Yenilmez
Active member
Mimarlar Paul Bell Chambers (İngiliz) ve Louis Newbery Thomas (Amerikalı) sadece iki yıl içinde şehirdeki en güzel binalardan birini inşa ettiler: Boston'un Birinci Ulusal Bankası, benzersiz mimarisiyle. dairesel kubbe, kırmızı. 100 yıl önce, 4 Kasım 1924'te açılışı yapılmıştır. Bugün banka olarak faaliyetlerine devam etmektedir ve ICBC Vakfı'nın kalbidir.
Neoplateresk tarzdaki binanın özelliğine ek olarak, en merak edilen köşeler Buenos Aires Şehri: Avenida Roque Sáenz Peña ve Florida'daki beş kubbenin köşesi. Birbiriyle yarışan beş mega kubbe, hangisi daha güzel.
Boston Bankası 1917'de Arjantin'e ayak bastı ve o yıllarda hem Kuzey hem de Güney köşegenleri şekillenmeye başlıyordu. Çalışmalar 1913 yılında başlamış ve 1916 yılında Plaza de Mayo'dan başlayarak ilk iki bloğun temeli atılmıştır.
Kurum ilk yıllarında aynı blokta küçük bir binada faaliyet gösteriyordu. “Banka, iki ülke arasındaki yün ticareti kapsamında Buenos Aires'e 1917 yılında geldi. Bankanın ilk yabancı şubesiydi. ekonomik genişleme anı Arjantin'den. 35 çalışanla işe başladılar ve genel merkezleri çok küçük olduğu için kısa sürede taşınmak zorunda kaldılar.” Zurna ICBC Vakfı Kültür alanı başkanı Agustina Punte.
Bu binanın inşaatı bu şekilde düşünülüyor. Mimarlar Paul Bell Chambers ve Louis Newbery Thomas projeyi üstlendiklerinde etkileyici bir özgeçmişe sahiptiler: Birlikte anıtsal La Plata tren istasyonunu tasarladılar ve aynı zamanda Constitución İstasyonu'nun genişletilmesi üzerinde çalıştılar. Ayrıca Paseo Colón ve Adolfo Alsina'nın köşesinde Bajo Buenos Aires'teki en görkemli binalardan biri olan Demiryolu Binası'nı inşa ettiler. Bu mimarlardan oluşan İngiliz-Amerikan topluluğunun özgeçmişlerinde başka bir çalışma daha vardı: sadece Harrods şubesi Büyük Britanya'nın dışında, Florida Caddesi'nde.
Yüz yıllık Diagonal ikonu. Fotoğraf: “Clarín”
Punte binanın inşa edildiğini söylüyor sadece iki yıl içinde. Ancak bir önceki çok zahmetliydi: İnşaat programı bodrum katlarını ve banka için iki katı, geri kalan katlarda ise kiralık ofisleri içeriyordu. Bu nedenle şirket daha fazla metre yükseklikte inşa etmeyi amaçladı.
Neoplateresk tarzındaki kubbe, şehirde benzersizdir. Fotoğraf Guillermo Rodriguez Adami
Ancak o zamanki Buenos Aires belediyesi bu cadde için çok katı düzenlemeler getirmişti. düzgün yüksekliklerO kopyalamak zorunda kaldılar. Diagonal Norte'deki tüm binalarda sabit bir korniş hattını bu şekilde görüyorsunuz. Dikilitaş'ın (birkaç yıl sonra, 1936'da açılışı yapılan) yüksekliğinde bile bu kornişlerle çakışan bir tekdüzelik ortaya çıkıyor.
Banka tüm gücüyle çalışıyor. Arkasında, solda Güemes Galerisi'nin kubbesi. ICBC Vakfı müzesinin koleksiyonundan.
