dünya mücevheri olan ve 110 yaşına giren demir kütlesi çalışmıyor

Yenilmez

Active member
Başlangıçta Isla Maciel mahalleleri (Dock Sud, Avellaneda) ve La Boca (Buenos Aires Şehri) kıyıları arasında insanları ve eşyaları taşımak için tasarlanmıştı. La Boca Feribot Köprüsü 110 yaşına girdi. Buenos Aires'in simgesi olan bu demir kütle yine de bu yıl dönümüne denk geliyor çalışmadan.


Ocak ve Ekim 2023 arasında
Turistik, eğitimsel ve kültürel amaçlarla çalışıyordu. Daha sonra “işletim sistemi” kullanım dışı kaldı ve şu anda bankalara tekrar ne zaman geçebileceğine dair hiçbir ayrıntı yok. Ancak Ulusal Yollardan bilgi verdiler Zurna Köprünün “herhangi bir yapısal sorunu bulunmadığını” söyledi.


Buenos Airesliler için bir klasik ve şehrin kartpostalı gibi görünse de bu feribot köprüsü oldukça etkileyici. merak. Hakkında Dünyada hala ayakta olan sekiz feribottan biri. Bunlardan beşi tamamen çalışır durumdadır; Bunlar İngiltere'de (Newport), Almanya'da (Rendsburg ve Oste Hemmoor), İspanya'da (Vizcaya) ve Fransa'da (Rochefort Martrou) bulunanlardır.


Çalışmayanlar ise İngiltere'de bulunan iki kişi (Middlesbrough ve Warrington) ve burada bulunanlardır. Tahmin ediliyor ki Dünya çapında 20'ye yakın feribot köprüsü vardı.


Porteño'nun da bir tuhaflığı var: Unesco ona Mavi Kalkan verdi. Silahlı çatışma nedeniyle yapılacak saldırılara karşı koruma sağlamak amacıyla kültürel alanları işaretlemek amacıyla 1954 Lahey Sözleşmesi'nde oluşturulan koruyucu bir amblemdir.




Shuttle, Şubat 2023'te tam olarak faaliyete geçiyor. Fotoğraf Telam

Arka planda Ciudad'dan feribot, Isla Maciel, Fotoğraf Telam.
Arka planda Ciudad'dan feribot, Isla Maciel, Fotoğraf Telam.

La Boca'daki de dahil olmak üzere 8 köprü, 1800'lerin sonları ile 1900'lerin ilk on yılları arasında inşa edildi; genel olarak yerel limanların lojistiğine yardımcı olmak, insanları, arabaları, hayvanları ve malları taşımak. Elbette birleştirilmesi gereken kenarlara bağlı olarak farklı boyutlarda.


Örneğin Vizcaya'daki projede, köprünün iki kulesinden birinde bulunan bir buhar kazanıyla çalıştırılan, kablolar ve makaralar kullanan bir çekiş sistemi kullanıldı. Ancak şu anda sepeti (veya sepeti) hareket ettiren 12 elektrik motoru var. İspanya'nın bu bölgesi için hayati bir turistik cazibe merkezidir; Ría de Bilbao'yu geçerek Biscay Körfezi'ne boşalır.


La Boca Feribot Köprüsü yine durduruldu.  Fotoğraf: Ariel Grinberg
La Boca Feribot Köprüsü yine durduruldu. Fotoğraf: Ariel Grinberg

Tekne 6 araç ve 200 yolcu taşıma kapasitesine sahiptir. Ayrıca köprünün her iki yanında 50 metre yükseklikte bulunan panoramik yürüyüş yollarına erişim sağlayan iki asansör bulunmaktadır. Dünyanın ilk feribot köprüsü olduğundan yapımının bazı özellikleri vardır; Örneğin demir parçaları kızgın perçinlerle birbirine bağlanır. kaynak teknikleri hala az gelişmişti.


Yıllar geçtikçe ticaretin büyümesi ve ilgili limanlarda meydana gelen değişiklikler nedeniyle bu köprülerin çoğu kullanılmaz hale geldi. Hem Vizcaya hem de Fransız Rochefort Martrou (Charente Nehri'ni geçiyor) ve Alman Oste Hemmoor (Oste Nehri üzerinde) yoğun bir turist hareketine sahip. Yaz aylarında Oste Hemmoor'da Ayakta yiyecek kamyonları ve manzaranın tadını çıkarmak için şezlonglar.


Köprü inşaat halinde.  1914 yılında açılışı yapılmıştır.
Köprü inşaat halinde. 1914 yılında açılışı yapılmıştır.

