Metro bugün yine zam yapıyor ve SUBE'nin eksi bakiyesi yolculuk ücretini karşılamaya yetmiyor

Yenilmez

Active member
Çözülmemiş bir adli ihtilaf olmasına ve son teslim tarihinin Salı günü sona ermesine rağmen, Buenos Aires metrosu bu cumartesi yine fiyatını artırdı. Oran planlandığı gibi mevcut 574 dolardan 650 dolara çıkacak. Ayrıca 1 Ağustos'ta bileti 757 dolara çıkaracak bir bölüm daha var.


Maliyetin 125 dolardan 574 dolara çıkmasını sağlayan artış, planlanan idari adımların tamamlanmasının ardından iki hafta önce gerçekleşti. Ve o andan itibaren turnikelerde SUBE'ye destek verdikten sonra geçmeye çalışan yolcuları görüyorsunuz, işleriyle baş başa kalıyorlar ve ya pencereden SUBE'yi şarj etmek ya da cep telefonlarına kontör eklemek için geri adım atmak zorunda kalıyorlar.


Mesele şu ki Negatif kart bakiyesi 480$'a sabitlendiMetro yolculuğunun maliyeti ise 575 dolar olduğundan seyahat edebilmek için bakiyenizde en az 75 dolar olması gerekiyor. Şubat ayında Hükümetin TÜFE'ye göre iki ayda bir artıracağını duyurmasına rağmen asgari otobüs biletinin 270 dolar seviyesinde kalmasıyla ilgili olarak, Eksi bakiye ile bir seyahatin ve diğer seyahatin bir kısmının ücretini ödersiniz.


SUBE'den bilgi aldılar Zurna “kartlarda teknolojik iyileştirme çalışmaları yapılıyor” Negatif bakiyenin depolama kapasitesini ve ayrıca maksimumbugün 9.900 dolar seviyesinde bulunuyor.”


Enflasyon ve toplu ulaşım fiyatlarındaki artış nedeniyle (tren ücretlerinde de artışlar yaşandı), her iki bakiye de kısaydı ve yetersiz kalıyorlar çünkü ya yolculuk için yeterli değiller ya da çok çabuk tükeniyorlar.


Bu anlamda UCR blokunun başkanı Buenos Aires yasa koyucusu Manuela Thourte, izin verilen negatif miktarı artırmaya yönelik bir proje sundu.


Metro bugün yine zam yapıyor ve SUBE'nin eksi bakiyesi artık yolculuk ücretini bile karşılamaya yetmiyor. Fotoğraf: Luciano Thieberger

Otobüs ücretlerindeki artışın ulusal hükümet tarafından durdurulmasıyla birlikte, Metro 16 Mayıs'ta hizmete girdi. Aynı yargıç, PTS-FIT'in liderleri olan ulusal temsilci Myriam Bregman, Buenos Aires milletvekilleri Patricio del Corro ve Alejandrina Barry ve B hattı metro delegesi Claudio Dellekarbonara tarafından sunulan koruma talebini kabul etmiş ve PTS-FIT'i durdurmuştu. ilk artış. Ancak bir gün sonra, Belediye tarafından yapılan bir sunumun ardından, kendisine dizginler serbest bırakıldı.


Şimdi yeni karar çıktı Belediyenin oranı “ayarlaması” için beş günlük bir süre yürürlüktedir. Ancak Yönetim, kamuya açık bir duruşmada tartışılan ve Resmi Gazete'de yayımlanması için daha önceki son tarihlere uyan artış takvimini sürdürmeye karar verdi.




Belediye, Yargıç Elena Liberatori'nin kararına itiraz etti ancak bu Perşembe günü öğrenildiği üzere, yargı süreci devam ediyor ve yargıç tarafından belirlenen son tarih belli oldu. Salı günü sona eriyor. Her ne kadar temyizin sonucunu beklememiz gerekse de Buenos Aires Hükümeti'nin eyleminin şu şekilde olduğu ortaya çıktı: ilk derece kararını durdurmaz.


Ne olabilir? Eğer Meclis Salı gününden önce bir karar çıkarmazsa, Haberin genellikle ele aldığı zamanlar dikkate alındığında bu garip olurdu. ücret 125$'a dönmelidir.


Açık olan şu ki, geçen yıl artı bu yıl yaşanan dört artışın ardından bu cumartesiden itibaren metro 650 dolara yükselecek.


Hizmetten sorumlu Buenos Aires Eyaleti şirketi SBASE için gerekçe şu şekildedir: Enflasyonun ittiği artan maliyetleri dengelemekmaaşlardan bakıma kadar ve aynı zamanda yükün hafifletilmesi için sübvansiyon Biletin üzerinde.


Devlet kuruluşuna göre, Bugün metro teknik ücreti 809,57 dolar. Bu sayı, işletme maliyetlerinin yapılan ücretli yolculuk sayısına bölünmesiyle elde edilir. Yani, sübvansiyon olmadan biletin değeri bu olmalıdır.


Ama metro var kendi sübvansiyon kaynakları Bunlar, 2012 yılında Ulus'un ağın kontrolünü Şehre devrettiği zaman kuruldu. O dönemde, Buenos Aires otoyollarında ödenen ücretin bir kısmının, üst düzey otomobil ruhsatlarının bir yüzdesinin ve özel taraflar arasındaki sözleşmelerde Pul olarak ödenen tutarın bir kısmının vergi olarak ödenmesini belirleyen bir yasa oylanmıştı. tek amacı oranı sübvanse etmek olan Subway Fonuna aktarılır. Sorun şu ki enflasyon maliyetleri o kadar artırıyordu ki Bu sübvansiyon yetersiz kaldı ve gerçek oranın küçük bir kısmını kapsıyor.


Bu artışa ve ağustos ayındaki artışa rağmen bugün olduğu gibi sık yolculara yönelik indirim uygulaması da devam edecek. Bu, ayda 20 defaya kadar seyahat edenler için %20 indirimdir; 30 defa yapana %30; 40 defa seyahat edenlere ise %40. Buna ek olarak, diğerlerinin yanı sıra ev işçileri, emekliler, öğrenciler, öğretmenler ve eski savaşçılar için uygun olduğu şekilde sosyal tarife veya ücretsiz abonelik sürdürülecektir. Seyahatleri otobüs ve trenle birleştiren SUBE ağı ise, ilk seyahatin başlamasından itibaren iki saat içinde başlaması koşuluyla ikinci seyahatte %50, üçüncü seyahatte %75 indirim sağlıyor.


SUBE'ye gelince, bu cumartesi itibarıyla şunu da bilmeliyiz ki, eksi bakiyenin bir metro yolculuğu için bile yeterli olmadığı gerçeğinin ötesinde, Yeniden yüklemelerde yalnızca SUBE uygulaması geçerli kalacaktır; Orijinal Carga SUBE çalışmayı bıraktığından beri.
 
Üst