Banka ile belediye arasındaki bu gidiş geliş neredeyse iki yıl sürdü. Nihayet 1922 yılında çalışmalar başladı ve 1924 yılında tamamlandı. “Binada yazışma ve evrakların bir yerden başka bir yere taşınmasını, işlemlerin daha hızlı tamamlanmasını sağlayacak pnömatik sistemi vardı. 8 katlı kiralık ofisleri, 300 telefonu vardı. Kuaför hizmeti vardı, banyolarda sıcak su vardı, sıvı sabun vardı (o yıllarda yenilikti). Çalışanlar dinlenmek için bowling oynuyordu” diyor.
Bencich ailesinin kiralık binasının kubbesi. Fotoğraf @lareinadelascupulas'ın izniyle
Adriana Cichero, sosyal ağlarda @lareinadelascupulas olarak bilinen bir fotoğrafçı ve referanstır. Şehrin tüm kubbeleri üzerinde bir araştırma yapar ve bunların açık bir harita üzerinde coğrafi konumlarını belirler. “ICBC çok özel bir liderliktir çünkü daireseldirkırmızı kiremitlerle örtülüdür ve çok güzel bir tepesi olduğundan, bir ışık küresi olan bir fenerin eşlik ettiği bir zirvedir. dört kanatlı aslan. Ayrıca gerçekten hoşuma giden bir şey de kubbenin içeriye nasıl uyarlandığı, bir kütüphaneye sahip olması ve çalışanların keyif alması için entegre edilmiş olması,” diyor Cichero. Terasta, dış mekan masaları ve sandalyeleriyle birlikte yemek odası var.
Kubbenin zirvesi ve dört kanatlı aslan. Fotoğraf @lareinadelascupulas'ın izniyle
Pazartesiden cumaya, binanın giriş kapısı 100 yıldır değişmeden kalan bir geleneği düşünürken birden fazla yaya şaşırıyor: Tamamen bronzdan yapılmış, aşağıya doğru açılıyor ve 25 saniye içinde görüşten “gizleniyor”. Saat 10 yönünde ve saat 15 yönünde 4 ton ağırlığındadır.
Kapının yanındaki ochava revak, binanın ilgi çekici yerlerinden bir diğeridir. Indiana'dan (Amerika Birleşik Devletleri) 400 tondan fazla kireçtaşı New York'ta oyularak Buenos Aires'e nakledildi. Bu son derece süslü cepheyi oluşturan ve aylarca tekneyle seyahat edilen yüzlerce bloktan yalnızca biri kırıldı; Geri kalanı mükemmel durumda geldi ve bu şekilde korundu.
Florida ve Diagonal Norte'nin köşesindeki ana giriş kapısı. Fotoğraf Guillermo Rodriguez Adami
Portal saat 10'da açılıyor. Bronzdan yapılmış ve 4 ton ağırlığında. Fotoğraf Guillermo Rodriguez Adami
Video
Buenos Aires halkını şaşırtan ve çöken kapı
Bir ritüel olarak, şirket tarafından belirlenen bir çalışan, açılış sistemini etkinleştirmek için hazineye iniyordu. Bu, durdurulduğu pandemiye kadar işe yaradı. Binanın kullanılmaya başlandığı ilk yıllarda bu alanın bir merakı vardı: bodrum katında hazine, bowling salonu ve bakım, elektrik ve marangozluk alanlarıyla bir arada bulunuyordu. Bugün güvenlik düzenlemeleri o kadar farklı ki bu dolaşım sürdürülemez hale geldi.
Kubbenin içindeki Vakıf kütüphanesi. Fotoğraf: Guillermo Rodriguez Adami
1990'ların sonlarında binada büyük bir modernizasyon ve yeniden işlevlendirme gerçekleştirildi. Bir bankanın ve Vakfın işlevleriyle bağlantılı kişilerin dolaşımının ötesinde, dış ticaret konularında kariyer ve kurslar verilmektedir; Bir şekilde bankanın kökenini günümüzle yeniden ilişkilendirmek.
