Sigorta ve korumayı vinçsiz ve bunu durdurmak için mekanik yardımsız bırakan tartışmalı Hükümet tedbiri ne zamandan beri yürürlükte?

Yenilmez

Active member
24 Nisan'da Guillermo Plate başkanlığındaki Ulusal Sigorta Müfettişi (SSN), otomobil sigortası şirketlerinin yükümlülüklerini açıkladı çekme veya çekme hizmetlerini hariç tutmak için Ve mekanik yardım Ülke genelinde bunun için maksimum 90 günlük bir süre belirleniyor. 24 Temmuz'da tedbir hatasız bir şekilde yürürlüğe girmeye başladı ve buna yanıt olarak bir tüketici derneği, kullanıcıları savunmak için toplu bir eylem başlattı ve çekici hizmetleri devam ediyor Kararın yürürlüğe girmesinden önceki koşullar. Bazı sigorta şirketleri şartlardaki değişiklikleri öne sürüyor 1 Temmuz için.


Resmi Gazete'de yayımlanan 217/2024 sayılı Karar, sektörün serbestleştirilmesi, “vatandaşın korunması” ve rekabetin artırılması hedefini gündeme getirdi. Sonuç olarak, sigortacıların artık “mekanik, akü, çalıştırma, elektrik hasarları veya sorunları, haznelerdeki veya kapaklardaki delikler, kesikler ve/veya patlamalar veya yakıt eksikliğini” karşılaması gerekmeyecek. Yalnızca vinç ve mekanik yardım masraflarını karşılamakla yükümlü olacaklar “kaza, yangın ve soygun ve/veya hırsızlık”. Ancak tedbir aynı zamanda bir sigorta şirketinin isterse bu hizmeti sunmaya devam etmesini de yasaklıyor.


SSN'nin uygulamaya koyduğu bu önlem sonucunda Arjantin Tüketiciler ve Kullanıcılar Derneği (ACUDA) 28 Mayıs'ta bir karar aldı: Tüketici haklarının savunulması için toplu bir eylem. Elde etmeye çalışıyorlar geçersizlik Kararın 2. maddesinin “değişiklik yapılmasını” öngören doğrudan etkilemek çekme hizmeti koşulları, tüketicileri daha önce sigorta poliçelerinde yer alan bir faydadan mahrum bırakıyor.”


Ayrıca dernek bir sunum gerçekleştirdi. ihtiyati tedbir talebi böylece, derhal, “çekme hizmetleri, itiraz edilen kararın yürürlüğe girmesinden önceki koşullarda sürdürülür.”


ACUDA yakın zamanda yaptığı bir açıklamada bu karşı önlemin şunlara odaklandığını ifade etti: sigortalıyı korumak bir dizi zararla karşı karşıya kaldı.


Çekici ve mekanik yardım hizmetlerini sigorta poliçelerinden çıkaran tartışmalı Hükümet tedbiri yürürlüğe girdi. Fotoğraf Shutterstock

Bu Salı günü olağan basın toplantısında, Cumhurbaşkanlığı sözcüsü Manuel Adorni'ye, Hükümetin koruma ve şikâyetlere dayanarak bir karar almayı veya kararda herhangi bir değişiklik yapmayı düşünüp düşünmediği soruldu: “Bu konuda bir kararlılık yok” diye yanıt verdi. .


Birincisi, ekonomik çıkarların ihlali ve sözleşmeden doğan dengesizlik: Kararın sözleşmeye bağlı olarak sigortacıların lehine olacağını açıkladı, ancak müşterilere öyle değil. Bir süre önce, Zurna bu değişiklikler karşısında tüketicilerin daha önce dahil olan hizmetleri artık kapsamayan bir poliçe için hemen hemen aynı fiyatı ödemek zorunda kalacağını söylemişti.


İkinci olarak dernek, SSN'nin aldığı karara uygun olarak sigorta sözleşmesi şartlarının sigortacılar tarafından tek taraflı olarak değiştirilmesinin, sözleşmeye dayalı iyi niyet ilkesini ihlal ediyor.


Son olarak, bu hizmetin ortadan kaldırılmasının “aynı hizmeti alternatif yollarla sağlamak için zorunlu olarak daha büyük bir harcama anlamına geleceğini” ileri sürerek ekonomik yönü vurguladı.


