daha fazla açılış, yeni moda mahalleler ve “kırmızı” veriler

Yenilmez

Active member
2024 olabilir paradokslarla dolu bir yıl. Ya da en azından Buenos Aires şehrinin gastronomisini en çok öne çıkaran alanlardan biri olan gastronomide görülen durum budur. Bir taraftan, ciro düşüşü bu da iç tüketimin azalmasını, dış turizmin azalmasını ifade ediyor. Öte yandan, açılışta patlama her tür ve çaptaki tekliflerde. Kriz mi fırsat mı?


Bu eşsiz yılın, daha önceki bir başlangıca sahip olduğu düşünülebilir. seçimler Bu, takip eden ayların geleceğine işaret eden siyasi işaret ve ekonomi politikasında da bir değişikliğe karar verdi. Tam olarak Ekim 2023/Ekim 2024 dönemini ele aldığımızda, Buenos Aires Hükümeti'nin resmi verileri şunu gösteriyor: Yeni gastronomi tesislerinin açılışında %15 artış: Bu yıl yaklaşık 1.300 kişi etkinleştirildi.


Bugüne kadar Federal Başkentin tamamında bazı etkinler var Niteliklerin 1.5 kategorisine ait 25.800 tesisyiyecek satışları, içecek teslimatı, ızgaralar, kafeler, barlar ve diğer gastronomik girişimleri içerir. Önemli bir uyarı: Belediye izinleri kaydediyor ancak onları her zaman düşürmezsin Çünkü kapanan birçok mağaza bu prosedüre uymuyor.


Fotoğraf çarpıtılmış olabilir ama gerçek şu ki, bu yılın geri kalan haftalarında ve önümüzdeki aylarda açılışlar var ve perdeleri kaldırmaya yakın projeler de var.


Aynı zamanda diğer göstergeler zor bir bağlamın farkına varırlar. Ekim-Ekim ayları arasındaki veriler dikkate alındığında, restoran ve oteller kategorisinin yıllık %184,4 artış gösterdiği, gıda ve alkolsüz içecekler (%183,2) ve alkollü içecekler ve tütün (%184,1) ile hemen hemen aynı seviyede olduğu görülüyor. , yıllık enflasyonun (%193) altında.


Her ne kadar tüketimdeki düşüşe dair resmi bir rakam olmasa da, gastronomi birliğinin CABA bölümünün sekreteri Dante Camaño gibi endüstri liderlerinin gazetecilik açıklamalarında, bu yıl şu ana kadar %20'lik bir düşüş ve yıllık bazda ise daha yüksek bir düşüş bekleniyor.


Buenos Aires Oteller, Restoranlar, Şekerlemeciler ve Kafeler Birliği (AHRCC) Başkanı Daniel Prieto açılış sayısında ölçülülük sağlar. Mahallelerde konumlanan bir sorunun yükselişe geçtiğine işaret ediyor ancak Kent'in Colegiales ve Chacarita'dan çok daha fazlası olduğunu, Microcentro, Tribunales ve Once gibi perdelerin indirildiği yerlerin bulunduğunu vurguluyor.


Central gibi düşük maliyetli pizza ve empanada zincirleri bu yıl franchise açılışlarına öncülük edenler arasında yer alıyor. Fotoğraf Nezaketiyle Büyüyen Franchiselar

Şu anda görülen onay artışının bir proje olduğunu ifade ederek, “Restoran açmak bir veya iki yıl önceden planlanan bir proje” diye belirtiyor. önceki aylardan kalma etkiancak 2025'te açılması öngörülenlerin önemli ölçüde azaldığını ve hatta bağlamdan dolayı acele etmemeye karar veren projelerin de devam ettiğini söylüyor.


Bu bağlam bir şeyden bahsediyor paradigma değişimi. Franquicias que Crecen'den Daniel Arce de bunu rapor ediyor, kim hesaplıyor? Tesis içi tüketimde %35'lik bir düşüş. Ve Prieto'nun “çok fazla kapanış olduğu” konusunda hemfikir, ancak bunların sürdürülemeyecek belirli markalardan geldiğini açıklıyor. Buna karşılık, franchise pazarlama ve geliştirme danışmanlıkları “Arjantin'de ayda 30 ila 40 arasında” açılıyor. Fakat dikkat etmeniz gereken şey franchise nedir.


“Eskiden her hafta Nikkei suşi satın alan insanlar artık ayda bir kez pizza veya empanada satın alıyor” diye özetliyor. Franchise'ları pizzalar ve empanadalar düşük maliyetli %20 arttı satın alma gücünün daha yüksek olduğu koridorlarda bile güçlendiler. “İnsanlar bir tüketim fırsatına sahip olduklarında farklı seçimler yapıyorlar” diyor. Capital'de pizza ve empanadaların yanı sıra sattıkları markalar arasında kahve ve hamur işleri ile estetik tüketimi de arttı.


