İkinci otoyolda en çok kazanın yaşandığı en tehlikeli bölgeler ve kritik saatler

Yenilmez

Active member
Ülke genelinde trafik kazaları nedeniyle her iki saatte bir ölüm yaşanıyor. Hızın yüksek olduğu yollar ve otoyollar her türlü kazaya sahne oluyor. Ve metropol bölgesinde otoyol Panamericana, General Paz'ın ardından ülkede en fazla trafik kazasının yaşandığı ikinci otoyol oldu.


Kurumun hazırladığı rapora göre Arjantin İşletme Üniversitesi'nin (UADE) Ekonomi Enstitüsü (INECO), Kazalar çoğunlukla kuzeyde yaşanıyor. Araştırma, Aralık 2023'ten Mayıs 2024'e kadar meydana gelen 30 kazayı ortaya çıkardı; vakaların %46,7'si şehre, %53,3'ü ise kuzey bölgesine gitti. “Çok büyük farklar olmasa da kazaların daha fazla olduğu alanlar buluyoruz. Pilar kolunun 35 ile 50. kilometreleri arasında”Üniversitenin araştırma koordinatörü Solange Finkelsztein açıkladı.


Rapor, otoyolun otobana bağlı olan ve artan hıza izin verilen sol şeridinin en tehlikeli şerit haline geldiğini tespit ediyor. Kazaların %61,5'i bu şeritte, %23,1'i orta şeritte, %15,4'ü ise yavaş şeritte (sağda) meydana geldi.


Kuzey bölgesindeki kaza sayısının daha fazla olmasının bir açıklaması var mı? Finkelsztein açıkladı Zurna “Yeni kentleşmelerin gelişiyle birlikte kentsel dokuda büyüme oldu ve dinamikler çok değişti ve mantıksal olarak bu, riski artırabilirdi.” Araştırmaya göre kentleşmelerin ötesinde Şehrin ragbi ve hokey kulüpleri kuzey bölgesinde bir şubeyle çoğaldıBu da bu tür spor etkinliklerinin gerçekleştiği hafta sonlarında dolaşımın artmasına neden oldu.


“Bölgedeki ülkelerde genellikle cumartesi geceleri düğünler ve kutlamalar da yapılıyor ve bu da etkileyici bir sonucu beraberinde getiriyor: Pazar, özellikle sabah 2'den 6'ya kadar olan zaman diliminde, en fazla kazanın yaşandığı gündür.


Panamericana'da hız ve risk. Otoyolda en çok olayın yaşandığı bölgeler.

Bir başka sorun da geceleri, sürücülere ulaşıldığında ortaya çıkıyor. saatte neredeyse 140 km hıza ulaşıyor. Ve ayrıca şu durumlar da var: sarhoş sürücüler.


Ayrıca rapora göre, aile başına en fazla araca sahip olan bölge olması nedeniyle kuzey bölgede yaşayanların ekonomik koşulları da önemli bir rol oynuyor. Batı ve güney bölgelerini geride bırakarak ev başına iki veya üç arabaya kadarbu da daha fazla dolaşımı temsil ediyor.”


Panamericana'da neler oluyor


UADE raporu Pan-Amerikan Otoyolunun en çok trafik kazasının yaşandığı ikinci otoyol ve son yıllarda dolaşılması en karmaşık yollardan biri haline geldiğini “o kadar ki her gün kazalar. İhlallere gelince, en yaygın olanı sürücülerle ilgilidir. omuzda araba kullanmak, cep telefonu kullanmakkamyonların yanlış şeritlerde dolaşması ve plakaların yerleştirilmemesi ve/veya karıştırılması.


Latin Amerika Yol Gözlemevi'nin (OVILAM) mühendisi ve başkanı Fabian Pons'a göre, bu kısmen otoyolun saatte 130 kilometre olan maksimum hızından kaynaklanıyor. “Üretilen kinetik enerji hızın karesine göre ikinci derecedendir, yani “Panamericana'da daha fazla hız var, dolayısıyla sonuçları da daha büyük.” açıkladı.


Karayolu, yapısı itibarıyla ülkedeki ara ve orta şeride en fazla giriş ve çıkışa sahip şehir içi karayoludur: her 800 metrede bir vardır. Ayrıca izin verilen maksimum hızlar diğer otoyollara göre daha yüksektir: Saatte 130 kilometreye kadar hıza izin veriliyor. Bu faktörlerin birleşimi, normal trafik akışını zorlaştıran koşullar yaratır.