Bartolomé Mitre caddesindeki en küçük portal. Fotoğraf Guillermo Rodriguez Adami
Bir gerçek: Tabii ki ana giriş kapısıyla rekabet etmek zordur, ancak Bartolomé Mitre Caddesi'nden erişim çok da geride değildir. Ayrıca bu cepheyi aramaya değer. diğer ikisini görkarşı kaldırımda. Art deco tarzının en büyük temsilcisi mimar Alejandro Virasoro'nun tasarladığı, bankanın eski genel merkezi “El Hogar Argentino”. Alejandro Bustillo'nun tasarladığı Banco Tornquist'in eski genel merkezi; Şimdi beklemedeki çalışmalarla birlikte evlere dönüştürülecek, ortak çalışma yapılacak ve bir çatı eklenecek.
Yazışmaların “dolaştığı” orijinal kanal. Fotoğraf Guillermo Rodriguez Adami
Korkuluk, bankanın içi. Sütunların üzerindeki ızgaralar binanın içini havalandıran kanallardan orijinaldir. Fotoğraf Guillermo Rodriguez Adami
Eski banka tasarruf defteri. Fotoğraf Guillermo Rodriguez Adami
Hala alçak binaların bulunduğu o köşeden bir kartpostal. ICBC Vakfı müzesinin koleksiyonundan.
ICBC'den görüntüler: Alejandro Virasoro'nun yazdığı Equitativa del Plata'nın kubbesi. Fotoğraf Guillermo Rodriguez Adami
Neoplateresk tarzdaki binanın özelliğine ek olarak, en merak edilen köşeler Buenos Aires Şehri: Avenida Roque Sáenz Peña ve Florida'daki beş kubbenin köşesi. Birbiriyle yarışan beş mega kubbe, hangisi daha güzel.
Boston Bankası 1917'de Arjantin'e ayak bastı ve o yıllarda hem Kuzey hem de Güney köşegenleri şekillenmeye başlıyordu. Çalışmalar 1913 yılında başlamış ve 1916 yılında Plaza de Mayo'dan başlayarak ilk iki bloğun temeli atılmıştır.
Kurum ilk yıllarında aynı blokta küçük bir binada faaliyet gösteriyordu. “Banka, iki ülke arasındaki yün ticareti kapsamında Buenos Aires'e 1917 yılında geldi. Bankanın ilk yabancı şubesiydi. ekonomik genişleme anı Arjantin'den. 35 çalışanla işe başladılar ve genel merkezleri çok küçük olduğu için kısa sürede taşınmak zorunda kaldılar.” Zurna ICBC Vakfı Kültür alanı başkanı Agustina Punte.
Bu binanın inşaatı bu şekilde düşünülüyor. Mimarlar Paul Bell Chambers ve Louis Newbery Thomas projeyi üstlendiklerinde etkileyici bir özgeçmişe sahiptiler: Birlikte anıtsal La Plata tren istasyonunu tasarladılar ve aynı zamanda Constitución İstasyonu'nun genişletilmesi üzerinde çalıştılar. Ayrıca Paseo Colón ve Adolfo Alsina'nın köşesinde Bajo Buenos Aires'teki en görkemli binalardan biri olan Demiryolu Binası'nı inşa ettiler. Bu mimarlardan oluşan İngiliz-Amerikan topluluğunun özgeçmişlerinde başka bir çalışma daha vardı: sadece Harrods şubesi Büyük Britanya'nın dışında, Florida Caddesi'nde.
Yüz yıllık Diagonal ikonu. Fotoğraf: “Clarín”
Punte binanın inşa edildiğini söylüyor sadece iki yıl içinde. Ancak bir önceki çok zahmetliydi: İnşaat programı bodrum katlarını ve banka için iki katı, geri kalan katlarda ise kiralık ofisleri içeriyordu. Bu nedenle şirket daha fazla metre yükseklikte inşa etmeyi amaçladı.
Ancak o zamanki Buenos Aires belediyesi bu cadde için çok katı düzenlemeler getirmişti. düzgün yüksekliklerO kopyalamak zorunda kaldılar. Diagonal Norte'deki tüm binalarda sabit bir korniş hattını bu şekilde görüyorsunuz. Dikilitaş'ın (birkaç yıl sonra, 1936'da açılışı yapılan) yüksekliğinde bile bu kornişlerle çakışan bir tekdüzelik ortaya çıkıyor.
