En çok yolcu taşıyan B hattında eski trenler, tahliye sonrası yaşanan gecikmeler ve şikayetler

Yenilmez

Active member
Bir yolcu, sosyal ağlarda her gün yer altına inen pek çok insanın hislerini şöyle özetledi: “Buenos Aires şehrinin metrosunun kullanıcısı yok, mağduru var.” Bir süreliğine D hattında seyahat etme yolculuğu (bazen sonsuz gecikmeler ve sıklıklarla) B hattına aktarıldı.


Dün öğleden sonra istasyonlar arasında bir oluşumun durması üzerine onlarca kişi raylar boyunca tahliye gerçekleştirdi. Malabia ve Angel Gallardo. Saat 17.45'te metro durdu ve teknik servis müdahale etti. Saat 18.20'de trenin hareket etmesi mümkün olmadığından seferin durdurulmasına karar verildi. 18.40'ta başlayan tahliye 19.23'te sona erdi.


Yaklaşık iki saat süren bu sürecin tamamı sosyal ağlarda paylaşıldı. Ayrıca SAME, itfaiyeciler ve şehrin acil durum teşkilatları istasyonun yakınına etkileyici bir mobil cihaz kurdu. Malabia, Villa Crespo'da.


Her zaman olduğu gibi bu olaylar yaşandığında hizmetin sorunları ve eksiklikleri de ortaya çıkıyor. Spesifik olayla ilgili olarak, Buenos Aires metro hizmetini yöneten şirket şunu bildirdi: “Tespit edilmesi zor bir elektrik arızası. Bir koruma olarak, kullanıcıların güvenliği için tren sistemi otomatik olarak bir güvenlik önlemi uygular. onu durduracak genel acil durum”, Emova'dan açıkladılar.


“B çizgisinin çok önemli bir karmaşıklığa sahip olduğunu anlamalıyız. üçüncü demiryolu, rayların bir tarafında bulunan elektrik kaynağı. Gücü kapatmadan tahliyeyi başlatmanın hiçbir yolu yoktur.. Öte yandan araçların birbirine bağlı olmaması yani daha modern oluşumlara sahip hatlarda olduğu gibi birinden diğerine geçemiyorsunuz ve bu da tahliyeyi zorlaştırıyor.”

Video


Yolcular raylar boyunca yürüyüp Malabia ve Ángel Gallardo'dan çıkıyorlar


“Amaç hizmeti kesintiye uğratmak değil. Teknisyenler çalışmayı yeniden sağlamak için mümkün olan tüm manevraları yapmaya çalışıyorlar. Son şey tahliyedir” güvence verdiler.


Her ne kadar Emova bu pazartesi yaşananlara soğuk davranmaya çalışsa da – “maalesef her şey karışıyor, bunlar tüm ağı etkilemeyen spesifik gecikmeler” – gerçek şu ki, uzun yolculuk deneyimini yaratan çeşitli faktörler bir araya geliyor. Metro, özellikle B ve D hatlarında sıklıkla Baş ağrısı.


B'de meşhurdur demiryolu araçlarının yaşı. Diğerlerinde A, H, C ve D ile oluşumlar yenidir. Örneğin Mitsubishi B trenleri, 65 yaşındalar. Üçüncü raydan beslenenler onlardır. Hizmet dışı kaldıktan sonra ve o ülkede yirmi yıl kullanıldıktan sonra 90'lı yıllarda Japonya'dan satın alındılar.


Metronun B hattı en çok yolcu taşıyan ve en eski trenlerin bulunduğu hat. Fotoğraf: Mario Quinteros.

90'ların sonunda inşa edilen CAF 5.000 ve 6.000 Madrid metrosunda da benzer bir durum yaşandı. İlki, içlerinde asbest olduğu tespit edilince kaldırıldı. Halen hizmette olan en yenileri bir süreçten geçiyor Beş yıldan fazla bir süredir devam eden yabani otların temizlenmesi. Tünellerin çatılarına kurulan katenerden akım alıyorlar. Artık filo var Emova'ya göre 18 tren faaliyette.


Buenos Aires devlet şirketi Sbase'den bir 96 adet sıfır kilometre klimalı aracın alımı için uluslararası ihale sürüyor. Bilinmeyen ise yeni oluşumların ne zaman gelmeye başlayacağı.


Bu hattı kullananlar için bir diğer engel ise sıklıkla hizmet dışı kalan merdiven ve asansörlerde meydana gelmesidir. Genel olarak bir ağ klasiğidir ve bu, bir yandan ekipmanın eskiliğine, diğer yandan yedek parça elde etme zorluğuna atfedilir.


