Otobüsle yolculuk için sıralar, gecikmeler ve tüccarlar ile yolcuların söyledikleri

Yenilmez

Active member
Bu sefer otobüsleri kapsamayan dördüncü ulaşım grevi hafta sonunu öne aldı. Metro ve trenlerin olmadığı bu çarşamba cumartesi sabahı gibi görünüyor. Ticari faaliyetler devam ediyor, trafik yoğun ve tüm otobüs hatları normal bir günde olduğu gibi şehrin içinden geçiyor. Ancak seçeneklerdeki azalma insanların hareketini etkiledi; Sokaklarda da fark ediliyor.


Güç ölçümü, ulaşım araçları olmadan kalan birçok kişiyi karmaşık hale getirdi ve işi kaçırmak zorunda kaldılar. Ancak çoğunluk otobüs hattında seyahat etmenin alternatifini buldu. Daha uzun sürdüler ve daha sıkı seyahat ettilerama yine de işe geldiler.


Duraklarda oluşan uzun kuyruklarda yolcuların kötü ruh hali hakim. Ve sabahın ortasında sıcaklığı yükseltmeye başlayan güneş altında beklemek sinirleri daha da yıpratıyordu.


“Sabah saat onda işe gitmem gerekiyor ve saat dokuz buçuk. İki saattir yolculuk yapıyorum. “Bu bir felaket” Mirtha, Once'da terli ve öfkeli bir şekilde yorum yapıyor. Arkasında bulunan ve tamamen ıslak olan Juan şunu ekliyor: “Bu grevler her zaman işçilerin işini zorlaştırıyor”. Ve öfkeyle sorar: “Farkında değil misin?” Diğerleri ise tedbiri destekliyor ancak şikayetleriyle. “Bana iyi geliyor. Durum kötü. Ben de eşlik ediyorum. Bu bizim için de işleri zorlaştırıyor” diyor sıranın arkasından Luis.


Retiro'da da durum benzer. Kapalı istasyon, kaotik bir hafta ortası gününü daha sakin, cumartesi benzeri bir güne dönüştürüyor. Etrafta dolaşan çok az insan var. Ve etrafta sadece otobüs duraklarında bekleyen yolcular var. Beatriz eve dönüyor. Bütün sabah çalıştı. Retiro'ya geldiğinde 33'ün dolu olduğunu söylüyor. “Normalde 20 dakika sürüyor. Ancak Roca çalışmadığı için otobüsler doluydu ve durmadı” diyor. Tren terminaline ulaşmamız 50 dakika sürdü.


Taşımacılık sendikalarının çoğunun grevi sırasında Retiro tren istasyonunun boş salonu. Fotoğraf Maxi Failla

Gabriela, Florencio Varela'dan geliyor ve Vicente López'e gitmek zorunda. Kaybolmuş, bu muhabire 152'nin nerede durduğunu soruyor. Genellikle Roca'yı ve ardından D Hattını kullanıyor. “Sabah altıdan beri etrafta dolaşıyorum.” Bu sefer Retiro'ya ulaşmak için 129'a bindi. “Çok karışık. 152'ye hiç binmedim ve nerede duracağını da bilmiyorum.” İki saatlik yolculuğu neredeyse dört saate ulaştı. “Geri dönüş karmaşık olacak.”


Constitución'da daha fazla hareket var
. Platformlar boyunca birkaç yolcu sırası genişliyor. Déjà vu meydana gelir. Retiro'da olduğu gibi kayıp bir kişi bu tarihçiye yaklaşır ve yol tarifi ister. Rodolfo López, karısı ve kızıyla birlikte. Hepsi terli. Elinde kablolarla bağlı bir kutu taşıyor. “La Plata'dan geldim ve Plaza Italia'ya gitmem gerekiyor.” Metroya alternatif arıyor ama bulamıyor. “Bu bir güçlük. Çok uzun bir gün geçiriyorum. Ve bu benim için her şeyi daha da karmaşık hale getirdi.” Plaza Italia'da 57 numaralı yolu kullanarak Morón'a gitmelisiniz. “Artık bitirmeyeceğim. Ne zaman bitireceğimi bilmiyorum. Sanırım sadece yolculukta şunu seveceğim: altı saat.” diye ekliyor.


Yaptığı gezide Zurna Şehrin farklı yerlerinde çok sayıda ticari faaliyet vardı. Bölgeye bağlı olarak daha fazla veya daha az açık işletme vardı. Santa Fe gibi sokaklarda ve ticari caddelerde işsizlik neredeyse fark edilmiyor. Öte yandan, merkezi bölgelerden uzak, tren ve metro istasyonlarına yakın diğer daha izole sokaklarda, Evet, kapatılan işyerleri vardı.


9 Temmuz'da bazı ulaştırma sendikalarının grevi sırasında havadan. Fotoğraf: Francisco Loureiro
9 Temmuz'da bazı ulaştırma sendikalarının grevi sırasında havadan. Fotoğraf: Francisco Loureiro

Grev yalnızca toplu taşımada fark edilmedi. Ayrıca trafik. Bir seyahat uygulamasıyla çalışan Ramiro, bunun “Başkent'e erişim bir felaket”. Birçok kişinin arabayla ayrıldığını söylüyor. “General Paz'da ve otoyollarda fark ediliyordu. Sirkülasyon yapamıyordunuz. Bazı kesimlerde yaklaşık bir saat gecikme yaşandı.”


Kendi hareket kabiliyetine sahip olmayanlar için bir uygulama aracılığıyla araç bulmak da zordu. Mesele şu ki, toplu taşıma araçlarının azalmasıyla birlikte talep de artıyor. Ve ne olursa olsun işe gitmekten başka çaresi olmayanlar, ulaşım için daha pahalı seyahatlere başvuruyor.


Bazı ulaştırma sendikalarının grevi sırasında boş tren istasyonları. Fotoğraf: “Maxi Failla”
Bazı ulaştırma sendikalarının grevi sırasında boş tren istasyonları. Fotoğraf: “Maxi Failla”

Bazı ulaşım sendikalarının grevi sırasında boş tren istasyonları. Fotoğraf: “Maxi Failla”
Bazı ulaşım sendikalarının grevi sırasında boş tren istasyonları. Fotoğraf: “Maxi Failla”
 
Üst