Barolo Sarayı'nın yeni sırları ve Latin Amerika'daki ilk gökdeleni görmenin farklı bir yolu

Yenilmez

Active member
Buenos Aires'in inşa mirasının tartışmasız simgesi olan Barolo Sarayı'nın her zaman ortaya çıkaracak yeni bir şeyleri vardır. Deniz fenerinden gelen ışık ise şehrin farklı noktalarından onu yeniden keşfetmenize yol gösteriyor. Onun Dantesk efsanesi ve Masonik ilhamı, tartışmaların tetikleyicisi. Bulutlu bir gökyüzünün olduğu bir sonbahar gecesinde, aydınlatmanın dramatik etkisi ve şekilleri kesin bir görsel etki sağlar. Sürpriz yapmaktan asla vazgeçmeyecek mi? Sürpriz yapmaktan asla vazgeçmeyecek!


Neredeyse her gün yeni bir rehberli tur turu başlatan ve bakış açılarının kaldırımlardan görülemeyeni bilmenin bir yolunu bulduğu bir şehirde, yeni bir çatı katı, Barolo'nun benzersiz bir perspektifini, muhteşem bir binayı keşfetmenizi sağlar. İtalyan mimar Mario Palanti tarafından. 1923 yılında açılışı yapılan Sadece dört yılda inşa edildi ve Buenos Aires'in en yüksek binasıydı. 1997'den beri Ulusal Tarih Anıtıdır.


Beton bir kütle olan Barolo'nun kapıları açık: Avenida de Mayo'dan Hipólito Yrigoyen'e kadar uzanan galerisinde yürümek, binanın iç kısımlarını gezmek, bar ve restoranını ziyaret etmek ve hatta binasına çıkmak mümkün. deniz feneri. Ve şimdiye kadarki en iyisi, Deniz fenerine girin, oturun ve nasıl çalıştığını ve şehrin yukarıdan nasıl göründüğünü görün.


Bu yeni çatı katına olan şey şu: farklı bir bakış açısı. Avenida de Mayo'da, 1300'de, Barolo'nun hemen önünde yer alır. Özel bir binadır. Barolo'ya ek olarak, La Inmobiliaria'nın iki kırmızı kubbesine, San José ve Avenida de Mayo'daki INADI binasına ve çok iyi bilinmeyen ama güzel bir binanın yukarıdan aşağıya görünümüne olanak tanır: Singer dikiş makinelerinin eski genel merkezi (bugün bir oteldir).

Video


Yüz yılı aşkın bir geçmişe sahip olan ve her türden turistin mutlaka görmesi gereken bir yer. Clarín tüm koridorları gezdi ve onu en iyi tanıyanlarla konuştu. Videonun tamamını izleyin.


Cumbre de Mayo terasındaki törenlerin ustası mimardır Fernando Carral. Kendisi Barolo'nun bakımından sorumluydu ve aynı zamanda 40 yıldır atıl durumda olan deniz fenerini de restore eden kişiydi. Sunum yapanlara Barolo'nun derinliklerinde bir keşif yaptığını açıkladı: Eski bir çöp fırınının kanalında çalışma yaparken, mektuplar, 1922'den kalma günlükler (bina hala inşaat halindeyken), dikiş makineleri katalogları, paketler buldular. bir sürü sigara, kibrit kutuları, sardalye kutuları, ayakkabılar. “Zaman tüneli” diye özetledi.



Avenida de Mayo'nun kırmızı kubbeleri, La Inmobiliaria binası.  Fotoğraf Clarín
Avenida de Mayo'nun kırmızı kubbeleri, La Inmobiliaria binası. Fotoğraf Clarín

Bina hakkında başka şeyler anlatarak orada bulunanların çoğunu şaşırttı; örneğin, cephe asimetriktir. Görüntü aldatıcı. Ana kulenin ihtişamı bakanların biraz dikkatini dağıtabilir; hipnotik Cephenin aydınlatması özellikle onu karakterize eden hacimleri ortaya çıkarıyor. Carral başka zamanlarda şunu söylüyor: Bakım eksikliği, süslerin çoğunun kaldırılmasına neden oldu: çirkin yaratıklardan çiçek saksılarına ve üzüm salkımlarına kadar.


Konuyla ilgili tartışma Dantesk efsanesi. Carral, daha çok Masonik sembolizmin olduğunu düşünenlerden biridir. Bu fikre o kadar da bağlı kalmıyor Palanti, Dante Alighieri'nin İlahi Komedya'sından ilham aldı. Etkinliğe katılan 50'den fazla kişiden biri “Binaların maddi olmayan değeri”ne katkıda bulundu. “Hiç şüphe yok ki mimar boyunu aştığı için dönemin normlarını hiçe saymış ve bina kodunun ne olduğuna dair bir istisnaya ihtiyaç vardı” bir başkasına katkıda bulundu.


Barolo'nun yanı sıra şaşkınlık yaratan yapılardan biri de şimdiki Tango de Mayo Oteli oldu. Söylendiği gibi aslında burası ünlü Singer dikiş makinelerinin mağazasıydı. Komşu binaların aksine devasa demir ve cam pencereleri var. Bu çatı katının açılışına katılan konuklar arasında Buenos Aires Art Nouveau Derneği'nden, yakın zamanda Buenos Aires Yasama Meclisi tarafından Olağanüstü Kültür Kişiliği olarak adlandırılan Willy Pastrana da vardı. Şehir, tüm kıtada bu tarzdaki en geniş bina koleksiyonuna sahiptir.


