmasındaki bayrağın renkleri. Fotoğraf Luciano Thieberger

Büyükelçilikte çinilerle yapılan çalışma şu anlama geliyor: ulusal bayrağın renkleri. Brezilya Dışişleri Bakanlığı'nda bu sanatçının Brezilya ve diğer ülkelerdeki büyükelçilikler arasında 17 eseri bulunmaktadır.


Brasilia'da, mimar Oscar Niemeyer'in Our Lady of Fátima Şapeli'nin cephesindeki Athos Bulcão'nun eseri.  Fotoğraf Athos Bulcão Vakfı'nın izniyle
Brasilia'da, mimar Oscar Niemeyer'in Our Lady of Fátima Şapeli'nin cephesindeki Athos Bulcão'nun eseri. Fotoğraf Athos Bulcão Vakfı'nın izniyle

Bildiğiniz gibi aynı blokta Brezilya devletine ait iki bina: Cerrito caddesindeki kançılarya genel merkezi ve Arroyo caddesindeki tarihi büyükelçilik binası. Her iki bina da yalnızca üst düzey yetkililerin erişebildiği park rampaları olan yer altı rampaları aracılığıyla birbirine bağlanıyor.


Brezilya büyükelçisinin ikamet ettiği Saray'ın bahçesine erişim merdiveni.  Fotoğraf Luciano Thieberger
Brezilya büyükelçisinin ikamet ettiği Saray'ın bahçesine erişim merdiveni. Fotoğraf Luciano Thieberger

Görünüşte, her iki binayı birbirine bağlayan şey, aslında Pereda Sarayı'nın bahçeleri olan bir parktır.


Cephe gizlenmiş bloğun kalbine bakan Brezilya Büyükelçiliği'nin.  Fotoğraf Luciano Thieberger
Brezilya Büyükelçiliği'nin bloğun kalbine bakan “gizli” cephesi. Fotoğraf Luciano Thieberger

Brütalist binanın antipodlarında, bu Saray 1800'lerin sonları ile 1900'lerin başları arasındaki hakim mimarinin en klasikini temsil ediyor. Sahipleri – Celedonio Pereda ve María Justina Girado – özel bir taleple eseri mimar Louis Martin'e yaptırdı: Paris'teki Jacquemart-André'ye benzer olması. müze.


Arroyo Caddesi'ndeki Pereda Sarayı, Brezilya'nın Arjantin büyükelçisinin yaşadığı yer.  Fotoğraf: Luciano Thieberger
Arroyo Caddesi'ndeki Pereda Sarayı, Brezilya'nın Arjantin büyükelçisinin yaşadığı yer. Fotoğraf: Luciano Thieberger

Efsaneye göre Martín çifti – özellikle de bazı iç merdivenlerin tasarımı konusunda – tatmin edememişti, bu yüzden kovuldu ve çalışma zamanın en ünlü mimarlarından biri tarafından tamamlandı. Jules Dormal; Belçikalı oyuncu Teatro Colón'un son çalışmasından sorumluydu.


1943'te Brezilya hükümeti tarafından satın alındı. Büyükelçi Julio Glinternick Bitelli ve ailesinin ikametgahıdır. Arroyo 1142 üzerinden erişilen Kültürel Alan da faaliyet göstermektedir. Bu alanın faaliyetleri, gündemi ve ziyaret saatleri – sarayın diğer yerlerine girme anlamına gelmez – resmi X hesabından öğrenilebilir: @BrasilBaires


Bugünlerde yoğun bir kültürel aktivite var ve aralarında plastik sanatçısı Rosana Paulino'nun Malba'daki önemli bir sergisi de var. Buna Brezilya'nın bir sonraki Kitap Fuarı'na ve BAFICI'ya 9 Brezilya filmiyle katılması da ekleniyor.


Buenos Aires'teki Brezilya Büyükelçiliği'nin iç cephesinin açılışları.  Fotoğraf Luciano Thieberger
Buenos Aires'teki Brezilya Büyükelçiliği'nin iç cephesinin açılışları. Fotoğraf Luciano Thieberger

Benzerlikler, Buenos Aires'teki Brezilya Büyükelçiliği binasının girişinde.  Fotoğraf: Luciano Thieberger
Benzerlikler, Buenos Aires'teki Brezilya Büyükelçiliği binasının girişinde. Fotoğraf: Luciano Thieberger

Brezilya Büyükelçiliği'ndeki oditoryuma erişim.  Fotoğraf: Luciano Thieberger
Brezilya Büyükelçiliği'ndeki oditoryuma erişim. Fotoğraf: Luciano Thieberger
 
Üst