Saraya benzeyen okul ve Parque Patricios'u dönüştüren bağışın hikayesi

Yenilmez

Active member
Sarayın içinde bir okul. “Floransa tarzında bir okul sarayı”. Hikayeye göre bu Don'un emriydi. Felix Fernando Bernasconi 1905'te mal varlığını Ulusal Eğitim Konseyi'ne miras bıraktı. Kim fazlasıyla yerine getirildi. Çünkü tam da mimar Juan Waldorp'un tasarladığı şey bu: çok sayıda eğitim, spor ve sanatsal faaliyete ev sahipliği yapacak anıtsal özelliklere sahip bir bina. Önemini daha da artırmak için buna muhteşem bir uygulama eklendi.


İçinde Patricios ParkıAlçak evlerden oluşan bir mahalleyle çevrili olan bina, yakındaki tüm inşaatların üzerinde görünüyor. Çınar ve dişbudak ağaçlarından oluşan devasa ve yaşlı koru bile bunu gölgeleyemez Ulusal tarihi anıt (2009 yılında Ulusal Anıtlar, Yerler ve Tarihi Varlıklar Komisyonu tarafından ilan edilmiştir).


Sınıfları ziyaret edildi binlerce öğrenci, gerçek anlamda. İşte çalışıyorlar altı okul: beş ilkokul (biri yetişkinler için) ve bir ortaokul (18 yaş üstü olanlar için de), iki anaokulu ve bir koro ve orkestra okulu (Athos Palma).


Ayrıca sadece Bernasconi kız ve erkek çocukları tarafından değil, aynı zamanda diğer okullardan gelen öğrenciler (Şehir Yüzme Planını tamamlamak için) ve komşular tarafından da kullanılan iki yüzme havuzu bulunmaktadır; muhteşem bir oditoryum ve eğitimci ve pedagog Rosario Vera Peñaloza tarafından oluşturulan bir müzeye.


Müze bir katın tamamını kaplıyor. Ziyaretçiler için bu, iki çekirdekli sınıflardan oluşan bu kütlenin içeride nasıl tasarlandığını anlamak için harika bir fırsat. tamamı dış pencereli, doğal ışıkla yıkandı. İç tarafa doğru tüm sınıfların içinden bir sirkülasyon galerisi geçiyor; Bu galeri aynı zamanda iki büyük merkezi avlunun doğal ışığıyla aydınlatılıyor.


Bernasconi Enstitüsü'nün Catamarca ve Rondeau'dan görülen uygulaması. Fotoğraf, Ulusun Genel Arşivi AGN tarafından Clarín'e sağlandı

Bernasconi enstitüsünün kendi müzesi var.  Fotoğraf: Ariel Grinberg
Bernasconi enstitüsünün kendi müzesi var. Fotoğraf: Ariel Grinberg

Sadece öğrencileri sayarak hareket ediyorlar Günde 4.000'den fazla kişi bu büyük yapının bağırsaklarında.


Bugün Buenos Aires Eğitim Bakanlığı ilerleme kaydediyor Binanın kısmi restorasyonuna çok ihtiyaç var. Diğer şeylerin yanı sıra, bölgede dolaşan tüm insanları tehlikeye sokan heyelanlar ve düşen malzeme vardı.


Parque Patricios'taki Bernasconi'nin iç odaları.  Fotoğraf: Ariel Grinberg
Parque Patricios'taki Bernasconi'nin iç odaları. Fotoğraf: Ariel Grinberg

Bu restorasyon çalışmalarında genellikle yapıldığı gibi öncelikle yapının tarihi ve özgün kullanımları araştırılır. Burada yolu açtılar: okul kütüphanesinde inşaat ve tasarıma ilişkin tüm bilgilermimarın kendisi tarafından belgelenmiştir. Kesinlikle bir hazine.


“Bilgiye ilk elden sahip olmak, örneğin tavanda çatlaklardan neden bu kadar etkilenen bir alanın olduğunu anlamamızı sağladı. Başlangıçta oditoryumun tavanı vitraylıydı. Çatı “yıldızların altında” konserler sunmak için açılabilir. Restorasyondan sorumlu müteahhitlik şirketi Hit, “Ama daha sonra mutfak inşaatı için o çatıya bir levha yerleştirildi” dedi. Mantıken, yapıdaki bu ani değişikliğin sonuçları var.


