başkalarının kaldırabileceği ve eklenecek olanlar

Yenilmez

Active member
Buenos Aires Yönetimi, resmi bir bildirimde bulunmadan, sosyal ağlar aracılığıyla iletişim kurmadan, bisiklet camiasına duyuru yapmadan, Tucumán Caddesi bisiklet şeridini “yükseltin”. Çalışmalar geçen hafta sabahın erken saatlerinde, diğer çalışmaların yanı sıra bisiklet yolunun düzenini koruyan alçak duvarların kaldırılması ve yolun yeniden boyanmasıyla başladı.


Tucumán bisiklet yolunun bir uzantısı vardır: neredeyse 3,9 kilometreLibertad ve Billinghurst arasında yer alır ve Once'ın ticari bölgesi ile San Nicolás ve Balvanera mahallelerini geçer. Şu anda Buenos Aires'teki bisiklet yolları ve bisiklet yolları ağının bir parçasıdır. 308 kilometrelik bir uzantı.


Bu durumu görünür kılmak için Pazartesi günü, kuruluşlar ve sosyal ağlar aracılığıyla Talcahuano ve Tucumán'ın köşesinde bisikletçiler için bir çağrı yapıldı.


Hükümet başkanı Jorge Macri'nin bu konuda eleştirel bir bakış açısına sahip olması yeni bir haber değil. Hatta bu bir kampanya bayrağıydı, çünkü Avenida del Libertador'daki, başlangıcından itibaren sonsuz eleştirilere maruz kalan bayrağın kaldırılmasını önerdi. Ancak henüz yayınlanmayan bir rapora göre hükümetin kendi anketleri, bunun en çok kullanılanlardan biri olduğunu gösteriyor. Bilinen şey, şehirdeki yolculukların %7'sinin bisikletle yapıldığı, 15 yıl önce bisikletin ilk kez yapıldığı dönemde bu oran %0,4'tü.


Macri yakın zamanda Luis Majul'a verdiği bir röportajda “O, bisiklet şeridi tartışmalarının anasıdır” dedi. “Bu daha karmaşık bir karar çünkü çok fazla iş yapıldı, bu yüzden tekrar çalışmamız gerekiyor, yani tekrar çok para harcamak, trafiği yavaşlatmak ve karmaşıklaştırmak zorundayız. Bunu yaptığımızda, “Geriye kalanın mevcut olandan daha iyi olacağına ikna olmalıyız.”Macri güvence verdi.




Tucumán Caddesi'ndeki bisiklet şeridinin kaldırılmasına yönelik çalışmalar şimdiden başladı. Fotoğraf @rusosnith (X).

Şüphesiz ağda yapılacak herhangi bir reform tartışmalara neden olacaktır. Daha da fazlası, reklamı bile yapılmadığında. Tucumán'a göre, yakın zamanda kurulan Aktif ve Sürdürülebilir Hareketlilik Sivil Derneği çoktan adalete başvurdu. “Yenilikçi olmayan bir önlem istendi” hakimin işin durdurulmasına karar vermesi. Hakimin acilen karar vermesi gerekiyor. Sağlıklı bir çevre hakkının, sağlık hakkının ve hepsinden önemlisi sürdürülebilirliği destekleyen kamu politikasının ihlal edildiğini anlıyoruz” dedi. Zurna avukat David Bernstein, derneğin kurucu ortağı (aynı zamanda Madres del Dolor'un uzun süredir işbirlikçisi).


Şehir Hakkı Gözlemevi de dava açtı. “Hükümet, haber vermeksizin ve tam bir gizlilik içinde, şehir merkezini Once ve Abasto mahallelerine bağlayan önemli bir arter olan bu bisiklet yolunun bir kısmını sökmeye başladı. Bisiklet yolunun yıkımına herhangi bir idari işlem eşlik etmedi ve Bu tedbirin temellerini de bilmiyoruz. “Bu eylem, katılımcı demokrasiye saygı duyulmadığını gösteriyor ve bu hükümetin şehrimizi planlarken gösterdiği takdir yetkisinin bir başka örneğidir.” “Yaşadığımız Şehir Biziz” hareketinin kurucusu María Eva Koutsovitis (Gözlemevi üyesi) ).


Koutsovitis, bisiklet yollarının ve bisiklet yollarının kullanımının nasıl değiştiğine dair güncel bir bakış açısı sundu: “Toplu taşıma sisteminin maruz kaldığı acımasız tarifeler, vatandaşlarımızın büyük bir kısmının geçimini sağlamak veya ulaşım için ödeme yapmak arasında seçim yapmak zorunda kaldığı anlamına geliyor. Binlerce kişi için İnsanların kentte dolaşması için bisiklet ekonomik ve erişilebilir bir seçenek haline geldi. Kentsel Çevre Planı, Toplu Bisiklet Ulaşım Sisteminin bir ulaşım aracı olarak geliştirilmesi ve teşvik edilmesi gerektiğini ortaya koyuyor. alternatif ve etkili ulaşım, bisiklet yollarının ve bisiklet yollarının arttırılması.


