Arjantinli büyük bir sanatçının yaptığı 2 tonluk eser nedir?

Yenilmez

Active member
Bu yağmurlu cuma günü şafak farklıydı Ezeiza Havaalanı: ünlü “Zeplin”in de içinde bulunduğu yeni kalkış terminalinin kendine ait olması “Güneş” kendi.


Bu sanatçının yaptığı eserin adıdır. Julio Le Parc, Bir yıl önce açılışı yapılan gidiş salonu için yaratılan 95 yaşındaki “ışık ve hareket sihirbazı”, Arjantinlileri ve ülkeye giriş veya çıkış yapan yabancıları büyülemeye devam ediyor.


“Sol” küresel bir mobildir 10 metre çapında ve 1.550 kilo, 19 metre yükseklikte asılı Japonya'dan getirilen 2.913 adet altın aynalı paslanmaz çelikten oluşan ve Arjantin bayrağına “görsel saygı”.


Montajı Paris'ten koordine eden Le Parc, montajı geçen yıl tamamladı ve perşembe günü öğleden sonra teknik ekip, modern bir mekanda her geçen gün modern bir mekan haline gelen o keskin parlaklığı ortaya çıkarmak için çalışmaya başladı. 35.000 kişinin geçiş yeri.


Sahne, bir tür Arjantin doğal fenomeni haline geldi. “Le Parc'ın ilk altın küresi, “14 favori renkten oluşan sanatsal bir palete sahip: gümüş, öncelikli olarak kırmızı ve CCK kadranına özgü mavi”, diye açıklıyor Zurna Yamil Le Parc, sanatçının ve sanat yönetmeninin oğlu.


Julio Le Parc'ın Mendoza sanatçısının eseri El Sol, Ezeiza Havaalanı gidiş terminalinde şimdiden sergileniyor. Fotoğraf: Luciano Thieberger

Eserin yazarı“çok iyi ve çok fazla enerjiye sahip”, Oğlunun açıklamasına göre, Salı günü Aeropuertos Arjantin yöneticileriyle resmi olarak gerçekleştirilecek açılış töreni için sağlığını korumak ve yaşadığı Fransa'dan yapacağı yolculuğu kaçırmayı tercih etti. En son 2019 yılında ulusal anma töreni için gelmişti.


Küre, biniş yürüyen merdivenlerinden hemen önce havaya uçuyor. Artık aile üyelerine uzaktan, yokuş yukarı son veda etmek için dönmenin yanı sıra, birçok kişi bu Arjantin sanat eserini uluslararası projeksiyonla görmek için geri dönecek.


Instagram'a yüklemek için fotoğraf çekmek veya video kaydetmek isteyenler, bu Güneş ile yarı yükseklikte yarışan çerçevedeki gümüş klima kulesinden kaçınmak zorunda kalacak. Le Parc, çoktan olay yerinden ayrılmışlardı. görselleri de engelleyen dev bir LED ekran.


Julio Le Parc'ın Mendoza sanatçısının eseri El Sol, Ezeiza Havaalanı gidiş terminalinde şimdiden sergileniyor.  Fotoğraf: Luciano Thieberger
Julio Le Parc'ın Mendoza sanatçısının eseri El Sol, Ezeiza Havaalanı gidiş terminalinde şimdiden sergileniyor. Fotoğraf: Luciano Thieberger

Yönetmen, “Çalışma yeni terminalin açılışından önce düşünülmüştü, ancak bir operatörün pandemiden önce ve sonra ölmesi nedeniyle ertelendi” diye açıklıyor. Bu yüzden işlevsel klima kulesi planlarda “göründü”.


İlk başta ben gidiyordumr “daha sarı, yarı saydam” -Yamil diyor ve gösteriyor Zurna Bu olmayan render, arkasında bayrağın renklerini taşıyan cam ve ortasında Güneş (küre) olan bir başkasını da sergiliyor.


Bu büyüklükteki bir cep telefonunun temizliği, bir yıl önce parlaklığını yeniden sağlamak için “çıkarılan” CCK kadranıyla aynı yöntemle gerçekleştirilecek.