“Orada Panamericana'nın en sorunlu olarak kabul edilen üç alanı: Kilometre 19, Martínez ile San Isidro arasında, Panamericana ile Route 202 ve Campana-Escobar Şubesi'nin kesiştiği noktada; Bunlar otoyolda en büyük kazaların kaydedildiği noktalardan bazıları. Aynı zamanda Escobar, eyaletteki en kötü trafik kazası oranlarına sahip belediyelerden biri” diye detaylandırıyor UADE raporu.


Pons'a göre kazaların bir diğer nedeni de dikkatsiz sürüş. “Panamericana'da hızlı şeritte saatte 90 kilometre hızla giden veya şeritten şeride giden insanları bulacaksınız” dedi ve şunu belirtti: Artık dinamik kontroller yapılmıyor. “Ortadan kayboldu, elimizde sadece elektronik radar kontrolleri var ama bundan fazlası yok. Ayrıca alkol kontrolü de yok ve uyuşturucu kullanan, sarhoş olan, yüksek hızlı yollarda araç kullanan insanları görebiliyoruz” dedi.


Pons bunu düşündü “Yol eğitimi olmadığı sürece her şey daha da kötüye gidecek”. Son olarak UADE yayını, uzmanların araç akışındaki büyük artışın ötesinde şunu iddia ettiğini kaydetti: “Arjantinli oyuncu hedefine ulaşmak için çok az zaman harcayarak ayrılma eğiliminde“.


Sonuç olarak bu şu anlama geliyor Araba kullanırken daha fazla dikkatsizlik (araçlar arasında korunan mesafenin kısa olması gibi) ve dolayısıyla asla izole edilemeyen kazalar: Kaza, gecikme anlamına gelir ve bu gecikmeler, sürücülerin zaman yetersizliğinden kaynaklanan telaş nedeniyle yeni kazalara da etki eder.


Karayolu gözlemevinin kendi verilerine göre Zurna Nisan ayında yayınlanan ve Batı Erişimini de içeren rapora göre, 2023 yılında Kuzey Erişiminde trafik kazalarından kaynaklanan ölümler %11 oranında azaldı. Ancak trafikle birlikte kazalar da yüzde 8 arttı, yaralanmalar da yüzde 8 arttı.


Karayolu güvenliği politikalarını tasarlamak için kullanılan ankete göre, sürücülerin %77'si emniyet kemerini kullanırken, %5'i Autopistas del Sol'da araç kullanırken cep telefonunu kullanıyor. Veriler endişe verici ve çok sayıda kazanın nedeni. olaylardan mı yani Karayollarında dolaşan araçların yüzde 46'sı asgari güvenli mesafeye uymuyor.


Onlar o sürücüler Öndeki araca yapışıyorlar. Beklenmedik bir olayda tepki vermek için gerekli zamanı kaybederler ve kaza yaparlar. Hız ne kadar yüksek olursa, gereken mesafe metre cinsinden o kadar büyük olduğundan, bu süre olarak ölçülür: yasal minimum iki saniyedir. Beş tavsiye edilir.



Yol güvenliği



» Yüzde olarak rakamlar







Güneşin otoyolları
Batı Karayolları


emniyet kemeri kullanımı











Araç kullanırken cep telefonu kullanımı




Çeşme: Güneşin Karayolları ve Batının Karayolları
İnfografik: Zurna

Bir araç saatte 100 km hızla saniyede 27 metre yol kat etmektedir. Referans olarak gereken minimum mesafe olan 2 saniye, yaklaşık 54 metre, yani iki tenis kortunun uzunluğuna eşdeğer olacaktır. Sırasında, Önerilen 5 saniye, bir bloktan biraz daha fazlasına eşdeğerdir. Bu, kademeli olarak fren yapabilmek ve çarpışmayı önlemek için gereken mesafedir.


Karayolu güvenliği kampanyasının bir kısmı, Harika görsel etkiye sahip 50 poster, uHer iki güzergahta da günlük olarak dolaşan yaklaşık bir buçuk milyon aracı etkilemek amacıyla karayolları üzerinde stratejik konumlara yerleştirildi.
 
Üst