Altyapı Bakanlığı'ndan bilgi aldılar Zurna Bu ana tema mobilite alanında nasıl devam ediyor: “Bisiklet yollarına karşı bir plan değil. Mevcut ağı daha verimli hale getirme planıdır. Tucumán'da bir tane inşa etmeye karar verildi çünkü Yakınlarda Corrientes'te ve Córdoba'da bir tane olmak üzere iki tane var”, açıkladılar.


Bunu doğruladılar Marcelo T. de Alvear da aynı kaderi yaşayacakancak “her şey bir anda yapılmayacak: 1.000 milyon pesoya (enflasyona göre güncellendi, yaklaşık 1.200 milyon) ihaleler açıldı, bunlar Ağın bakımı ve iyileştirilmesi. Mesela çok önemli bir çalışma yapılacak. Billinghurst, Avenida del Libertador'dan sonra en çok kullanılan ikinci cadde. Temelde 1,3 km boyunca yaklaşık 50 santimetre kadar genişletilecek” diye açıkladılar. Ve başka bir bilgi daha verdiler: orada Günde yaklaşık 3.000 sefer yapılıyor.


“Libertador ile ilgili alınmış bir karar yok, anket yapılıyor” dediler. Bahsi geçen bütçe şunları içermektedir: metro istasyonlarında on ila on iki bisiklet park yeri inşaatı güvenliği olan. García del Río Bulvarı'na (Saavedra) bisiklet yolları eklenebileceğini söylediler ancak San Nicolás mahallesinde bu yolları iptal etmek için üzerinde çalışılan başka yollar da var. “çünkü pratikte kullanılmıyorlar.”


“Hiçbir şekilde ağın uzantısının azaldığını görmeyeceksiniz çünkü bugün mevcut olmayan mahallelere ve yerlere yeni bisiklet yolları ekleyeceğiz. Herkesin hareket kabiliyetini artırmak şehirde sahip olduğumuz temel önceliklerden biri.” dedi. Altyapı Bakanı Pablo Bereciartúa.


Sixto Cristiani, London School of Economics'ten şehir ve bölge planlama alanında yüksek lisans derecesine sahiptir. Ayrıca Avenida del Libertador bisiklet yolunun sık kullanıcısı. Bu yolun yoğun kullanımını düzenli olarak sosyal ağlarına yüklüyor; hatta kız ve erkek çocukların ilk bisiklet deneyimlerini ve emeklilerin boş zaman yürüyüşleri yaptığını bile görebilirsiniz.


Bir grup bisikletçi, Tucumán Caddesi'ndeki bisiklet şeridini kaldırmaya başladıkları için Tribunales'teki luknes'i protesto etti.  Fotoğraf: Marcelo Carroll
Bir grup bisikletçi, Tucumán Caddesi'ndeki bisiklet şeridini kaldırmaya başladıkları için Tribunales'teki luknes'i protesto etti. Fotoğraf: Marcelo Carroll

“Birçok erdemi ve birkaç kötü yanı var. Núñez'den Belgrano'ya kadar olan bölgede garajlı birçok bina var ve bu da çatışmalara yol açıyor. Bu alandan uzaklaştıkça olası kazaların yaşanabileceği alan ortadan kalkıyor. Her ne kadar bu konuda evrensel bir fikir birliği olmasa da, her iki tarafta yalnızca bir elin bulunmasının onu daha güvenli kıldığını düşünüyorum. Ancak caddelerde bisiklet şeritlerinin olması her zaman önemlidir, çünkü bunlar trafiği ayırıp güvenliği sağlar ve bisikletçiler caddelerin yeşil havasından ve hızından yararlanır.” diye açıkladı.


Cristiani, şehrin bir ağ optimizasyon planında yer almasıyla Perón Caddesi'ndeki (9 de Julio'dan Pueyrredón'a giden) bisiklet yolunun ortadan kaldırılmasını sağlıyor. Sonludur, eğimlidir ve araç trafiğinden gerçek anlamda ayrılmamıştır.


Ancak Cristiani şunu anlıyor: Ne kadar çok bisiklet yolu yapılırsa o kadar çok bisikletli olur. “Metro güzergahı olan caddelere odaklanmalıyız. Örneğin? 9 de Julio ve Rivadavia: bu daha az gürültüye, daha az kazaya ve daha az trafiğe yol açar” dedi.
 
Üst