Yenilmez
Active member
Yılın zamanını Arjantin'den daha çok Avrupa'da geçirmesine rağmen Don Federico de Alvear Buenos Aires'te bulunduğu süre boyunca yaşam standardını düşürmeye istekli değildi. 1800'lerin sonları ile 1900'lerin başları arasında olduğu gibi, ülkenin en zengin aileleri (genelde toprak sahipleri) bu işi yaptırıyordu. saray konutları belki de yılda birkaç ay ikamet edilecek.
Böylece Federico de Alvear, eşi Felisa Ortiz Basualdo Elía ile birlikte, o yıllarda Alvear soyadını taşıyan caddede çok şey satın aldı (sadece 1950'de Avenida Del Libertador olarak değiştirildi). Büyük bir köşe arsası bitişik binaları olmayan alışılmadık bir blok.
Rezidans projesi, yerel aristokrasinin ailelerinin ihtiyaç duyduğu standartları hiçbir aksaklık olmadan karşıladı: Fransız akademik tarzı, siyah arduvaz çatı katı, bahçelerle çevrili ve büyük ve önemli sosyal odalar, kış bahçesi, çok sayıda oda ve büyük şeref merdiveni. Ve evin girişinde hâlâ muhafaza edilen bir detay: Girişte Federico ve Felisa yüzleri bulunan iki maske.
Ancak Don Federico Evde bir gece bile geçirmezdimZaten Palacio Alvear olarak adlandırılıyordu.
Federico de Alvear'ın ana giriş kapısının üzerindeki yüzü. Fotoğraf “Arjantin'deki İtalya Büyükelçiliği, 100 yılın kitabı” izniyle.
Mesele şu ki, göreve gelmek için Buenos Aires'e geldiğinde oryantasyon karşısında şaşırdığını söylüyorlar. Kompleks caddeye “bakmak” yerine Billinghurst Caddesi'ne “bakışıyor”.
Federico de Alvear'ın öfkesi onu terk etti İtalya'ya tabakta sunulan bir fırsat1924'te bu ülkenin Arjantin'deki temsil statüsünü değiştirdi: diplomatik bir temsilcilik ofisi olan Elçilik'ten Büyükelçiliğe geçti. Bu yeni işlevleri barındıracak uygun bir binaya ve büyükelçinin ikametgahına ihtiyacı vardı.
Azuki, sarayın merdivenlerinde güneşin altında dinleniyor. Fotoğraf Guillermo Rodriguez Adami
Kış bahçesi, sarayın girişinde. Fotoğraf Guillermo Rodriguez Adami
Tam da Arjantin'deki bu 100 yıllık İtalyan temsilciliği için “İtalya'nın Buenos Aires Büyükelçiliği, 100 yılın kitabı” yayımlandı.
AySA'nın tarihi belgelerinden, 1922-1923 yılları arasında projenin sunulduğu ve inşaatına başlandığı biliniyor. 1926 yılında inşaatı devam eden evin sağlık altyapısının genişletilmesi için çalışmalar yapılması istendi. Aynı yıl İtalyan devleti satın alma işlemine izin verdi ve 1927'de satın alma işlemi imzalandı ve bunun karşılığında indirim aldı: o zaman için 1.200.000 peso ödedi. Alvear'ların talep ettiği orijinal fiyattan 300.000 daha az.
Tasarımcılar Mario Cananzi ve Roberto Semprini imzalı Tatlín koltuk. Arkada, sarayın özel bölümlerine çıkan merdivenler. Fotoğraf Guillermo Rodriguez Adami
Fabrizio Lucentini, 2021'den beri elçi. Fotoğraf Guillermo Rodriguez Adami
O yıllarda ailelerin Avrupa'daki konut ve sarayların “kopyalarını” veya reprodüksiyonlarını yaptırmaları oldukça yaygındı. Bu durumda Alvear kendisinin olmasını istedi. Hotel Biron'dan (1732) esinlenilmiştir. mimar Jean Aubert'in bir eseri. 1908 yılında ünlü heykeltıraş Auguste Rodin onu terkedilmiş halde keşfetti ve zemin katta bulunan dört odayı kiraladı. Yavaş yavaş onu kurtardı ve 1919'da resmen Rodin Müzesi'ne dönüştürüldü; burada – bugüne kadar – onun muazzam eseri sergileniyor.