Kahve dükkanlarındaki patlama, Caféses gibi kendi markalarında veya franchise'larında görülüyor. Fotoğraf Nezaketiyle Büyüyen Franchiselar
Kahve dükkanlarındaki patlama, Caféses gibi kendi markalarında veya franchise'larında görülüyor. Fotoğraf Nezaketiyle Büyüyen Franchiselar

Özel kahvehanelerdeki patlamayı açıklamak için kruvasanla kahveye aktarılabilecek bir örnekte, “İdari çalışan, tırnaklarını yaptırmak için maaşının bir kısmını ayırma fedakarlığından vazgeçmiyor” diyor. Franchise talebinin çok olduğunu da sözlerine ekledi. bir dizi kombinasyon.


İnsanların bu yatırım için tazminat ve tasarruf sahibi olmalarını sağlayan, pandemiden sonra çoğu kişinin patron sahibi olmaktan yorulduğu ve zamanlarını yönetmek için kendi işini kurmak isteyenlerin olduğu bir işgücü yeniden düzenlemesi (Devletteki kesintiler dahil). “Her gün ofise gitmek yerine kafelerine gitmek istiyorlar. Birçokları için bu, Brezilya'daki plaj barı gibi bir yanılsamadır ve güzel bir iş olduğu için gerçek oluyor” diye analiz ediyor.


Prieto başka bir trend getiriyor: natürmortlarınki: “Milanoluları paylaşabileceğiniz ve kapak indirebileceğiniz işletmeler, mahalle kulüpleri açtılar.” Ve genel olarak 2024 açılışlarından bahsederken, AHRCC başkanı bunun bir fenomen olduğunu vurgulamak için bazı mahallelere büyüteci koyuyor günümüzün moda olan mahallelerine odaklanıldıChacarita ve Núñez ve daha az ölçüde Palermo ve Colegiales gibi.


Ünlü şef Leo Lanussol, en çok açılışın olduğu mahallelerden biri olan Núñez'de açılan restoranı Ness'te. Fotoğraf Ness'in izniyle
Ünlü şef Leo Lanussol, en çok açılışın olduğu mahallelerden biri olan Núñez'de açılan restoranı Ness'te. Fotoğraf Ness'in izniyle

İş adamı, gelen turizmdeki düşüşle ilgili olarak “Doların pahalı olduğu bu makro ekonomide teklifi keskinleştirmek zorundasınız” diye açıklıyor. Ve bu onun için önümüzdeki büyük zorluk: “Teklif üzerinde çalışın. Farklı ve çekici bir şey yapın. Örneğin önemli barların teklifleri var. Aramburu'nun (iki Michelin yıldızlı NdR. restoranı) bir teklifi var” diyerek tüm gastronomi segmentleri için geçerli olan bu konsepti örneklendiriyor.


Açılanların deneyimleri


Güçlü yatırımcıların olduğu mega projelerden tek kişilik pencerelere kadar tüm girişimcilerin karlı bir iş yaratma beklentisi ve belirgin bir iyimserlik olduğu açıktır.


Norimōto el devrilme çubuğu: Altı ay içinde üç şube açtı. Fotoğraf Nezaket Norimōto
Norimōto el devrilme çubuğu: Altı ay içinde üç şube açtı. Fotoğraf Nezaket Norimōto

“Mevcut ekonomik zorluklara, tüketimdeki düşüşe ve turist akınının azalmasına rağmen, geleceğe dair iyimser bir vizyonla yatırım yapmaya karar verdik. Yüksek kaliteli ürünlere yönelik artan bir talep olduğuna inanıyoruz” diye analiz ediyor, ülkenin ilk el roll bar'ı olan Norimōto'nun kurucu ortağı María García Calvo Altı ayda üç şube açtı Colegiales, Puerto Madero ve Recoleta'da.


O farklı çeşitleriyle suşi Bu yıl çok fazla açılışın olduğu bir alan. Bu, mağaza sahiplerinin başka bir teklif aldığı ve mağazayı yeniden yapılandırmaya ve yeni bir marka ve konseptle ortaya çıkmaya karar verdiği Palermo'daki Keyaki'nin durumudur. “Arjantin'in ve özellikle Buenos Aires'in, Gastronomi potansiyeli var her geçen gün daha da büyüyor” diyor yedi yıl önce Venezuela'dan gelen sahibi José Silva.


Venezüellalı işadamı José Silva, Palermo'daki tesislerini yeni bir suşi restoranına dönüştürdü. Fotoğraf Keyaki'nin izniyle
Venezüellalı işadamı José Silva, Palermo'daki tesislerini yeni bir suşi restoranına dönüştürdü. Fotoğraf Keyaki'nin izniyle

Leo Lanussol uzun deneyime sahip bir şeftir – ünlü Proper'ı yaratmıştır – son yıllarda kendisini restoranlara danışmanlık yapmaya adamış ve kısa süre önce kendine ait bir restoran daha açmıştır: Núñez'de Ness'te, başrolünde ateşin yer aldığı çağdaş imzalı yemekler hazırlamaktadır. . Bugün buna inanıyorher şeyin bir pazarı var. Bir bira eşliğinde bir dilim pizza yiyebileceğiniz süper ucuz bir pizzacıdan, Michelin yıldızlı güzel bir yemek salonuna kadar her şeye sahipsiniz ve ortada lezzetli balık yemek için buraya gelebilirsiniz.