Banka ile belediye arasındaki bu gidiş geliş neredeyse iki yıl sürdü. Nihayet 1922 yılında çalışmalar başladı ve 1924 yılında tamamlandı. “Binada yazışma ve evrakların bir yerden başka bir yere taşınmasını, işlemlerin daha hızlı tamamlanmasını sağlayacak pnömatik sistemi vardı. 8 katlı kiralık ofisleri, 300 telefonu vardı. Kuaför hizmeti vardı, banyolarda sıcak su vardı, sıvı sabun vardı (o yıllarda yenilikti). Çalışanlar dinlenmek için bowling oynuyordu” diyor.
Adriana Cichero, sosyal ağlarda @lareinadelascupulas olarak bilinen bir fotoğrafçı ve referanstır. Şehrin tüm kubbeleri üzerinde bir araştırma yapar ve bunların açık bir harita üzerinde coğrafi konumlarını belirler. “ICBC çok özel bir liderliktir çünkü daireseldirkırmızı kiremitlerle örtülüdür ve çok güzel bir tepesi olduğundan, bir ışık küresi olan bir fenerin eşlik ettiği bir zirvedir. dört kanatlı aslan. Ayrıca gerçekten hoşuma giden bir şey de kubbenin içeriye nasıl uyarlandığı, bir kütüphaneye sahip olması ve çalışanların keyif alması için entegre edilmiş olması,” diyor Cichero. Terasta, dış mekan masaları ve sandalyeleriyle birlikte yemek odası var.
Pazartesiden cumaya, binanın giriş kapısı 100 yıldır değişmeden kalan bir geleneği düşünürken birden fazla yaya şaşırıyor: Tamamen bronzdan yapılmış, aşağıya doğru açılıyor ve 25 saniye içinde görüşten “gizleniyor”. Saat 10 yönünde ve saat 15 yönünde 4 ton ağırlığındadır.
Kapının yanındaki ochava revak, binanın ilgi çekici yerlerinden bir diğeridir. Indiana'dan (Amerika Birleşik Devletleri) 400 tondan fazla kireçtaşı New York'ta oyularak Buenos Aires'e nakledildi. Bu son derece süslü cepheyi oluşturan ve aylarca tekneyle seyahat edilen yüzlerce bloktan yalnızca biri kırıldı; Geri kalanı mükemmel durumda geldi ve bu şekilde korundu.
Video
Buenos Aires halkını şaşırtan ve çöken kapı
Bir ritüel olarak, şirket tarafından belirlenen bir çalışan, açılış sistemini etkinleştirmek için hazineye iniyordu. Bu, durdurulduğu pandemiye kadar işe yaradı. Binanın kullanılmaya başlandığı ilk yıllarda bu alanın bir merakı vardı: bodrum katında hazine, bowling salonu ve bakım, elektrik ve marangozluk alanlarıyla bir arada bulunuyordu. Bugün güvenlik düzenlemeleri o kadar farklı ki bu dolaşım sürdürülemez hale geldi.
1990'ların sonlarında binada büyük bir modernizasyon ve yeniden işlevlendirme gerçekleştirildi. Bir bankanın ve Vakfın işlevleriyle bağlantılı kişilerin dolaşımının ötesinde, dış ticaret konularında kariyer ve kurslar verilmektedir; Bir şekilde bankanın kökenini günümüzle yeniden ilişkilendirmek.
Bir gerçek: Tabii ki ana giriş kapısıyla rekabet etmek zordur, ancak Bartolomé Mitre Caddesi'nden erişim çok da geride değildir. Ayrıca bu cepheyi aramaya değer. diğer ikisini görkarşı kaldırımda. Art deco tarzının en büyük temsilcisi mimar Alejandro Virasoro'nun tasarladığı, bankanın eski genel merkezi “El Hogar Argentino”. Alejandro Bustillo'nun tasarladığı Banco Tornquist'in eski genel merkezi; Şimdi beklemedeki çalışmalarla birlikte evlere dönüştürülecek, ortak çalışma yapılacak ve bir çatı eklenecek.