Ulusal Karayollarından “bizim” feribot köprümüze dönerek bilgi verdiler Zurna “Herhangi bir yapısal sorun teşkil etmiyor. O dönemde yapılan çalışmalarda, işleyişini kontrol eden işletim sisteminin değiştirilmesi düşünülmüyordu; Bu nedenle Ekim 2023'te turist geçişlerini durdurdu.”


“İşletim sisteminin yenilenmesi projesi (sentetik olarak makine ve sistemlerin otomatik modda çalışmasını sağlar) ajansın bütçesinin uygunluğuna bağlıdır” dediler.


ACUMAR, eski Ulusal Turizm Bakanlığı, Şehir ve Avellaneda Belediyesi kuruluşları ile birlikte, her iki kıyıda bulunan (yürürlükte olan) iki tercüme merkezinin kültürel projesine ve uygulamasına müdahale etmektedir. Nicolás Avellaneda Köprüsü'nün yaya geçidi sayesinde Riachuelo'nun bir tarafından diğer tarafına gidebilirsiniz. Mavna çalışmazken, Bir diğer seçenek ise Vuelta de Rocha'da bulunan teknelerle karşıya geçmek.


Pastoral kartpostal.  Buenos Aires'te kış ve arka planda Nicolás Avellaneda Mekik Köprüsü.  Fotoğraf: Ariel Grinberg
Pastoral kartpostal. Buenos Aires'te kış ve arka planda Nicolás Avellaneda Mekik Köprüsü. Fotoğraf: Ariel Grinberg

Bir mahallenin anısı


20 yılı aşkın bir süredir mahallenin diğer sembollerinin yanı sıra feribotun yaygınlaştırılması için çalışan kar amacı gütmeyen bir kuruluş olan Fundación x La Boca'dan, Zurna köprünün tarihi: işin olduğunu söylüyorlar 30 Mayıs 1914 Cumartesi günü Roque Sáenz Peña Hükümeti altında açıldı.


“O ana kadar işçiler, diğerlerinin yanı sıra tersaneler, kömür santralleri, enerji santralleri ve et işleme tesisleri gibi işlerine tekneyle gidip geliyordu. Feribotun asılı mavnası yalnızca insanların ve malların geçmesine izin vermekle kalmıyor, aynı zamanda at arabaları ve hatta tramvaylar” diye açıkladılar. Bu da tamamen üretim alanının hareketliliğini artırdı.


La Boca'nın en ünlü müsrif oğlu Benito Quinquela Martín onu bir ambleme dönüştürdü; Ona küresel önem verenin plastik sanatçısı olduğunu söylüyorlar.


Ulus AGN Genel Arşivi'nden bir görüntü.  Feribot faaliyete geçtiği ilk yıllarda.
Ulus AGN Genel Arşivi'nden bir görüntü. Feribot faaliyete geçtiği ilk yıllarda.

Benito Quinquela Martín;  arkasında, La Boca Feribot Köprüsü (1937 civarı).  Milletin Fotoğraf Genel Arşivi AGN
Benito Quinquela Martín; arkasında, La Boca Feribot Köprüsü (1937 civarı). Milletin Fotoğraf Genel Arşivi AGN

Vakıf, “1960 yılında köprü devre dışı bırakıldı ve kullanım dışı bırakıldı. Ve 1994 yılında, sökülmesi emredildikten sonra, sakinler, Buenos Aires yasa koyucularıyla birlikte, onun mirasını ve mahalle için simgesel önemini kabul ederek köprünün kaybolmasını engellediler.” diyor . O andan itibaren onu dik tutmak için mücadele ederler.


Vakıf şu anda aydınlatma ve çevre iyileştirme projesini destekliyor.


La Boca'daki Nicolás Avellaneda Feribot Köprüsü çalışmıyor.  Fotoğraf: Ariel Grinberg
La Boca'daki Nicolás Avellaneda Feribot Köprüsü çalışmıyor. Fotoğraf: Ariel Grinberg

La Boca'daki Nicolás Avellaneda Feribot Köprüsü çalışmıyor.  Fotoğraf: Ariel Grinberg
La Boca'daki Nicolás Avellaneda Feribot Köprüsü çalışmıyor. Fotoğraf: Ariel Grinberg

La Boca'daki Nicolás Avellaneda Feribot Köprüsü çalışmıyor.  Fotoğraf: Ariel Grinberg
La Boca'daki Nicolás Avellaneda Feribot Köprüsü çalışmıyor. Fotoğraf: Ariel Grinberg

La Boca'daki Nicolás Avellaneda Feribot Köprüsü çalışmıyor.  Fotoğraf: Ariel Grinberg
La Boca'daki Nicolás Avellaneda Feribot Köprüsü çalışmıyor. Fotoğraf: Ariel Grinberg
 
Üst