“Bunlar öykünmeydi, kültürlerarası geçişti” diye açıklıyor Zurna mimar ve mimarlık tarihçisi Fabio Grementieri, “Buenos Aires'in Büyük Konutları, Fransız Etkisi” kitabının yazarı -. Şehirde bir örnek daha var; Brezilya büyükelçisinin ikametgahı olan Pereda Sarayı. Pereda – Girado çifti (Celedonio ve María Justina), mimar Louis Martin'i bir aile konutu inşa etmesi için görevlendirdi ve ondan burayı Musée Jacquemart-André'ye benzer hale getirmesini istedi. Ancak 1000 Arroyo Caddesi'ndeki arsaya “girmedi”, bu yüzden onu “küçülttü” ve aynı zamanda giriş noktasını da değiştirdi.”
Muzaffer bir Samson'un yağı. Guido Reni'nin (Boliniya 1575-1642) büyükelçiliğin ofisindeki bir çalışmasının dönem kopyası. Fotoğraf Guillermo Rodriguez Adami
Yemek odasında vitray. Fotoğraf Guillermo Rodriguez Adami
Ayrıca başka bir açıdan yemek odası. Fotoğraf Guillermo Rodriguez Adami
Alvear Sarayı örneğinde Grementieri, uygulamanın ve “tasarım kararlarının daha çok araziye adaptasyona göre belirlendiğini” anlıyor. Bu durumda arsanın en uzun tarafı Billinghurst Caddesi'ndedir. Bu nedenle, adı uzun süre “kaybolan” işten sorumlu olan kişinin, muhtemelen girişin Billinghurst'e doğru değil Billinghurst'e dönük olduğuna karar vereceği varsayılmaktadır. eski Alvear Caddesi çünkü bu cephenin gelişimini sınırlayacaktı.
Geçtiğimiz yıl binanın cephesi José Ignacio Barassi'nin küratörlüğünde bir restorasyonla hayata geçirildi (Saray, 2018'den beri Ulusal Tarih Anıtıdır). Bu çalışmalarda, daha önceki çalışmalarda gizlenen inşaat ustası Angelo Rabuffetti'nin imzası yeniden keşfedildi.
Bu anlamda bir merak, çünkü Alvear – Ortiz Basualdo ailesi dönemin ünlü ve klasik mimarlarından biri değil, bir inşaatçıydı. Varese eyaletinden bir duvarcı ustasıArjantin'e göç ederek inşaat şirketini burada kurdu.
Yapının ana girişinin yanında yer alan sfenkslerden biri; arka planda konsolosluk. Fotoğraf Guillermo Rodriguez Adami
Zurna Sarayın içini ve parkını göstermek üzere ev sahipliği yapan Büyükelçi Fabrizio Lucentini tarafından kabul edildi. Aslında Ağustos 2021'den beri burada yaşıyor ve çalışıyor.
Tarihini zaten bilen ve kitabın basımı için yapılan araştırmayla da desteklenen binanın satışının da olabileceğini söylüyor. Felisa'nın intikamıpara sıkıntısının ötesinde: “Borçların olduğu ve Felisa'nın Fransa'daki borçları kapatmak için satışı teşvik ettiği söyleniyor. Ancak konut satışında kişisel sorunlar da etkili olmuş olabilir” neredeyse hiç kullanılmamış”, Lucentini diyor.
Federico ve Felisa'nın torunu Luz de Santa Coloma, aile geçmişinin bir kısmına katkıda bulundu. Büyükelçi bundan bahsetmiyor ama Santa Coloma söylüyor: Görünüşe göre Paris'te Felisa bir Rolls Royce'a sahip olmaktan çok memnundu. Onu satın alma olasılığını öğrenmeye çalıştığında ona Federico'nun onu zaten satın aldığını söylediler. Böylece asla gelmeyecek olan hediyeyi bekliyor. Çünkü kendisi olmayan bir kadının eline geçti.
Yemek odasına giden koridor, sağda, Büyükelçi'nin ofisi. Fotoğraf Guillermo Rodriguez Adami
Aslında Felisa sadece evin satışını imzalıyor ve Federico bir temsilci gönderiyor. Santa Coloma, “Felisa kızlarıyla birlikte Ocampo Caddesi'ndeki bir eve taşınıyor ve Federico öfkeli bir şekilde aile çiftliğine, Sans Souci'ye taşınıyor” diyor. Sonuçta Buenos Aires'in en muhteşem saraylarından biri.