Mendozalı sanatçının oğlu Yamil Le Parc, Ezeiza Havalimanı gidiş terminalinde şimdiden ışıldayan El Sol adlı eserin yazarı.  Fotoğraf: Luciano Thieberger
Mendozalı sanatçının oğlu Yamil Le Parc, Ezeiza Havalimanı gidiş terminalinde şimdiden ışıldayan El Sol adlı eserin yazarı. Fotoğraf: Luciano Thieberger

Aeropuertos Arjantin'in başkanı Martín Eurnekian, Le Parc'ın çalışmalarını destekledi. 5 yıl önce başladılar, 3 yıl önce de sözleşme imzalandı.


“Arjantin'de hava trafiği aydan aya artıyor. Bu terminal 32 havayolunun faaliyet göstermesine olanak sağlıyor ve bu kültürel çalışma da bu hamlenin doruk noktası. Dünyadaki havalimanlarını incelerken temizliğe ve eğlenceye değer veriliyor, ancak ayrıca sanat. Tasarımdan yola çıkılarak tasarlanan Le Parc Güneşi'nin yer aldığı yeni terminal, bu küçük şehir olan Ezeiza'nın her şeyin doruk noktasıdır” dedi. Zurna.


“Terminalde kalacak bir çalışma olacak. Büyüklüğü nedeniyle deneyimi geliştirerek yolcu için olağanüstü hale getirir. Havaalanı Kurumsal İlişkiler Direktörü Jorge Rosales, “Sanat bu hedefin bir parçası” diye ekledi.


Ezeiza'nın “Güneş”inin babası


Julio Le Parc Mendoza'lı ve Paris'te yaşıyor. Modern op-art'a (izleyicinin bulunduğu yere bağlı olarak farklı etkiler yaratan parçalarla optik sanat) odaklanan deneysel görsel sanatlar alanında en tanınmış Arjantinli figürlerden biridir ve kinetik sanat (hareketin işe yaradığı yer).


Arjantin'deki Ulusal Güzel Sanatlar Okulu'nda ışık ve formlar arasındaki ilişkilere olan ilgisi uyandı. 1955 ve 1958 yılları arasında Güzel Sanatlar Akademisi'ne katıldı ve Sanat-Beton-Buluş akımı gibi avangard sanatçıların önerileri doğrultusunda çalışma planlarının yeniden düzenlenmesine katıldı ve burada etkili sanat eleştirmenleriyle tanıştı. Jorge Romero Brest.


1958'de Fransız Kültür Servisi'nden aldığı bursla Paris'e gitti ve Victor Vasarely gibi sanatçılarla ve kinetik sanatın diğer önemli temsilcileriyle tanıştı. Le Parc daha sonra sadece harekete ilişkin resmi önerilerini değil, aynı zamanda sanat dünyasını önceden bilmeye veya herhangi bir aşinalığa ihtiyaç duymadan estetik deneyimleri ifade etmenin bir yolu olarak hareketin politik sonuçlarını da ortaya koyuyor.


Bütün bunlar kurucu üyesi olduğu Groupe de Recherche d'Art Visuel'in (GRAV) kolektif uygulamalarından kaynaklanıyor; sanatın kapitalizmdeki konumunun reddedilmesiyle yönlendiriliyor. Kolektif anonimliği vurguladı ve seyirci katılımı Endüstriyel, mekanik ve kinetik tekniklerin benzer şekilde uygulanması yoluyla.


Ayrıca Mayıs 1968'de Fransa'daki Atelier Populaire'e ve çeşitli radikal avangard yayınlara katılarak üretimini güçlendirdi, her zaman bilimciliğe yakın, sosyal ve politik bir bağlılık içindeydi. İzleyicileri yalnızca çalışmanın katılımcıları olarak değil, aynı zamanda ortak yazarlar olarak görüyor.