Ön planda INADI kubbesi;  La Inmobiliaria'nın sahip olduğu ikisinden birinin arkasında;  ve Kongre Sarayı'nın ötesinde.  Fotoğraf: Matias Martin Campaya
Ön planda INADI kubbesi; La Inmobiliaria'nın sahip olduğu ikisinden birinin arkasında; ve Kongre Sarayı'nın ötesinde. Fotoğraf: Matias Martin Campaya

“Buraya gelen mimarlar özgürce yarattılar, hayal güçlerini serbest bıraktılar. Her ne kadar Art Nouveau akademik olmasa da tam da akademileri (mesela Fransız akademisyenliğini) yıkan bir tarz, Avrupa'da yönergeler takip ediliyordu. Burada değil o yüzden. Süsleme ve tarzların karışımı herkesi sevindiriyor ve şaşırtıyor. Art Nouveau tarzındaki ilk üç eserim: Confitería del Molino, Güemes Galerisi ve Virginio Colombo'nun Casa Calise'si,” dedi Pastrana. Zurna.


Barolo'dan önce, başka bir İtalyan mimar Fausto di Bacco'nun eseri olan eski Şarkıcı, 1913'te açıldı.


Araştırmacı Alejandro Machado, şarap kadehleri ve atıştırmalıklar arasında – orada bulunan herkes deniz fenerinin başrolde olduğu ışıklandırma sürprizini beklerken – bu gazeteye mirasın kazandığı muazzam yayılma ve popüler hale gelen ziyaret ve bakış açılarının çeşitliliği hakkında konuştu. son zamanlarda: “Profilinde Buenos Aires kelimesi geçen 300'e yakın hesap var. Sadece turist rehberleri tarafından değil aynı zamanda mimarlar ve araştırmacılar tarafından da gerçekleştirilen yürüyüşlerde bir artış var. Buna bu bakış açılarının başarısı da eklenir. Sanırım eşsiz bir an yaşıyoruz” dedi sosyal medyada @cronistadetuciudad olarak bilinen biri.


Deniz fenerinden gelen ışık huzmesi Avenida de Mayo'daki kubbelerden birini aydınlatıyor.  Fotoğraf: “Clarín”
Deniz fenerinden gelen ışık huzmesi Avenida de Mayo'daki kubbelerden birini aydınlatıyor. Fotoğraf: “Clarín”

Machado, binalarla ilgili efsanelerin hayranı değil: “Ben gerçeği tercih ederim, insanları çekmek için yeterli” dedi.


Başka bir açıdan görülebilen yapılardan bir diğeri de La Inmobiliaria'dır. İki kırmızı kubbesi kesinlikle Avenida de Mayo'da bir tekilliktir.


Barolo sarayının ve deniz fenerinin aydınlatması, ön taraftaki terastan tam görünümde Fotoğraf: Clarín
Barolo sarayının ve deniz fenerinin aydınlatması, ön taraftaki terastan tam görünümde Fotoğraf: Clarín

Binanın müellifi ise yine bir İtalyan olan Luis Broggi'dir. Ve tam da Vatan'ın Yüzüncü Yılı kutlamalarına uygun olarak açıldı. Carral, kubbelerin kırmızı renginin, su geçirmez bir maddeyle boyandıkları gerçeğine tepki verdiğini söyledi.


Ama başlangıçta siyahtılar. 60'lı ve 70'li yıllar arasında bakım eksikliği arduvaz kaplamaya zarar verdi. Düşmeye başladıkları için çıkarılmak zorunda kaldılar. Bu, arduvazların altındaki çinkonun ortaya çıkmasına neden oldu. Bu çinko bir boya ile boyanmıştır. kırmızı su yalıtımı ve böylece ayırt edici bir mühür haline geldi.


Fotoğraftaki fotoğraf, Avenida de Mayo'nun çatı katından, Barolo'nun unutulmaz bir manzarası.  Fotoğraf: Matias Martin Campaya
Fotoğraftaki fotoğraf, Avenida de Mayo'nun çatı katından, Barolo'nun unutulmaz bir manzarası. Fotoğraf: Matias Martin Campaya

Rahat bir sohbetin ve birkaç kadeh şarabın ortasında Barolo, şehrin başka bir noktasından görülebiliyordu.  Fotoğraf: Matias Martin Campaya
Rahat bir sohbetin ve birkaç kadeh şarabın ortasında Barolo, şehrin başka bir noktasından görülebiliyordu. Fotoğraf: Matias Martin Campaya

Cupulines (veya fener) çinkodan yapılmıştır. Terasta bulunan biri, 30 yıldan fazla bir süre önce Sáenz Peña'nın köşesinde bulunan terasta şunu hatırlıyor: yıldırım çarptı, bir fırtınanın ortasında. Söküldü ve bir atölyeye taşındı, burada restore edildi ve ardından değiştirildi; Neyse ki bu ziyarete katılanlar ve bu caddenin devasa koleksiyonu için.


“Deniz fenerine bakın” ziyareti. Henüz bir tarih verilmese de bu çatı katının (@cumbredemayo) bir sonraki açılışının haziran ayında olacağı biliniyor. Bekleme listesi artık açık, [email protected] adresine e-posta göndermelisiniz.
 
Üst