Kotanın düşüp düşmeyeceğini ve yeni sistemle ilgili diğer şüpheleri açıklıyorlar

Yenilmez

Active member
“Sigorta şirketleri artık çekici hizmeti vermiyor. Mükemmel, sadece sigorta için bir servet ödemeniz gerekmiyor, aynı zamanda özel bir çekicinin sizi getirmesi için de bir servet ödüyorsunuz.”sosyal ağlarda tekrarlanan bir yorumdur sigorta müşterileri. Son zamanlarda Hükümet, otomobil sigortası şirketlerinin çekme veya çekme hizmetleri ve mekanik yardım hariçtir ülke çapında ve bunun için onlara maksimum 90 günlük bir süre veriyor. Bu değişiklik karşısında sigortalı açısından oranların düşme ihtimali her sigortacının kendi hesaplamasına bağlı olacaktır ancak Zurna Gelecekteki politikalarda anlamlı bir azalma olmayacak.


Cuma günü Resmi Gazete'de (BO) yayınlanan 217/2024 sayılı Karar, sektörü kuralsızlaştırmayı, “vatandaşı korumayı” ve rekabeti artırmayı amaçlıyor. Guillermo Plate başkanlığındaki Ulusal Sigorta Müfettişliği (SSN), “haznelerin veya tüplerin mekanik, akü, çalıştırma, elektrik, delinme, kesik ve/veya patlamalarının artık bu teminatlara veya yakıt eksikliğine sahip olmayacağını” açıkladı. ” Sigortacılar yalnızca aşağıdaki durumlarda çekme ve mekanik yardım masraflarını karşılama yükümlülüğüne sahip olacaktır: “kaza, yangın ve soygun ve/veya hırsızlık”.


Bunun sonucunda tüm sigortalıların sorduğu soru, Endeks Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) enflasyonunun üzerinde artan aylık poliçe tutarlarını hizmetlerin kaldırılmasıyla düşürüp düşüremeyecekleri sorusudur. ' sorusuna yanıt olarak ZurnaBazı sigortacılar ve sektördeki kaynaklar, oranın tedbirden etkilenmesinin muhtemel olmasına rağmen indirimin daha düşük olacağını ifade ediyor. çok az alakalı sürekli artışlar kapsamında ve karşılanmaya devam edecek zararlar.


“Biz sigorta sektöründen %100 katılıyoruz çözünürlükle. Sektör, sigortalıların maruz kaldığı olayları (kazalar, hırsızlıklar, yangınlar, tüm sigorta dinamiği) kapsamaya kendini adamak için geri dönüyor, diye tanıtıyor Sigorta Şirketleri Birliği'nin genel müdürü Gustavo Trías.


Sigortalının yıllık sözleşmesi yürürlükte ise sona erinceye kadar aynı sözleşme şartlarıyla devam eder. Demek istediğim, Ne hizmet ne de ücret düşürülmeyecektir.


Araba Çekme. Fotoğraf Shutterstock

Yeni sözleşmeler (veya 90 günlük süre içinde sona erecek olanlar), belirli bir süre ile gerçekleştirilen bir uyarlamaya bağlı kalmalıdır. politika metninde değişiklik Her sigortalının aldığı sigorta. Kapsam yalnızca kazalarla bağlantılı vakaları kapsayacak şekilde daraltılacak ve diğer risk türlerine karşı koruma sağlayan bir sigorta istiyorsanız onu kiralamanız gerekecek. sigorta sektörü dışında, yol yardım şirketlerinde. “Bu durumlarda sigorta şirketlerinin hesaplama yapması, kota değerinde indirim yapma ihtimalinin ne olduğunu bilmesi gerekecek. Ancak bunun konuyla hiç alakası yok” diye analiz ediyor Trías.


Çekici hizmetinin uzun süredir sorun yarattığını ekliyor: “Arjantin’de araç filosu çok eski ve katılım giderek artıyor. Daha sonra sigortacılık üçüncü şahısların talepleri ile ilgilenmeye, sigortalıyı davasında savunmaya, verdiği zararı ödemeye, hırsızlıkları zamanında ödemeye ve ayrıca çekici gelip gelmediğine bakmak zorunda kalmaya başladı. ya da lastiği patladığı için çekici gelmezse. Ve hiç kimse, ekonomik krizin ortasında ve maliyetlerin artmaya devam edememesi nedeniyle ödenmesi gereken bedeli ödemeye istekli değil.”


Bu bağlamda, hizmetin “kısmen” kaldırılması nedeniyle gelecekteki poliçeler için aylık tutardaki azalmanın kullanıcı için neredeyse fark edilemeyeceğine dikkat çekiliyor, çünkü çekici hizmetinin maliyeti temsil ediyor %5'ten az tam kapsama alanı.


