Burayı turistik bir cazibe merkezi haline getirmeye yönelik çalışmalar neler?

Yenilmez

Active member
Paris'teki Eyfel Kulesi veya Berlin'deki Zafer Sütunu gibi, şehrin turistik simgesi olarak çekiciliğini yeniden değerlendirecek olan Buenos Aires Dikilitaşı üzerinde de çalışmalar bu hafta başlıyor. İhaleye çıkıldıktan bir yıl dokuz ay sonra çalışmalara başlanacak asansör kurmak bu da bölge sakinlerinin ve turistlerin zirveye ulaşmasını sağlayacak.


Şimdiye kadar zirveye tırmanmanın tek yolu, Plaza de la República'daki yerden 67,5 metre yüksekteCorrientes ve 9 de Julio caddelerinin birleştiği yerde dikey bir demir merdiven bulunmaktadır. Ama halka açık değil. Bu sadece anıtın yıldönümleri gibi özel günlerde gerçekleşir ve tırmanış için, biraz beceri ve iyi fiziksel kondisyona ek olarak, bir emniyet kemerinin kullanılmasını da gerektiren Yardım Muhafızının gözetiminde olmanız gerekir. 7 molanın her birine tırmanmak isteyenler eldiven ve dikkat etsin.


Şimdiye kadar bu tırmanış, sokaktan veya altından geçen metro tünellerinden gelen nemi, yalnızlığı ve titreşimi de hissedebileceğiniz karanlık bir tüp içindeki denizci merdiveninin 206 basamağını aşmayı gerektiriyordu.


Bu hafta başlayan çalışmalar tamamlandığında her şey geçmişte kalacak. Dikilitaş'ın dibinde zaten bir atölye görebilirsiniz. Kamusal Alan ve Kent Hijyeni Bakanlığı tarafından desteklenen ve “Mirador Obelisco” olarak adlandırılan projenin uygulama süresi 8 ay olup, Buenos Aires Hükümeti'nin söylediğine göre “insanların ihtiyaçları” ile motive edilmektedir. Kentin kentsel mirasının yeniden değerlendirilmesigeliştirilmesinin yanı sıra yeni turistik deneyimler yaratıcı ve yenilikçi; devreler ve güzergahlar önerisinin güçlendirilmesine katkıda bulunan”.


Hükümet başkanı Jorge Macri'nin bir hafta sonra, selefi Horacio Rodríguez Larreta'nın yönetimi sırasında önerilen iki girişimi iptal ettiTartışmalı nakliye vinci hizmetinin ön ihalesi ve Costa Salguero'daki arazi satışı gibi, ihalesi 25 Kasım 2022'de başlatılan Obelisco projesinin devamlılığı artık doğrulandı.


Asansörün nasıl olacağına dair simüle edilmiş bir görüntü sizi Dikilitaş'ın tepesine götürecektir.

Son olarak iş Ascensores Servas (SA) şirketine verildi. toplam maliyeti 188.890.400$'dır. Ayrıca Dikilitaş'ın Ulusal Tarihi Anıt olması nedeniyle, dış cepheyi etkilemeyen projenin Ulusal Anıtlar Komisyonu tarafından onaylanması için müdahale edildi.


Bu haftadan itibaren üste bir atölye görülmeye başlayacak. Her ne kadar elektrik tesisatları için iklimlendirme görevleri halihazırda gerçekleştirilmiş olsa da. Ve iş tamamlandığında, fikir Şehrin en ikonik görüntülerinden birini zirveye tırmanma deneyimiyle birleştiriyor ve şimdiye kadar sadece birkaç kişinin keyif alabileceği ayrıcalıklı ve eşsiz Buenos Aires manzarasına sahip olacaksınız.


Dikilitaş'ın tepesi ve şehre bakan pencereleri.  Fotoğraf: Fernando la Orden
Dikilitaş'ın tepesi ve şehre bakan pencereleri. Fotoğraf: Fernando la Orden

Dikilitaş'ın içindeki asansör nasıl çalışacak?


Projeye göre hangi Zurna Erişim varsa, Dikilitaş'a giriş Plaza de la República'dan, anıtın tabanındaki mevcut kapılardan birinden yapılacaktır. Buradan 8 basamak çıkarak asansöre ulaşabilirsiniz.


Asansör panoramik olacak camlı yüzlerinden üçü ve çevresinde sadece işlerde kullanılacak metal bir merdiven Acil durum.


Dikilitaş şu ana kadar içeride.  Tepeye ulaşmak için karanlık bir tüp ve 206 basamaklı bir demir merdiven.   Fotoğraf: Fernando la Orden
Dikilitaş şu ana kadar içeride. Tepeye ulaşmak için karanlık bir tüp ve 206 basamaklı bir demir merdiven. Fotoğraf: Fernando la Orden

Dikilitaş'ın içinde tabandan 55. seviyeye kadar bir sabitleme sistemi aracılığıyla hareket edecek. Kurulumu için anıtın yapısında herhangi bir değişiklik yapılmayacaktır. Kapasiteye sahip olacak 4 ziyaretçiye kadar.


