Mar del Plata'ya gitmek bu yıl şu ana kadar %450 arttı

Yenilmez

Active member
Axel Kicillof'un hükümeti, otoyolu işleten eyalet şirketinin ücretlerinde yeni bir artışı doğruladı Buenos Aires-La Plata ve Otoyol 2. Uygulanacak her yol için %137 ve %157 oranında bir ayarlamadır. ağustos ayında başlıyor. Ancak bu, yılın başından bu yana yüksek bir oran anlamına geliyor. Ortalama %450.


Bu, Indec tarafından yılın ilk yarısında ölçülen enflasyondan (%79,8) neredeyse beş kat daha yüksek bir artış ve yalnızca yedi ayda biletin fiyatı, yıllık yaşam maliyeti ölçümünden yüzde 160 puan arttı. Kuruluşun yaptığı araştırmaya göre son on iki ayda enflasyon %271,5 olarak gerçekleşti.


Fiyatlandırma planı ağustos ayında yürürlüğe girecek. Dolayısıyla kış tatili için kıyı kentlerinde bulunan turist ve gezginler, tatile çıktıkları zamanki ücretinin aynısını ödeyecek.


Bu yeni ücret tablosunun uygulanmasından eyalet başkentinden Buenos Aires'in merkezine arabayla seyahat etmek Yoğun olmayan saatlerde 2.600 dolara, yoğun saatlerde ise 3.200 dolara mal olacak. Bugüne kadar bu değerler 1.000 dolar ve 1.200 dolardı (bu %157 daha fazla).


1 Ocak'ta bu seyahatin maliyeti 600 ila 800 dolar arasındaydı.


Buenos Aires-La Plata'da bakım eksikliği. Çarşamba günü meydana gelen bir arıza en az on arabanın patlamasına neden oldu. Fotoğraf: Guillermo Rodríguez Adami

Atlantik koridorunda (Buenos Aires'in ana kıyı şehirlerini birbirine bağlayan yaklaşık 850 kilometre), özel araçlarla ödenen iki biletin maliyeti 8.600 dolardır (her biri 4.300 dolar). Bonus için 8.000$ (her durakta 4.000$) tutarında bir fiyat bekleniyor. Yıl başladığında geçiş ücreti 1.600 Dolar (sübvansiyonlu) ve 1.800 Dolar (tam oran) idi. Uçtan uca ölçüldüğünde %477 arttı.


Başka bir deyişle: Dikilitaş'tan Mar del Plata sahiline kadar özel bir araçla ödeyeceksiniz Otoyol bariyerlerini geçmek için 11.800 dolar. Ve altı dingilli bir kamyonun “Ricardo Balbín”e (Buenos Aires-La Plata ve Mar del Plata'ya giden kamyona 21.400 dolar) 19.600 dolar bırakması gerekiyor. Toplam: tüm yolculuk için 41.000 dolar.


Yeni değerleri ayarlama prosedürü ile belirtildi. bağlayıcı olmayan halka açık duruşma bu Pazartesi günü eyaletin Altyapı ve Hizmetler Bakanlığı'nda gerçekleşti. Orada, devletin çoğunluk hissesine sahip imtiyaz sahibi Aubasa şirketinin yetkilileri, geçiş ücreti fiyatını haklı çıkaran nedenleri açıkladı ve yeni bir teklif önerdi. “otomatik” değişim mekanizması.


Açıkladıkları gibi olacak Ekonominin yaşadığı yüksek enflasyon sürecine eşlik etmek için her üç ayda bir. Ve bu, Indec tarafından yayınlanan maaş artışları, toptan satış fiyatları ve genel fiyatlar endekslerini birleştiren bir formüle (Tarife Değişim Katsayısı adı verilen) dayanılarak yapılacaktır.