“Aylık yüzde 8 enflasyonla, Bir ay içinde indiriminiz bitti. Önemli olan trafik kazalarında ödenen korkunç tazminattır. Bazı hizmetleri artık sağlamayacağım için teminat kapsamını azaltabilirim, ancak hırsızlık oranı artmaya devam ederse çok daha fazla ödeme yapmak zorunda kalacağım ve Yardımın artık mevcut olmamasıyla hiçbir ilgisi olmayacak.. Poliçenin yüzde 40'ı vergilerden oluşuyor. Arjantin'de yedek parça enflasyonu TÜFE enflasyonunun %50 üzerinde gerçekleşti. Alacağınız algı ücretinizin arttığı yönünde ama birçok değişkenden dolayı ücret artıyor” diye anlatıyor.


Listelediği değişkenlerden bazıları arasında yedek parça artışı, arabanın değeri, araçların tamir değerleri, üçüncü şahısların yaralanma maliyetleri yer alıyor.


Sigorta tarafından araç çekilmesi sınırlı durumlarda karşılanacaktır.  Fotoğraf: Shutterstock
Sigorta tarafından araç çekilmesi sınırlı durumlarda karşılanacaktır. Fotoğraf: Shutterstock

Sigorta ve asistans danışmanı ve amacı profesyonel ve bağımsız Sigorta Danışmanlık Üreticilerini bir araya getirmek olan Arjantin Sigorta Üreticileri Birliği Başkanı Nicolás Saurit Román, Trías'ın söylediklerini anlamak için başka bir bileşenden bahsediyor.


“Sigortacılar nominal olarak bir değişiklik olmayacağını söylüyor. Bunun nedeni ise gecikme ücretleri var Enflasyona ek olarak orada yapılan küçük indirimler de biraz sıvılaşacak. Örnek vermek gerekirse “100 ödemeyeceksin, 99 ödeyeceksin” dersem ama buna enflasyonu ve gecikme faizini de eklemeliyiz, bir sonraki ay 110 alacaksın, bunu algılayamayacaksın. bu hizmeti kestiler” diye tamamlıyor.


“Sorun haline gelen bir fayda”


Sigortacılardan biri danıştı: ATM SigortasıTrías'ın konumunu destekliyor ve politika kapsamında olmayan bir kazayla ilgili olmayan olaylar için mekanik acil durum ve çekme hizmetinin sağlanmasını sürdürüyor “Bu sigorta değil, fayda Yıllar önce verilmeye başlanan ve günümüzde çözüm olmaktan uzak, tekdüze olmadığı için sorun haline gelmiştir. Her şirket, poliçe sahipleri için en uygun olduğunu düşündüğü “faydayı” sunar ve bu, sigorta türüne ve coğrafi bölgeye göre değişir.”


Bu sigorta şirketi, çekme hizmetleri ile ön ödemeli sağlık hizmetleri arasında bir paralellik kuruyor: “Bugün, yıllar süren enflasyon ve ekonomik zorluklardan sonra sistemlere yetersiz fon sağlanıyor ve bu yüzden Hizmet kalitesi algısı zayıf; İhtiyaç duyan tüm poliçe sahipleri, yardım almak için gerekenden daha uzun süre beklemek zorunda kaldıklarını düşünüyordu. Sigorta şirketleri hasar ödeme şeklimiz yerine çekici hizmetini verme şeklimize göre değerlendiriliyor.”


Ayrıca şunu da belirtiyor: inmeyecekler politika katkılarının tutarları ve her durumda uyulması gereken hususlar teklif nasıl gelişir Sigortacıların iki olasılığı göz önünde bulunduruluyor.


Bunlardan ilki, sigortalının acil mekanik ve çekici hizmeti veren firmalarla, kapsam dahilinde hizmet vermesidir. ödemeye hazırız. İkincisi, sigortacıların yardım sigortasını artık bir fayda olarak değil, sigorta olarak pazarlamasıdır. özel koşulları tamamlayın ve geleneksel sigortada olduğu gibi açıktır.


“Bu bir süreç. Bir çözüm var, farklı aktörler olacak, nasıl davrandıklarını, bir değişiklik olup olmadığını görmemiz lazım. Sanmıyorum ama bu 90 günlük süreçte bazı şeyler olabilir. değişiklik veya istisna bu döneme ait. Sigorta danışmanlarının sigortalıya yakın olduğunu ve sigorta şirketinin değişip değişmediği ve bu değişiklikler için son tarihlerin ne olduğu konusunda bilgi verme kararlarının alınmasında önemli bir role sahip olduklarını vurgulamak önemlidir,” diye bitiriyor Saurit.
 
Üst