Lucentini'nin karısı, iki çocuğu (şu anda İtalya'da çalışıyorlar) ve Japon köpeği Azuki ile birlikte yaşadığı büyükelçiliğe döndüğünde, kendisi için en büyük zorluğun tüm ihtişamını göstererek bu yıldönümüne ulaşmak olduğunu söylüyor. “2023 yılında tüm cephenin büyük bir restorasyonu gerçekleştirildi. Daha önceki yıllarda lateks ile boyanması, içeride ciddi nem sorunlarına neden oluyordu. Yapılan şey, Paris taş taklidi ile yapılmış orijinal cephesinin restore edilmesiydi.” diye açıkladı. Ayrıca restorasyon kararı da verildi. muhteşem saray bahçeleri, yemyeşil bir akciğer.
Lucentini, ülkede göçün ne anlama geldiğinin bağlamını vermek istercesine, 1800'lerin sonları ile 1900'ler arasında neredeyseve üç milyon İtalyan. Uzun zaman önce her iki ülke arasında çok akıcı bir ilişki vardı, çünkü örneğin İtalya, 1837'de Portekiz, Büyük Britanya ve Fransa'dan sonra Arjantin'in bağımsızlığını tanıyan dünyada dördüncü ülkeydi. Ve 1855'te ilişkilerin resmi başlangıcı gerçekleşti. Her iki ülke arasındaki diplomatik ilişkiler.
Yemek odasının tavanında ahşap kaplamalı tavan. Fotoğraf Guillermo Rodriguez Adami
Borges ve onun İtalyan kanı
Neredeyse her seferinde muazzam İtalyan göçüyle bağlantılı konular ele alındığında, ünlü Arjantinli yazara bir gönderme yapılıyor. Ayrıca “Buenos Aires'teki İtalyan Büyükelçiliği, 100 yılın kitabı.”
Şu ifadeden bahsediliyor: “Kendimi Arjantinli olarak göremiyorum çünkü İtalyan kanım yok.” Bazı şüphelerle birlikte bu ifade Borges'e atfedilmektedir.
Retiro'daki Göçmen Oteli'nin önünde. Fotoğraf, Uluslararası İtalyan Latin Amerika Örgütü'nün bir sergisinin parçasıydı. Fotoğraf Victor Sokolowicz
Ancak danışılan ZurnaDaniel Mecca -gazeteci, yazar, şair ve aynı zamanda Borges uzmanı- yazarlığı doğruladı: “Yazar, 13 Eylül 1980'de Arjantin Freudyen Okulu'nda yaptığı bir konuşmada bu konuya değiniyor. “Textos Recobrados 1956 – 1986” kitabının üçüncü cildinde yayınlandı. Orada, diğer bağlamlarda da yaptığı gibi, Arjantinli olmayı ve geleneği araştırıyor. açıklıyor.
Ağustos 1924. Savoy Prensi Humberto Buenos Aires'i ziyaret etti ve binlerce İtalyan onu karşılamak için Plaza de Mayo'da toplandı. Milletin Fotoğraf Genel Arşivi
“Bazen bazı açılardan tuhaf bir vaka olduğumu söyledim çünkü bende İtalyan kanı yok ve burada herkeste var. Burada kesinlikle bir yabancıyım ama yine de İtalyan kanı taşımamama rağmen kendimi Arjantinli olarak görüyorum.. Borges, Mekke'nin paylaştığı kitapta yer alan konuşmasında, bende bir damla Guarani kanı taşıdığını da biliyorum” dedi.
Böylece Federico de Alvear, eşi Felisa Ortiz Basualdo Elía ile birlikte, o yıllarda Alvear soyadını taşıyan caddede çok şey satın aldı (sadece 1950'de Avenida Del Libertador olarak değiştirildi). Büyük bir köşe arsası bitişik binaları olmayan alışılmadık bir blok.
Rezidans projesi, yerel aristokrasinin ailelerinin ihtiyaç duyduğu standartları hiçbir aksaklık olmadan karşıladı: Fransız akademik tarzı, siyah arduvaz çatı katı, bahçelerle çevrili ve büyük ve önemli sosyal odalar, kış bahçesi, çok sayıda oda ve büyük şeref merdiveni. Ve evin girişinde hâlâ muhafaza edilen bir detay: Girişte Federico ve Felisa yüzleri bulunan iki maske.
Ancak Don Federico Evde bir gece bile geçirmezdimZaten Palacio Alvear olarak adlandırılıyordu.
