parçalanmış heykeller ve bronz hırsızlığı

Yenilmez

Active member
Ayaksız, elsiz, parmaksız, kolsuz. Şehrin en seçkin heykel gruplarından birinin parçası olan figürlerden bazıları bugün, mahalledeki ikonik bir alanda bu şekilde bulunuyor. Palermo.


Bunun temeli Magna Carta ve Dört Arjantin Bölgesi Anıtı; çoğu kişi tarafından daha iyi bilinir İspanyol AnıtıLibertador ve Sarmiento caddelerinin kesiştiği noktada. En güzel Buenos Aires kartpostallarından biri.


Anıt iki büyük bölümden oluşuyor: “büyük mermer hanımın” öne çıktığı üst heykeller – Arjantin Cumhuriyeti figürü – ve onu destekleyen alegoriler. Çeşme ve heykel grubundan oluşan bodrum katı ise bronz, bugün tahrip edildi. Temsil edilirler ülkenin dört bölgesiAnd Dağları, Río de la Plata, Pampa ve Chaco.


Çeşmede su yoktur ve bronz figürler eksiktir: ayaklar, eller, parmaklar, kollar. Río de la Plata'nın alegorik figürünü taşıyan üç çatallı mızrağın bir kısmı bile. Çeşmede ayrıca görebilirsiniz eksik borular, su muslukları ve ızgaralar.


Kötüleşme yeni değil ama artıyor. Birkaç yıl önce bir el eksiktiyse şimdi el ve kol eksik.


İspanyol Anıtı ve kaidesindeki bronz heykellerde vandalizm izleri. Fotoğraf: Guillermo Rodríguez Adami

Anıt 2019 ve 2022 yıllarında farklı uygulamalara maruz kaldı. restorasyonlar, Bu yüzden durumu şaşırtıcıdır. Çalışmaların ilki üst kısımda gerçekleştirildi, çatlaklar ve sökülmeler onarıldı, ayrıca kapsamlı bir temizlik de yapıldı. Ve 2020'de üs üzerinde çalışmalar yapıldı. “Sponsorluk Kanunu”.


Vandalizm ve bronz hırsızlığı


Bu suçtan en çok zarar gören mahalleler ise kuzeydeki mahallelerdir. Recoleta, Retiro ve Palermo, yüksek sınıf binaların kapılarında ve elektrikli interkomlarda bronz parçaların olduğu yerler. Ancak eski binaların çokluğu ve girişlerde de bu metal parçalarının bulunması nedeniyle Merkezi Bölge'de, Kongre çevresinde veya Avenida de Mayo'da da hırsızlık olayları rapor ediliyor.


Bu suçun taciz ettiği bir diğer yer ise Chacarita Mezarlığı. Geçen ay Arjantin motor sporlarının iki büyük ismi Oscar ve Juan Gálvez kardeşlerin mezarları yerle bir edildi.


Juan'ı hatırlayanlar 21 yaşındaydı ve bir tanesi bile kalmamıştı. Mezarlığın Kişilikler Muhafazasında Alfonsina Storni, Quinquela Martín, Luis Sandrini, Francisco ve Julio de Caro, José Amalfitani, Roberto Goyeneche, Adolfo Pedernera, Osvaldo Pugliese ve Aníbal Troilo'nun bronzları da çalındı.


İspanyol Anıtı ve kaidesindeki bronz heykellerde vandalizm izleri.  Fotoğraf: Guillermo Rodríguez Adami
İspanyol Anıtı ve kaidesindeki bronz heykellerde vandalizm izleri. Fotoğraf: Guillermo Rodríguez Adami

Anıtlara gelince, bunların ne konumları ne de önemleri itibarıyla korunmadıkları açıktır. Aslına bakılırsa, en skandal hırsızlıklardan biri de Palermo'da gerçekleşti; Plaza Almanya'daki Arjantin Tarımsal Zenginlik anıtında bulunan yedi bronz kalkan – devasa -. Birkaç gece üst üste soyuldular.


İspanyol Anıtı ile ilgili olarak da bir şüphe ortaya çıkıyor: Restorasyonunu finanse eden özel şirketlerin sponsorluğuna ne oldu?


2022 yılında hükümet, 2019 yılında Buenos Aires Yasama Meclisi'nde oylanan “Sponsorluk Yasasını” yürürlüğe koydu. Bu yasa, özel şirketlerin restorasyon çalışmalarını ve anıtların iyileştirilmesini (ayrıca “kentsel çevrelerin, binaların, süs çeşmelerinin restorasyonu) finanse etmesine olanak tanıyor. heykeller ve tarihi, sanatsal veya kültürel değeri olan her türlü taşınır veya taşınmaz mallar”).