Metronun B hattı en çok yolcu taşıyan ve en eski trenlerin bulunduğu hat.  Fotoğraf: Luciano Thieberger
Metronun B hattı en çok yolcu taşıyan ve en eski trenlerin bulunduğu hat. Fotoğraf: Luciano Thieberger

B var 59 merdiven ve 19 asansör. Firmadan yapılan açıklamada, “Merdivenler ve asansörler çok hassas mekanizmalara sahip, yoğun kullanım alan ve sıklıkla vandalizme maruz kalıyor. Onarım süreleri, arızanın türüne ve genellikle ithal edilen yedek parça ihtiyacına göre değişiyor.” dedi. Emova, her istasyondaki kaldırma ekipmanlarının durumunu web sitesinde yayınlamaktadır. Bugün vardı 7 merdiven ve 5 asansör durdu.


Diğer taraftan, B aynı zamanda ağdaki en uzun hat olup en çok kullanıcıyı taşıyan hattır. Son yıllarda ağın kullanımında bir azalma olmasına rağmen. Size bir fikir vermek gerekirse: Aralık 2019 ile Aralık 2023 arasında 6.313.404 daha az yolcu vardı (26.127.228'den 19.813.824'e).


Metronun B hattı en çok yolcu taşıyan ve en eski trenlerin bulunduğu hat.  Fotoğraf: “Maxi Failla”
Metronun B hattı en çok yolcu taşıyan ve en eski trenlerin bulunduğu hat. Fotoğraf: “Maxi Failla”

B hattında Aralık 2019'da 6.702.066 yolcu sayısı Aralık 2023'te 4.806.154'e çıktı. Neredeyse 1.900.000 daha az. Emova'nın 4.800 çalışanı bulunuyor ve bunların 700'ü B hattında görev yapıyor. Tüm ağ, Mart 2020'den önce taşıdığı yolcuların %70'ini barındırmaktadır.


D hattıyla ilgili şikayetler devam ediyor


Yaz aylarında kapalı olmasına ve tekrar açılmasından bu yana gecikme ve frekans sorunu yaşamaya devam eden D hattı, yolculardan şikayet konusu olmaya devam ediyor.


Hem Emova hem de Sbase, “çok karmaşık olan ve yalnızca operasyon sırasında tespit edilebilen” bu tür sistemin uygulanmasına özgü ayarlamaları tamamlamak için çalıştıklarını bildirdi.


“Hat tamamlandığında, ağdaki en iyi performans standartlarına sahip hatlardan biri olan Hat H'de olduğu gibi daha hızlı, daha verimli ve düzenli bir hizmet sunacak.”


Siemens şirketi, hattı uyarlamak için yazılımı güncelliyor ve bu, platform alanında ve başlık girişlerinde hız kısıtlamalarına neden oluyor. Buenos Aires Hükümeti, CBTC olarak bilinen yeni sistemin, “güvenli bir şekilde maksimum yakınlığa izin vererek ve aralığı mümkün olan en aza indirerek” oluşumlar arasındaki iletişim yoluyla çalıştığını açıkladı.


Clarín'in haftalar önce söylediği gibi, iki aylık kapanmadan önce hat Pazartesi'den Cuma'ya kadar 3 dakikalık sıklıkta ve yaklaşık Başlıklar arasında 26 dakika var. Artık trenler arası 10 ila 15 dakika arası geçebilecek, Tünellerin ortasındaki ani duruşlar nedeniyle Katedral ile Congreso de Tucuman arasındaki yolculuk 38 dakika. Bir sonraki trenin ne zaman geleceğini gösteren tabelalar hâlâ kapalı.


Sbase'den, trenler arasındaki mevcut frekansın 5 dakika olduğunu garanti ediyorlar, ancak gecikmelere neden olabilecek ayarlamalar hala yapılıyor.


Yakında artış


Önümüzdeki günlerde bir Haziran ayında bileti 757 dolara çıkaracak ücret artışı. Geçen hafta kamuya açık duruşmalar Resmi Gazete'de yayımı devam ettiği için sefer başına 574 dolara çıkacak ilk artış yaklaşık on gün sonra uygulanacak. Ardından 15 gün sonra ikinci dilim uygulandığında bu rakam 667 dolara çıkacak, üçüncü dilim ise 10 Haziran civarında gerçekleşecek.


Buenos Aires Hükümeti'nin iddiası şudur:Mevcut 125$, hizmetin sağlanmasına ilişkin gerçek maliyetleri yansıtmıyor ve enflasyona göre güncelliğini kaybetmiş durumda.. Hizmetin maliyetinin taşınan kullanıcı sayısına göre hesaplanmasından ortaya çıkan teknik oranın ise 859,07 dolar olduğunu ekliyorlar. Aradaki fark sübvansiyonlarla karşılanıyor.
 
Üst