Mendozalı bu adam, duvarcı, metalurjist, tabakhane çırağı, kitapçı, deneysel aktör ve Teatro Colón'da kapıcı olarak görev yaptığı hayatı boyunca önemli ödüller aldı: 1967'de Venedik Bienali. 1968'de André Malraux tarafından Officier des Art et des Lettres unvanını aldı ve 2019'da Fransız hükümeti Emanuel Macron tarafından onur nişanıyla ödüllendirildi.


Zeplin


Terminalin sol ucundaki dört yürüyen merdiven, Zeplin'e tamamen binmenizi veya inmenizi sağlar. yeşil halı. Mimari tasarımı, bir başkasının içinde yer alan bir bina yapısını içerir. dev zeplin Yolcuların güvenlik ve göçmen kontrol alanına, ticari alana ve biniş öncesi sektörlere erişim sağladığı birinci katın yüksekliğinde.


Terminalin içinde 190 metre uzunluğunda bir alan.ağ şeklinde 950 tonluk metal bir yapının içerdiği l, Dışarıyla temasa ve doğal ışığın girişine izin veren 2.100'den fazla temperli lamine camla kaplanmıştır. Bu, güneşin altın renginin gökyüzüyle kontrast oluşturmasını sağlar. Biraz beyaz ışıkla açık mavi olduğunda oluşur Arjantin bayrağı.


Geçen yılın 14 Nisan'ından bu yana faaliyet gösteren Yeni Gidiş Terminali, 50.000 m2 alana sahip olup, 5 bağımsız ada halinde düzenlenmiş, 150 kontuarlı (ada başına 28 ila 30 arası) check-in alanı bulunmaktadır.


Ticari tesislere ve Starbucks, Le Pain Quotidien ve Avustralya esintili bir “ızgara” restoranı olan Amerikan franchise Outback gibi zincirlerin gastronomisine ek olarak 72 self check-in istasyonu ve 24 otomatik bagaj bırakma istasyonu bulunmaktadır.


Toplam yatırım şuydu: 230 milyon dolar. Yeni terminal, tüm Ezeiza havayollarının kalkışlarını yoğunlaştırıyor; A – uluslararası varışlar için solunda ve C – ulusal varışlar için sağında. A'nın geliş alanı bu binaya geniş bir koridorla bağlanmaktadır. Terminal C ile de zaten bir bağlantı var.


Sürdürülebilirlik açısından ise %100 yenilenebilir enerji, LED aydınlatma teknolojisi ve iklimlendirme için sıvı soğutma üniteleri (chiller) ile enerji tüketiminde %60'a varan tasarruf sağlanmaktadır.


Julio Le Parc'ın Mendoza sanatçısının eseri El Sol, Ezeiza Havaalanı gidiş terminalinde şimdiden sergileniyor.  Fotoğraf: Luciano Thieberger
Julio Le Parc'ın Mendoza sanatçısının eseri El Sol, Ezeiza Havaalanı gidiş terminalinde şimdiden sergileniyor. Fotoğraf: Luciano Thieberger

Julio Le Parc'ın Mendoza sanatçısının eseri El Sol, Ezeiza Havaalanı gidiş terminalinde şimdiden sergileniyor.  Fotoğraf: Luciano Thieberger
Julio Le Parc'ın Mendoza sanatçısının eseri El Sol, Ezeiza Havaalanı gidiş terminalinde şimdiden sergileniyor. Fotoğraf: Luciano Thieberger

Julio Le Parc'ın Mendoza sanatçısının eseri El Sol, Ezeiza Havaalanı gidiş terminalinde şimdiden sergileniyor.  Fotoğraf: Luciano Thieberger
Julio Le Parc'ın Mendoza sanatçısının eseri El Sol, Ezeiza Havaalanı gidiş terminalinde şimdiden sergileniyor. Fotoğraf: Luciano Thieberger

Julio Le Parc'ın Mendoza sanatçısının eseri El Sol, Ezeiza Havaalanı gidiş terminalinde şimdiden sergileniyor.  Fotoğraf: Luciano Thieberger
Julio Le Parc'ın Mendoza sanatçısının eseri El Sol, Ezeiza Havaalanı gidiş terminalinde şimdiden sergileniyor. Fotoğraf: Luciano Thieberger
 
Üst