Asansör, uca varmanın bir önceki adımı olacak şekilde yolculuğunu dinlenme noktasında sonlandıracaktır. Başka biri doğacak 35 basamaklı döner merdiven Dört ana noktaya doğru şehrin manzarasını sunan dört pencereye sahip olan bakış açısına giden rotayı buradan tamamlayacaksınız. .


Dikilitaş'ın tepesinden şehrin görünümü.  Fotoğraf: Fernando la Orden
Dikilitaş'ın tepesinden şehrin görünümü. Fotoğraf: Fernando la Orden

Şu ana kadar daha fazla ayrıntı verilmese de, Şehir Turizm İşletmesi'nin (EnTUR) sorumlu olacak Hükümet alanı olacağı biliniyor. Turist teklifini koordine etmek. Önceden vardiya sisteminin açılacağı ve faaliyetin henüz tanımlanmayan saatlerde gerçekleşeceği varsayılmaktadır.


“Bu bakış açısıyla bizi ziyaret eden tüm bölge sakinlerinin ve turistlerin bu tarihi anıtın tepesine ulaşabilmesini ve şehri bu eşsiz sinir merkezinden izleyebilmesini istiyoruz. Bu projeleri yürütmek ve turizme yatırım yapmak, kaliteli turizm hizmetleri ve teklifleri sunacak şekilde konumlanmamıza katkıda bulunuyor.” dedi projeyle ilgili Buenos Aires hükümetinin başkanı Jorge Macri.


Asansör yolculuğunu dinlenmeyle sonlandıracak ve bu, uca varmanın bir önceki adımı olacak. Fotoğraf: Luciano Thieberger.
Asansör yolculuğunu dinlenmeyle sonlandıracak ve bu, uca varmanın bir önceki adımı olacak. Fotoğraf: Luciano Thieberger.

Dikilitaşın tarihi


Dikilitaş, Tucumán'lı mimar Alberto Prebisch tarafından tasarlandı ve ulusal para birimiyle 200.000 pesoya mal oldu. Alman GEOPE-Siemens Bauunion-Grün & Bilfinger firması tarafından gerçekleştirilen çalışma, 157 işçi tarafından 31 günde inşa edildi. Açılış 23 Mayıs 1936'da gerçekleşti, yani iki yıl içinde sayı 90 olacak.


Şu anda Plaza de la República'nın işgal ettiği alanda San Nicolás de Bari kilisesi vardı. Ve orada Ulusal bayrak şehirde ilk kez 23 Ağustos 1812'de göndere çekildi.Dikilitaş'ın yüzlerinden birinde yer alan bir yazıtla hatırlanan bir gerçek. Diğer üçü, şehrin Pedro de Mendoza tarafından ilk kuruluşunu, ikincisi Juan de Garay tarafından kurulmasını ve 1880'de Buenos Aires'in federalleştirilmesini anıyor.


Dikilitaş


Açılışı sırasında dönemin gazeteleri onu “anlamsız bir hantal” ve “perspektif karmaşası” olarak nitelendirdi. Ayrıca ona “çirkin yumruk” da dediler. Ve popüler bir ayette şöyle deniyordu: “Sokağın ortasında/ ayakta duran bir kitle var/ ona Dikilitaş diyorlar/ ve hiçbir işe yaramıyor.” Yaratıcısı Prebisch bunu şu şekilde tanımlamayı tercih etti: “hiçbir şeyi simgelemeyen, saf ve basit, soyut bir çalışma”. Yalnızca Baldomero Fernández Moreno onda şiirsellik buldu: “Şehir nerede tutuldu/bu parlak gümüşten kılıç/aniden çekildi/ve mavi göklere saplandı” diye yazdı.


1939'da Müzakere Konseyi üçe karşı 23 oyla yıkılmasına ilişkin yasayı onayladı. Meclis üyeleri “ekonomik, estetik ve kamu güvenliği” gerekçelerini savundu. Endişelerden biri şuydu: taş paneller düştü. Dikilitaş'ın ulusal yargı yetkisi altında olduğunu iddia eden Belediye Başkanı Arturo Goyeneche'nin vetosu ile kurtuldu. Taş levhalar daha sonra çimento sıvayla değiştirildi ve bu sıva daha sonra 620 litre lateksle boyandı.


Asansör yolculuğunu dinlenmeyle sonlandıracak ve bu, uca varmanın bir önceki adımı olacak. Fotoğraf: Luciano Thieberger.
Asansör yolculuğunu dinlenmeyle sonlandıracak ve bu, uca varmanın bir önceki adımı olacak. Fotoğraf: Luciano Thieberger.

Yıllar geçtikçe şehrin simgesi haline geldi. Şimdi de BA harflerinin yer aldığı dikey bahçeyle birlikte turistlerin en çok fotoğrafladığı noktalardan biri. Aynı zamanda sportif başarı kutlamalarının da merkez üssüdür. Sonuncusu Aralık 2022'de Katar'da düzenlenen Dünya Kupasıydı. 1983 seçim kampanyalarının kapatılması ve müzikal gösteriler gibi siyasi ve sanatsal olaylar. Ayrıca sanatsal müdahalelerde bulundular, prezervatif taktılar ve hatta üstten iplerle kendilerini aşağıya indirdiler.


Kısa sürede 90 yıldır ilk kez içini tanıma ve manzarasının tadını çıkarma olanağı artacak.
 
Üst