“Seyirci utanç verici. Buna sanal olarak şahit olamadığımız için Pinamar, Necochea veya Madariaga varlıklarını sergilemek için neredeyse 1000 kilometre yol kat etmek gerekiyor. Yetkililer artışların nedenlerini açıklamıyor. Ve temsilciler – yasa koyucular veya meclis üyeleri – yalnızca şirketin pozisyonunu onaylamak için katılıyorlar,” diye şikayette bulunan Karayolu Kullanıcıları Komitesi'nden Ricardo Lasca, toplantıya katıldı ve yüksek oranı reddetti.


Kuruluşun verilerine göre, Aubasa koridorları ülkedeki en pahalı koridorlardır: Şehre erişim için kilometre başına bir araba 55 dolar öder, Kuzey Erişimini kullandığınızda ise 11 dolar ödersiniz; Batı Erişimi için 23 ve Ezeiza-Cañuelas Otoyolu için 1.000 metre başına 34 ABD doları ödeniyor.


“Ulusal rotaları karşılaştırırsak, her istasyonda maksimum 1.000 dolar, Otoyol 2'de ise 4.300 dolar olacak. Lasca, “Bu, kullanıcılardan yapılan bir hırsızlıktır” dedi. Ayrıca diğer kamu hizmetlerinin aksine İl'de bulunmadığı için düzenleyici bir organın oluşturulmasını da talep etti.


Sunumlarda Aubasa'nın işlettiği yolların “genel durumu” da sorgulandı. “Ocaklar, yamalar, çukurlar ve çayırlar var. Yıllardır kapsamlı bir çalışma yapılmadı”açığa çıktı.


Aslında bu Çarşamba, Dock Sud geçiş ücreti yakınında, kurban olmasa da mekanik kusurlara neden olan metal bir parçayı açığa çıkaran bir köprü bağlantısındaki kusur nedeniyle yaklaşık on arabada patlama yaşandı.


Hükümette çoğunluk hissesine sahip olan şirket, iki aydan kısa bir süre önce liderliği yeniledi. Başkanlığı Ulusal Ulaştırma Düzenleme Komisyonu'nun (CNRT) eski başkanı Ramón Arteaga devraldı. Yetkili söz verdi “İhtiyaç duyulan çalışmalara destek olun izleri kullananların güvenliğini ve konforunu garanti altına almak.”


Yılın ilk aylarında – ulusal hükümetin değişmesi ve bayındırlık işlerinin felç olmasıyla aynı zamana denk gelen – şirket, kararlı çalışmalarını sürdürmekte zorluk yaşadı. Mesela 520 Bulvarı'nın inişine 3 ay önce ara verildi ve yeniden başlandı. eyaletin katkıda bulunacağı 1.900 milyon pesoluk bir yatırım.


“Ayrıca bir tane var Samborombón nehri üzerindeki köprü ve Gutiérrez'den (Conurbano'nun güney bölgesi) Dolores'e kadar olan bölümdeki tam yama. Bu garantidir,” diye açıkladı bir Aubasa yöneticisi Clarín'e.


Arteaga'nın niyeti “yeni tarifelerden gelen her şeyi inşaat ve bakıma aktarın”. Şirketin şimdilik işleyişi ve maaşların ödenmesi için her ay Hazine Müsteşarlığı'ndan yardım alması gerekiyor.


Diğer görevlerin yanı sıra Dolores-Mar del Plata güzergahının yeniden kaplanması, yamalanması ve sınırlarının belirlenmesi; ayrıca rota 11'deki Crotto-Conesa köşe bölümü için; Gutiérrez Şubesi'nin yeniden düzenlenmesi; Diagonal 74 distribütörünün iyileştirilmesi ve 63 numaralı rotadaki genel onarımlar.


Ayrıca önümüzdeki iki yıl içinde Hudson ve Şehre erişimleri yeniden inşa etmeyi planlıyorlar. Tamamı öz kaynaklarla olacak. Veya başka bir deyişle, araba ve kamyon sahiplerinden gelen kaynaklarla.
 
Üst