İspanyol Anıtı ve kaidesindeki bronz heykellerde vandalizm izleri.  Fotoğraf: Guillermo Rodríguez Adami
İspanyol Anıtı ve kaidesindeki bronz heykellerde vandalizm izleri. Fotoğraf: Guillermo Rodríguez Adami

Para sadece bu işler için kullanılmalı, başka hiçbir şey için kullanılamaz. Bunun karşılığında firmalar markalarını veya ürünlerini iskelenin koruyucu ağlarına yayabilirler. O dönemde bildirildiği üzere Samsung, İspanyol anıtının restorasyonu için 8.390.000 dolar katkıda bulunmuştu.


“2022 ve 2023 yıllarında Şehir Hükümeti, Ekonomik Kalkınma Bakanlığı ve Kamusal Alan ve Kent Hijyeni Bakanlığı aracılığıyla Magna Carta anıtındaki eksik parçaların restorasyon çalışmalarını Sponsorluk rejimi aracılığıyla gerçekleştirdi.” Buenos Aires Hükümeti şunları söyledi: “Anıtın yeni hasarlara ve vandalizme maruz kalabileceğini dikkate alarak, Sponsorluk kapsamında yapılan diğer eserlerin korunmasına karar verildi.”.


Ayrıca eksik parçaların tamamlanması için çalışmalar yaptıklarını, değerlendirmelerde bulunduklarını bildirdiler. alternatif malzemeler Aynı görsel etkiyi yaratan ancak bronz gibi ekonomik değeri olmayanlar”.


Bu arada, anıtın kaidesi parçalanmış figürleri gösteriyor ve eksik rakamların daha önce mi yoksa daha sonra mı olduğu açıklanmadığı için Samsung ile yapılan sponsorluk anlaşmasının dengesinin ne olduğu da belli değil.


Anıtın olaylı tarihi


Anıt, Arjantin'deki İspanyol sakinleri tarafından onuruna bağışlandı. Mayıs Devrimi'nin yüzüncü yılı. 1908'de tasarımı İspanyol sanatçı Agustín Querol Subirats'a yaptırdılar. Hatta işin eskizlerini bile yaptı ancak 1910 yılında temel taşı atılmadan kısa bir süre önce, Aralık 1909'da öldü.


Eser daha sonra yine İspanyol plastik sanatçısı Cipriano Folgueras Doiztúa'nın eline geçti. Ancak Querol Subirats gibi o da kısa süre sonra öldü. Sonunda anıt Antonio Moliné tarafından tamamlandı. Bu değişiklikler işin başlamasını iki yıl geciktirdi.


Bunu bir İtalyan grevi izledi. Protesto, Toskana bölgesindeki Apuan Alpleri'ndeki taş ocaklarında gerçekleşti. Massa ve Carrara eyaletinde. Ünlü mermerin geldiği yer burasıdır.


Daha sonra bir aksilik daha eklendi: 20 Eylül 1914'te Buenos Aires'te çıkan fırtına, anıtı taçlandıran kadın figürünün sol kolunu kesti.


Kazanın nasıl meydana geldiğine dair iki versiyon var: Figür henüz yerine ağaç dalı ile yerleştirilmemişken kol kırılmış olmalı. Diğer hikaye şunu söylüyor yıldırım o kolu kesti.


Mart 1916'daki bir sonraki gecikme, şu anda tahrip edilen figürlerle ilgiliydi: bunlar orijinal değil, kopyalar. Orijinalleri bir gemi kazasında kayboldu. Barselona'dan Príncipe de Asturias'a seyahat ediyorlardı. Astar Ilhabela (Brezilya) açıklarında bir kayaya çarptı ve battı. 450 kişi öldü, heykeller kayboldu.


Sadece bir yıl sonra İspanya'dan yedek oyuncu talebinde bulunuldu. Yeni rakamların ulaşması iki yıl sürdü ve daha sonra süresiz olarak gümrüklerde bekletildi. Hikayede bir grilik var ve sonraki yıllarda ne olduğuna dair çok az şey biliniyor.


Ancak 1926'da açılış töreni yapıldı ve aydınlatma sistemi eksik olduğu ve çevredeki kaldırım yapılmadığı için ertelendi. Nihayet 13 Mart 1927'de açılış töreni gerçekleşti.


İspanyol Anıtı ve kaidesindeki bronz heykellerde vandalizm izleri.  Fotoğraf: Guillermo Rodríguez Adami
İspanyol Anıtı ve kaidesindeki bronz heykellerde vandalizm izleri. Fotoğraf: Guillermo Rodríguez Adami

İspanyol Anıtı ve kaidesindeki bronz heykellerde vandalizm izleri.  Fotoğraf: Guillermo Rodríguez Adami
İspanyol Anıtı ve kaidesindeki bronz heykellerde vandalizm izleri. Fotoğraf: Guillermo Rodríguez Adami

İspanyol Anıtı ve kaidesindeki bronz heykellerde vandalizm izleri.  Fotoğraf: Guillermo Rodríguez Adami
İspanyol Anıtı ve kaidesindeki bronz heykellerde vandalizm izleri. Fotoğraf: Guillermo Rodríguez Adami
 
Üst