Şu anki duruma da damgasını vuran bu daha büyük yarışmada ortağı Esteban Cigliutti ile birlikte bir restoran ve barı birleştiren bir teklif hazırladılar. iki iyi farklılaştırılmış bilet ve seyirciyi genişletme olasılığı. “Gastronomi çok çalışma gerektiriyor ancak yatırım yapmak her zaman güzel bir şeydir” diye teşvik ediyor.


Julian Galende, Villa Crespo'daki restoranının kapısında. Fotoğraf Nezaket Alcanfor
Julian Galende, Villa Crespo'daki restoranının kapısında. Fotoğraf Nezaket Alcanfor

Parşömenleri olan başka bir şef Julián Galende de kendi alanını açtı.Duhau Park Hyatt'ta yönetici yardımcı şefiydi. Villa Crespo'daki Alcanfor'u bir yaşına girmek üzere. O kadar kişisel ki, yaratıcı yemeklerin sunulduğu sofraları bol miktarda mevsim ürünüyle bile hazırladı.


“Proje 2021 yılında şekillenmeye başladı ancak imkanlarıma uygun lokasyonu ancak 2023 yılında bulabildim. Açıkçası şüphelendim ve binlerce korkum vardı ama sanırım ideal bağlamda asla tam anlamıyla hazırlanmak mümkün değildir. Uzun zaman önce kurduğum bir hayaldi ve bunu gerçekleştirmek çok güzel bir şeydi” diyen kendisi gibi gastronomi tutkunlarının artık aşması gereken sular var. Ve şunun altını çiziyor: “Biz Arjantinlilerin şüphesiz bir dirençli gen bu da şartlara rağmen devam etmemizi sağlıyor.”


San Telmo'da yeni açılan bir restoran olan Grapín bar. Fotoğraf Nezaket Grapín
San Telmo'da yeni açılan bir restoran olan Grapín bar. Fotoğraf Nezaket Grapín

Ayrıca Lenny Lennon'ın, inşa ettikleri 1907 malikanesi olan San Telmo'da satın aldığı mülkte yepyeni vejetaryen restoranı Grapín'i yaratması da iki yıldan fazla sürdü. büyük bir restorasyon işi.


Banco Rojo'nun da sahibi olan şef, “Mahalleyi seviyoruz, böyle bir yeri hak etti ve ilginç bir gastronomi merkezi” diyor. “Bu büyüklükte bir projeyi açmak için tam zamanı bulmanın her zaman zor olduğu” konusunda Galende ile aynı fikirde ve “ne olursa olsun açılması gerekiyordu ve” diyor. her zaman bir şeylerin değişeceğini umuyorum“.


Avito, Devoto'daki eski bir rahibe manastırında açılan restoran. Fotoğraf Martin Bonetto
Avito, Devoto'daki eski bir rahibe manastırında açılan restoran. Fotoğraf Martin Bonetto

Córdoba'da restoranları olan ve bu yıl Devoto'daki eski bir manastırda Avito'yu açan Julio Figueroa'nın yaptığı kumardı. O mahallede ve yakınındaki Villa del Parque'de ortaklarıyla birlikte bu ayın sonu ile ağustos ayı arasında açmayı planlıyorlar. altı marka daha: Buche salumeria, Azzar ızgarası, Portavía et lokantası, Joia trattoría, Parquemitana kafesi ve Casapedra Akdeniz mutfağı restoranı. “Bölge ekonomisine ve istihdama katkı sağlıyoruz. Buna inanıyoruz gastronomi sahnesine katkıda bulunmak mümkün mahallenin ve şehrin” diyor.


2025'te ne olacak? Aire Libre'nin yöneticisi Nicolás Gasperini, tüm meslektaşlarının umudunu özetleyen bir yanıt veriyor. Bu modern Buenos Aires mutfağı restoranı bu hafta açıldı Belgrano'da muhteşem bir konumda ve çok ünlü bir şef olan Julián del Pino tarafından yönetiliyor.


Aire Libre ekibi bu hafta Belgrano'da açılan bir restoran. Fotoğraf Nezaket Açık Havada
Aire Libre ekibi bu hafta Belgrano'da açılan bir restoran. Fotoğraf Nezaket Açık Havada

“Ekonominin durgunluk aşamasında olmasına rağmen yeni gastronomi projelerinde bir artış gözlemleyebiliyoruz ve uzun vadede bu bahisin değeceğine inanıyoruz. Yazın ilk aylarından sonra piyasanın güçlü bir şekilde hareketleneceğine inanıyoruz. Harika bir 2025'e bahse giriyoruz“, heyecanlanıyor.
 
Üst