Federico de Alvear'ın ana giriş kapısının üzerindeki yüzü. Fotoğraf “Arjantin'deki İtalya Büyükelçiliği, 100 yılın kitabı” izniyle.
Mesele şu ki, göreve gelmek için Buenos Aires'e geldiğinde oryantasyon karşısında şaşırdığını söylüyorlar. Kompleks caddeye “bakmak” yerine Billinghurst Caddesi'ne “bakışıyor”.
Federico de Alvear'ın öfkesi onu terk etti İtalya'ya tabakta sunulan bir fırsat1924'te bu ülkenin Arjantin'deki temsil statüsünü değiştirdi: diplomatik bir temsilcilik ofisi olan Elçilik'ten Büyükelçiliğe geçti. Bu yeni işlevleri barındıracak uygun bir binaya ve büyükelçinin ikametgahına ihtiyacı vardı.
Tam da Arjantin'deki bu 100 yıllık İtalyan temsilciliği için “İtalya'nın Buenos Aires Büyükelçiliği, 100 yılın kitabı” yayımlandı.
AySA'nın tarihi belgelerinden, 1922-1923 yılları arasında projenin sunulduğu ve inşaatına başlandığı biliniyor. 1926 yılında inşaatı devam eden evin sağlık altyapısının genişletilmesi için çalışmalar yapılması istendi. Aynı yıl İtalyan devleti satın alma işlemine izin verdi ve 1927'de satın alma işlemi imzalandı ve bunun karşılığında indirim aldı: o zaman için 1.200.000 peso ödedi. Alvear'ların talep ettiği orijinal fiyattan 300.000 daha az.
O yıllarda ailelerin Avrupa'daki konut ve sarayların “kopyalarını” veya reprodüksiyonlarını yaptırmaları oldukça yaygındı. Bu durumda Alvear kendisinin olmasını istedi. Hotel Biron'dan (1732) esinlenilmiştir. mimar Jean Aubert'in bir eseri. 1908 yılında ünlü heykeltıraş Auguste Rodin onu terkedilmiş halde keşfetti ve zemin katta bulunan dört odayı kiraladı. Yavaş yavaş onu kurtardı ve 1919'da resmen Rodin Müzesi'ne dönüştürüldü; burada – bugüne kadar – onun muazzam eseri sergileniyor.
“Bunlar öykünmeydi, kültürlerarası geçişti” diye açıklıyor Zurna mimar ve mimarlık tarihçisi Fabio Grementieri, “Buenos Aires'in Büyük Konutları, Fransız Etkisi” kitabının yazarı -. Şehirde bir örnek daha var; Brezilya büyükelçisinin ikametgahı olan Pereda Sarayı. Pereda – Girado çifti (Celedonio ve María Justina), mimar Louis Martin'i bir aile konutu inşa etmesi için görevlendirdi ve ondan burayı Musée Jacquemart-André'ye benzer hale getirmesini istedi. Ancak 1000 Arroyo Caddesi'ndeki arsaya “girmedi”, bu yüzden onu “küçülttü” ve aynı zamanda giriş noktasını da değiştirdi.”
Alvear Sarayı örneğinde Grementieri, uygulamanın ve “tasarım kararlarının daha çok araziye adaptasyona göre belirlendiğini” anlıyor. Bu durumda arsanın en uzun tarafı Billinghurst Caddesi'ndedir. Bu nedenle, adı uzun süre “kaybolan” işten sorumlu olan kişinin, muhtemelen girişin Billinghurst'e doğru değil Billinghurst'e dönük olduğuna karar vereceği varsayılmaktadır. eski Alvear Caddesi çünkü bu cephenin gelişimini sınırlayacaktı.
Geçtiğimiz yıl binanın cephesi José Ignacio Barassi'nin küratörlüğünde bir restorasyonla hayata geçirildi (Saray, 2018'den beri Ulusal Tarih Anıtıdır). Bu çalışmalarda, daha önceki çalışmalarda gizlenen inşaat ustası Angelo Rabuffetti'nin imzası yeniden keşfedildi.
Bu anlamda bir merak, çünkü Alvear – Ortiz Basualdo ailesi dönemin ünlü ve klasik mimarlarından biri değil, bir inşaatçıydı. Varese eyaletinden bir duvarcı ustasıArjantin'e göç ederek inşaat şirketini burada kurdu.
Zurna Sarayın içini ve parkını göstermek üzere ev sahipliği yapan Büyükelçi Fabrizio Lucentini tarafından kabul edildi. Aslında Ağustos 2021'den beri burada yaşıyor ve çalışıyor.