Parque Patricios'taki Bernasconi Enstitüsü'nde restorasyon çalışmaları.  Fotoğraf: Luciano Thieberger
Parque Patricios'taki Bernasconi Enstitüsü'nde restorasyon çalışmaları. Fotoğraf: Luciano Thieberger

AySA Tarihi Plan Arşivi'nden görüntü.  Çatı katında açılan çatıyı ayırt edebilirsiniz.  Bugün o çatı yok, üstünde levha var.
AySA Tarihi Plan Arşivi'nden görüntü. Çatı katında açılan çatıyı ayırt edebilirsiniz. Bugün o çatı yok, üstünde levha var.

Hit, sahada, botanik motifler (örneğin yaprak çelenkleri) ve hatta grifonlar gibi cephelerdeki eksik dekoratif unsurların yeniden üretildiği bir sanat atölyesi kurdu. Mücadeleyi, gücü ve cesareti temsil eden yarı kuş, yarı kedi şeklindeki bu mitolojik hayvanları setlerde görebilirsiniz. Bu reprodüksiyonların bir kısmı atölyede, bir kısmı ise karmaşıklığa bağlı olarak iskelede yapılıyor.


Öyle ya da böyle, işçiler daha sonra cephedeki detayları tamamlıyor ve küçük aletlerle çalışıyorlar. Zemin kattan çalıştıkları ayrıntı düzeyini görmek imkansızdır, ancak bu gerçekten dikkat çekicidir.


Bernasconi Enstitüsü'nün iç merdivenleri.  Fotoğraf, Ulusun Genel Arşivi AGN tarafından Clarín'e sağlandı
Bernasconi Enstitüsü'nün iç merdivenleri. Fotoğraf, Ulusun Genel Arşivi AGN tarafından Clarín'e sağlandı

Mimarlar Fabio Grementieri ve Claudia Shmidt, “Mimarlık, eğitim ve miras 1600-1975” kitabında bu binayı ve uygulamasını “Küçük kentsel ütopya” olarak tanımladılar. “Bir arazi parçası seçildi Binanın çocukları için tasarlandığı işçi nüfusunun yerleşimini sağladı. Böylece Ulusal Eğitim Konseyi, anıtsal kompleksin mimari zenginliğini bir okulu karakterize etmesi gereken ağırbaşlılıkla uyumlu hale getiren bu ileri programı geliştirdi. Bittiğinde Bernasconi bir üretti dikkate değer kentsel etki. Araştırmacılar, “Çağdaş konutların kalitesini yükseltti ve sonuçta onu küçük bir kentsel ütopyaya dönüştürdü” diye açıkladı.


Kesinlikle inşaat saraylar-okullar Bu sitelerin yalnızca eğitim amaçlı olmayıp aynı zamanda bir bayrak haline gelmeyi amaçladıkları geçmiş bir dönemi karakterize ediyordu. evrim ve modernite; bilgiye dayalı bir geleceğe bakış. Ayrıca elbette kentsel simge yapılara da dönüştürüldü.


Parque Patricios'ta Bernasconi binalarının cephelerinin bir kısmının restore edildiği atölye.  Fotoğraf: Ariel Grinberg
Parque Patricios'ta Bernasconi binalarının cephelerinin bir kısmının restore edildiği atölye. Fotoğraf: Ariel Grinberg

Bernasconi'nin ayırt edici özelliklerinden biri de uygulanmasıdır. Doğal bir yükseklik mi yoksa özel olarak mı inşa edildi? Mühendis Manuel Vila hikayeyi araştırdı ve anlattı Zurna: “Bernasconi ile ilgili klasik şüphelerden biri. Ama yapay değil, doğal bir yükseklik. Belki bugün bu toprakların yüz yıldan fazla bir süre önce nasıl olduğunu hayal etmek zor ama doğal bir sulak alandı. , taşkınlarında Riachuelo nehir yatağının nüfuz ettiği”.


Bu konuyu araştırmak için Vila şunlara güvendi: “Buenos Ayres çevresinin topografik haritası”, 1848-1852 yılları arasında Fransız mühendis Adolfo Sordeaux tarafından hazırlanmıştır. “Bernasconi'ye karşılık gelen eğim, Riachuelo'nun 0. seviyesinin 36 metre üzerinde yükseliyor. Daha önce bataklık olan mevcut Rondeau Caddesi'ne doğru ise kot çizgisi 20 metreye düşüyor. Yani 16 metrelik kot farkı var” , ayrıntılar Vila.


