Metro zammı ertelendi ve önümüzdeki perşembe tarifeye zam yapılmayacak

Yenilmez

Active member
Metro ücreti Önümüzdeki perşembe artmayacak. Bu, Cuma günü Resmi Gazete'de yayınlanan bir kararla bildiren Buenos Aires Hükümeti tarafından emredildi. Şu anda 650 dolara mal olan seyahatin 1 Ağustos'ta 757 dolara yükselmesi bekleniyordu.


Tamamlanması için yeni tarih bildirildi üçüncü bölüm Mayıs ayında planlanan artışların 1 Ekim'de. Erteleme, Resmi Gazete'de açıklandığı üzere, “Tarife güncellemesinin son bölümünün, güncellenene kadar ertelenmesine karar verilmiştir.” validatörlerin ve turnikelerin değişimi tamamlandı Uygulama için daha verimli olduğundan Emova operatörü tarafından gerçekleştirilir.


Ayrıca, Sbase yönetim kurulunun 24 numaralı Karar metni şöyle devam ediyor: “Teknolojik güncelleme, tüm franchise'ların (geçişler ve abonelikler) temassız sistem, geçerliliğini yitirmiş alt adımların değiştirilmesi.


Kararda ayrıca yeni doğrulayıcıların üretiminde ve ülkeye girişinde yaşanan gecikmelerden de bahsediliyor; bu, gelecekte uygulanmalarının önünü açacak bir teknoloji değişikliğini temsil edecek. Mevcut olanlardan farklı, daha modern ödeme yöntemleri.


Kolektif ile erteleme ve boşluk


Belediye metro artışını ekim ayına erteledi. Fotoğraf: Juano Tesone

Mayıs ayında açıklanana uygun olarak, ilgili kamuya açık duruşmanın ardından, artışın ilk dilimi cezayı kesti 125$'dan 574$'a. Daha sonra 1 Haziran'da ikinci artış uygulandı. her yolculukta 650 dolar.


757 dolara yükseldi
Başlangıçta 1 Temmuz'da uygulanması planlanıyordu, ancak Hükümet daha sonra uygulamanın 1 Ağustos'a kadar süreceğini bildirdi. Artık yeni erteleme biliniyordu. Kullanıcılara müjde, en az iki ay boyunca mevcut ücreti ödemeye devam edeceklerini söyledi.


Tarifeyi uygulama süreci kolay olmadı. İlk halka açık duruşma teknik sorunlar nedeniyle yapılamadı ve Buenos Aires Anayasası'nda belirlenen sürelere uymak için her şey bir ay ertelendi. Daha sonra artış mahkeme tarafından itiraz edildi iki kez, ancak bilgilendirici sunumlar ve çağrılardan sonra Buenos Aires Hükümeti bunu gerçekleştirmeyi başardı.




Hizmetten sorumlu olan Buenos Aires Eyaleti şirketi SBASE'in iddiası, telafi ihtiyacıdır Enflasyonu iten artışla birlikte maliyetlermaaşlardan bakıma kadar ve ayrıca bilet üzerindeki sübvansiyonun ağırlığını azaltmak için.


Devlet kurumunun kararı desteklemek için bildirdiği üzere metro teknik ücreti 859,57 dolar. Bu sayı, işletme maliyetlerinin yapılan ücretli yolculuk sayısına bölünmesiyle elde edilir. Yani, sübvansiyon olmadan biletin değeri bu olmalıdır.


Ancak metronun, Ulus'un ağın kontrolünü Şehre devrettiği 2012 yılında oluşturulan kendi sübvansiyon kaynakları var. O dönemde, Buenos Aires otoyollarında ödenen ücretin bir kısmının, üst düzey otomobil ruhsatlarının bir yüzdesinin ve özel taraflar arasındaki sözleşmelerde Pul olarak ödenen tutarın bir kısmının vergi olarak ödenmesini belirleyen bir yasa oylanmıştı. transfer edildi Metro Fonu, tek amacı oranı sübvanse etmektir.


Sorun şu ki şişirme Maliyetler o kadar arttı ki, bu destek yetersiz kaldı ve reel oranın küçük bir kısmını karşıladı. Devlet, oran ayarlamalarıyla bu açığı kapatmaya çalıştıklarını açıklıyor.


Bu anlamda metro hizmet vermeye devam edecek. Grubun değerine göre önemli bir fark: 380$. Ertelemeyle birlikte en azından Ekim ayına kadar büyümeye devam etmeyecek.


Sorun şu ki Şubat ayında Belediye oranlarda ayarlamalar önerdiğinde ulusal hükümet bir toplantı düzenledi. daha sonra bıraktığı ulaştırma sübvansiyonu azaltma konuşması. Şubat ayında asgari otobüs biletini 270 dolara çıkaran bir karar imzalandı. Tüketici Fiyatları Endeksine (TÜFE) göre iki ayda bir artış göstermektedir.


Ancak oran planlandığı gibi Nisan veya Haziran aylarında değişmedi. İlk başta Hükümet, enflasyon oranları üzerinde etki yaratacağı gerekçesiyle faiz oranlarını yükseltmekten kaçındı. yönetimin gösterdiği başarılardan biri.


Şubat kararında belirlenenler uygulanmış olsaydı, otobüsler için asgari ücretin 370 dolar civarında olması gerekirdi; bu da metro için ödenen 650 dolara yakın bir değerdi.


Buenos Aires Hükümeti'nin beklentisi şuydu: Milletin farkı azaltacak bir artış planına devam etmesi, ya da en azından metro şemasına eşlik edecek. Ancak Javier Milei yönetiminin zamları durdurmaya devam edip etmeyeceği veya ne zamana kadar devam edeceği bilinmiyor; çünkü onlar da benzer bir şey yaparak elektrik, su, doğalgaz gibi kamu hizmetlerine yönelik zamlara adım atarken veya ertelerken, Her durumda ceplerde şok edici artışlar yaşandı.


Teknolojik değişim argümanı altında Buenos Aires Hükümeti, Buenos Aires halkının cebine yeni bir darbe anlamına gelecek başka bir artışı geciktirme olasılığını buluyor.


ek olarak sık seyahat edenlere yönelik indirim programları ve sosyal oran sübvansiyonları ve diğer durumlar. Aynı zamanda SUBE'ye kayıtlı olmayanlar için ücretin tamamının ödenmesi henüz yürürlükte değildir. Metro hala SUBE ağının bir parçası olmasına rağmen ikinci yolculukta %50, üçüncü yolculukta %25 indirim.
 
Üst