Sigorta şirketleri çekici ve mekanik yardım hizmetlerini durduruyor.

Yenilmez

Active member
Resmi Gazete'de yayımlanan çarpıcı bir ifadeyle, Ulusal Sigorta Müfettişliği (SSN) Hükümet otomobil sigortası şirketlerini zorunlu kılıyor çekme veya çekme hizmeti ve mekanik yardım hariçtir ülke çapında ve onlara bunu yapmaları için maksimum bir son tarih veriyor: 90 gün. Tedbirin destekçileri, bunun daha fazla arz için olduğunu garanti ediyor.


Sonraki üç aydan sonra poliçeye dahil olan treylerler ancak hasar, yangın, soygun veya hırsızlık nedeniyle meydana gelebilecek bir kaza, yol ve konaklama giderleri durumunda geçerli olacaktır. Tedbir imzalandı Guillermo PlakasıUlusal Sigorta Müfettişi.


Cuma günü yayınlanan 217/2024 sayılı karara göre, kasko sigortası teminatı, “sigortalı aracın mekanik, akü, çalıştırma, elektrik, delinme, kesik ve kusur veya sorunlardan kaynaklanan transferi, çekilmesi, yardım edilmesi ve/veya durdurulmasını” kapsamayacaktır. /veya patlama odaları veya kapakları, yakıt eksikliği ve/veya kaza, yangın, soygun ve/veya hırsızlıkla bağlantılı olmayan herhangi bir durum.”


Dün yürürlüğe giren tedbire dayanarak, Casa Rosada resmi bir tebliğ yayınladı: “Ulusal Hükümet tarafından vatandaşların haklarını ve yükümlülüklerini açıklığa kavuşturmak için aşırı düzenlemeden kurtarmak amacıyla belirlenen amaç ve Sigortalıları korumak ve sigortacıları denetlemekle görevli Ulusal Sigorta Müfettişliği'ne (SSN), ek araç transfer ve çekici hizmetlerine ilişkin değişiklik talimatı verildi.


“SSN, faaliyetle ilgisi olmayan, sunumu eksik ve yüksek maliyetli bir hizmet sunmak yerine, sigortacıların sorumluluğunu sigorta sözleşmesinin ana amacı olan riskleri karşılamak ve tazminat taleplerini karşılamak üzerine yoğunlaştırarak vatandaşı korumayı amaçlamaktadır. Hükümetten memnuniyetsizlik derecesi” diyorlar.


Guillermo Plate, Ulusal Sigorta Müfettişliği başkanı.

“Bu nedenle önümüzdeki 90 gün içinde araç sigortacılarının, kaza veya olayla bağlantılı durumlar dışında nakliye hizmetlerini kapsamayacak şekilde poliçelerini uyarlamaları kararlaştırıldı. piyasayı serbest rekabete açmak. Bu şekilde, bir yandan, bir olasılık teklifin daha da geliştirilmesi diğer yanda vatandaşa, Uygunluğunuza göre fiyat ve hizmeti seçin ve kriterler”, diye bitiriyor Hükümet.


Son dönemde poliçe değerleri yüzde 130'u aşarken, araç değerlemesindeki artış da yüzde 139 arttı. Örneğin, Kasım 2023'te “Tam Üçüncü Taraf” kapsamı için 19.897 ABD Doları ödemiş olan bir 2013 Ford EcoSport (Kinetic) kullanıcısı, Nisan 2024'te 48.808 ABD Doları ödemek zorunda kalmıştır; demek ki %145,5 daha fazlaaracının değerlemesi ise %106,6 arttı.


Tüm sigortalıların kendilerine sorduğu soru, yardım ve çekici hizmetlerinin kaldırılmasıyla her ay ödedikleri ve Tüketici Fiyatları Endeksi (TÜFE) enflasyonunun üzerinde artan poliçe tutarlarının Endeks'ten düşüp düşmeyeceğidir. .


Hükümet, sigorta şirketlerini çekici ve mekanik yardım hizmetleri sağlama zorunluluğundan muaf tuttu.  Fotoğraf: Shutterstock
Hükümet, sigorta şirketlerini çekici ve mekanik yardım hizmetleri sağlama zorunluluğundan muaf tuttu. Fotoğraf: Shutterstock

Şimdilik cevap yok şirketlerden. Danışmanlığını yaptığı dört sigorta şirketinden biri Zurna Bu cumartesi şimdilik konuşmayacaklarını duyuruyorum.


“Şirketler henüz nasıl ve ne zaman uygulayacaklarını söylemediler. Büyük ihtimalle bugünden itibaren çıkarılan ve vadesi dolduğu için yenilenen poliçelerle bunu yapacaklar. Mecburiyetin kaldırılmasının ötesinde, bazı bir komisyoncu, muhtemelen borç vermeye devam edeceklerini ve bu bir fark yaratacağını söyledi Zurna.


Ekonomi Bakanlığına bağlı SSN'nin resmi hesabında Luis Caputotedbirin “Ulusal Hükümet tarafından vatandaşların haklarını ve yükümlülüklerini açıklığa kavuşturmak için aşırı düzenlemelerden kurtarmak amacıyla belirlediği hedefi” takip ettiğini doğruluyor.

Karar 217/2024

Ulusal Hükümet tarafından vatandaşların haklarını ve yükümlülüklerini açıklığa kavuşturmak için aşırı düzenlemelerden kurtarma hedefiyle,…

— SSN ARJANTİN (@ssn_ar) 26 Nisan 2024
Tedbirin yayınlanması, şikayetlerini sosyal ağlarda dile getiren muhalefet liderlerinin tepkisine neden oldu. Ve ayrıca Buenos Aires Şehri Kamu Barosu'ndan.


Söz konusu kuruluşa bağlı Tüketici Enstitüsü'nün başkanı Juan Pablo Zanetta, “bunun şimdiye kadar kapsamlı bir sigorta kapsamına sahip olan ve mevcut bir sözleşmeyle de belirlenen tüketicilerin haklarını ihlal ettiğini” temin ederek, bu tür bir çözüme kavuşturulması gerektiğini ifade etti. şirketler ve tüketiciler arasında tartışılmaktadır.


“Tüketici ilişkisini bu kadar ciddi şekilde bozacak bir tedbir hayata geçirilemez. Bu kuralsızlaştırma yalnızca şirketlere yarar sağlar. Öte yandan sigortacılar açısından maliyetteki bu azalma, sigortalı açısından herhangi bir tazminat, yani sigorta priminin değerinde azalma anlamına gelmiyor” diye konuştu.
 
Üst