Rondeau Caddesi'ndeki yokuşun tadını çıkarmanızı sağlayan bir kesim.  Resim izniyle: AySA Plan Arşivi
Rondeau Caddesi'ndeki yokuşun tadını çıkarmanızı sağlayan bir kesim. Resim izniyle: AySA Plan Arşivi

Vila'nın eklediği bir gerçek: Bernasconi toprakları Başlangıçta bir çiftlik kaskıydılar -El Edén-, Francisco Facundo Moreno'nun, Şili ile sınırların savunulmasına müdahale eden ünlü Perito Moreno'nun (aynı zamanda bir korumacı, botanikçi, bilim adamı, kaşif, politikacı) mülkü. Enstitünün bahçelerinde sayılanlar var Arjantin'deki ilk tarihi ağaç1872'de dikilen “aguaribay del Perito Moreno”.


Catamarca Caddesi'ndeki Bernasconi Enstitüsü'nün ana girişi.  Fotoğraf, Ulusun Genel Arşivi AGN tarafından Clarín'e sağlandı
Catamarca Caddesi'ndeki Bernasconi Enstitüsü'nün ana girişi. Fotoğraf, Ulusun Genel Arşivi AGN tarafından Clarín'e sağlandı

Bernasconi 1914'te öldü ve belirtildiği gibi aile servetinin bağışlanması, Moreno topraklarının Ulusal Eğitim Konseyi tarafından satın alınmasına olanak sağladı. Daha sonra Konseyin mimarlık genel müdürü olan Waldorp projeyi başlattı. Temeli 1921'de atılan binanın açılışı 8 yıl sonra, 1929'da gerçekleşti.


Restorasyona dönecek olursak, şu an için Cátulo Castillo Caddesi'ndeki cephe tamamlanmış durumda; verandalardan birinin tüm iç cepheleri; ve şu anda ikinci verandada çalışmalar yapılıyor. Tüm çalışmalar okulun dinamiklerine uygun olarak yürütülür.


AySA Tarihi Plan Arşivi'ndeki görselde derslik dağılımları, onları birbirine bağlayan koridor ve iki iç avluyu görmenize olanak sağlanmaktadır.
AySA Tarihi Plan Arşivi'ndeki görselde derslik dağılımları, onları birbirine bağlayan koridor ve iki iç avluyu görmenize olanak sağlanmaktadır.

Şehir kaynaklarının bildirdiğine göre Çalışmalar yıl sonunda tamamlanacak. Şüphesiz ki okul, mahalle ve mahalle bu anıtın tamamen onarılmasını hak ediyor; aynı zamanda enstitünün varlığının büyük mimarı olan ayakkabı imalatçısı, iş adamı ve hayırsever Bernasconi'nin de anısı.


Saray olarak tasarlanan Parque Patricios okulu Bernasconi Enstitüsü'nde restorasyon çalışmaları.  Fotoğraf: Luciano Thieberger
Saray olarak tasarlanan Parque Patricios okulu Bernasconi Enstitüsü'nde restorasyon çalışmaları. Fotoğraf: Luciano Thieberger

Bernasconi Enstitüsü'nün iç teraslarından biri.  Tüm sınıflar dışarıya bakar ve doğal ışık alır.  Fotoğraf: Ariel Grinberg
Bernasconi Enstitüsü'nün iç verandalarından biri. Tüm sınıflar dışarıya bakar ve doğal ışık alır. Fotoğraf: Ariel Grinberg

Parque Patricios'taki Bernasconi Enstitüsü'nün iç cephelerinin bir kısmı.  Fotoğraf: Luciano Thieberger.
Parque Patricios'taki Bernasconi Enstitüsü'nün iç cephelerinin bir kısmı. Fotoğraf: Luciano Thieberger.

Parque Patricios'taki Bernasconi Enstitüsü'nün restorasyonu.  Fotoğraf: Luciano Thieberger
Parque Patricios'taki Bernasconi Enstitüsü'nün restorasyonu. Fotoğraf: Luciano Thieberger
 
Üst