Tarihini zaten bilen ve kitabın basımı için yapılan araştırmayla da desteklenen binanın satışının da olabileceğini söylüyor. Felisa'nın intikamıpara sıkıntısının ötesinde: “Borçların olduğu ve Felisa'nın Fransa'daki borçları kapatmak için satışı teşvik ettiği söyleniyor. Ancak konut satışında kişisel sorunlar da etkili olmuş olabilir” neredeyse hiç kullanılmamış”, Lucentini diyor.
Federico ve Felisa'nın torunu Luz de Santa Coloma, aile geçmişinin bir kısmına katkıda bulundu. Büyükelçi bundan bahsetmiyor ama Santa Coloma söylüyor: Görünüşe göre Paris'te Felisa bir Rolls Royce'a sahip olmaktan çok memnundu. Onu satın alma olasılığını öğrenmeye çalıştığında ona Federico'nun onu zaten satın aldığını söylediler. Böylece asla gelmeyecek olan hediyeyi bekliyor. Çünkü kendisi olmayan bir kadının eline geçti.
Aslında Felisa sadece evin satışını imzalıyor ve Federico bir temsilci gönderiyor. Santa Coloma, “Felisa kızlarıyla birlikte Ocampo Caddesi'ndeki bir eve taşınıyor ve Federico öfkeli bir şekilde aile çiftliğine, Sans Souci'ye taşınıyor” diyor. Sonuçta Buenos Aires'in en muhteşem saraylarından biri.
Lucentini'nin karısı, iki çocuğu (şu anda İtalya'da çalışıyorlar) ve Japon köpeği Azuki ile birlikte yaşadığı büyükelçiliğe döndüğünde, kendisi için en büyük zorluğun tüm ihtişamını göstererek bu yıldönümüne ulaşmak olduğunu söylüyor. “2023 yılında tüm cephenin büyük bir restorasyonu gerçekleştirildi. Daha önceki yıllarda lateks ile boyanması, içeride ciddi nem sorunlarına neden oluyordu. Yapılan şey, Paris taş taklidi ile yapılmış orijinal cephesinin restore edilmesiydi.” diye açıkladı. Ayrıca restorasyon kararı da verildi. muhteşem saray bahçeleri, yemyeşil bir akciğer.
Lucentini, ülkede göçün ne anlama geldiğinin bağlamını vermek istercesine, 1800'lerin sonları ile 1900'ler arasında neredeyseve üç milyon İtalyan. Uzun zaman önce her iki ülke arasında çok akıcı bir ilişki vardı, çünkü örneğin İtalya, 1837'de Portekiz, Büyük Britanya ve Fransa'dan sonra Arjantin'in bağımsızlığını tanıyan dünyada dördüncü ülkeydi. Ve 1855'te ilişkilerin resmi başlangıcı gerçekleşti. Her iki ülke arasındaki diplomatik ilişkiler.
Borges ve onun İtalyan kanı
Neredeyse her seferinde muazzam İtalyan göçüyle bağlantılı konular ele alındığında, ünlü Arjantinli yazara bir gönderme yapılıyor. Ayrıca “Buenos Aires'teki İtalyan Büyükelçiliği, 100 yılın kitabı.”
Şu ifadeden bahsediliyor: “Kendimi Arjantinli olarak göremiyorum çünkü İtalyan kanım yok.” Bazı şüphelerle birlikte bu ifade Borges'e atfedilmektedir.
Ancak danışılan ZurnaDaniel Mecca -gazeteci, yazar, şair ve aynı zamanda Borges uzmanı- yazarlığı doğruladı: “Yazar, 13 Eylül 1980'de Arjantin Freudyen Okulu'nda yaptığı bir konuşmada bu konuya değiniyor. “Textos Recobrados 1956 – 1986” kitabının üçüncü cildinde yayınlandı. Orada, diğer bağlamlarda da yaptığı gibi, Arjantinli olmayı ve geleneği araştırıyor. açıklıyor.
“Bazen bazı açılardan tuhaf bir vaka olduğumu söyledim çünkü bende İtalyan kanı yok ve burada herkeste var. Burada kesinlikle bir yabancıyım ama yine de İtalyan kanı taşımamama rağmen kendimi Arjantinli olarak görüyorum.. Borges, Mekke'nin paylaştığı kitapta yer alan konuşmasında, bende bir damla Guarani kanı taşıdığını da biliyorum” dedi.