Bunun nedeni, sokakta bir kaza veya hasar olması durumunda yalnızca bir aracı çekmek için iki olasılık: yardımın sigortadan ayrı olarak sözleşmeye bağlanması ön ödemeli form10.000 ABD Doları (temel hizmet) ile 35.000 ABD Doları arasında değişebilen referans maliyetleriyle; veya ön ödemeli bir hizmetiniz yok ve her ihtiyaç için yardım kiralamak (Referans olarak, Mar del Plata'dan Buenos Aires'e bir araba çekmek 1.500.000 dolara mal olabilir; metropol bölgesinde ise yaklaşık 100.000 dolara mal olabilir).


Hükümetin kararında 24 Nisan'dan itibaren 90 günlük bir süre veriliyordu; bu da, bu sürenin uzatılması gerektiğini gösteriyordu. şaşmaz bir şekilde hükmetmek 24 Temmuz'dan itibaren. Sonuç olarak son kullanma tarihi geç olan poliçeler yenilendiğinde hizmet koşulları değişecektir.


ACUDA'nın başkanı Ricardo Espinosa'nın açıkladığı gibi önerge Zurnaçoktan adalet içinde Cevap bekliyor. “Son teslim tarihleri ve zamanları ona bağlı. onu anlıyorum 24 Temmuz'dan önce çözülmesi gerekiyor, son tarih olan. Umuyoruz ki bu sunum bize tüketicilerle ilgilenebilmemiz ve sözleşmeden kaynaklanan herhangi bir etkinin olmamasını sağlayabilmemiz için yer açacaktır” yorumunu yapıyor.


Çekici ve mekanik yardım hizmetlerini sigorta poliçelerinden çıkaran tartışmalı Hükümet tedbiri yürürlüğe girdi.  Fotoğraf Shutterstock
Çekici ve mekanik yardım hizmetlerini sigorta poliçelerinden çıkaran tartışmalı Hükümet tedbiri yürürlüğe girdi. Fotoğraf Shutterstock

SSN'nin verdiği sürenin bitimine hâlâ 50 gün olmasına rağmen sektördeki kaynaklar, bazı sigorta şirketlerinin kendilerinin ötesine geçerek şimdiden müşterilerini bilgilendirdiklerini belirtiyor. önümüzdeki 1 Temmuz'dan itibaren Poliçede transfer ve çekici hizmet giderleri hükümlerine ilişkin değişiklik yapılacak olup, çekici yardım bedeli sigorta priminden düşülecektir. O tarihten itibaren, artık hizmeti sağlayamayacak olanlar olacak ve tazminat olarak bir ciro yayınlayacaklar sözleşmeli ulaşımı sunmadıkları günler için.


“Yeni madde, çekiciyi ortadan kaldırmıyor, bunun yerine hizmeti değiştiriyor ve bunu bir kazayla sınırlandırıyor. Bu, genelgenin Nisan ayında yayımlanmasından bu yana zaten yürürlükte. Halihazırda yürürlükte olduğu için şunu söyleme kararı almış şirketler var. 'Biliyor musun? Konuyu daha fazla uzatmayacağım ve Şu anda yeni yayınladığım veya yenilediğim her şeyi zaten bu yeni kapsama dahil ediyorum 15 gün sana verip 15 gün sonra almamak için'”, diye açıklıyor Sigorta Şirketleri Birliği'nin genel müdürü Gustavo Trías.


Ve daha derine in mevcut sözleşmeler: “Karar uyarınca kapsamın değiştirilmesi gerekiyor. Faaliyetlerimizi düzenleyen 17.418 sayılı sigorta kanunu uyarınca sigortacı, sözleşmeyi geçerlilik süresi boyunca herhangi bir zamanda değiştirme ve bunu her zaman 15 gün önceden bildirme olanağına sahiptir. Bu nedenle firmalar mutlaka temmuz ayının ilk günlerinden itibaren iletişim kurmaya başlayacaklar. sözleşme güncelleme onayı yoluyla hizmetin değiştirilmesi ve karşılık gelen prim iadesi. Daha önce sorun çok yeniydi ve çözümü çok net değildi.”


Sigorta şirketlerinin büyük çoğunluğu, diğer konuların yanı sıra, primlerin yeni maliyetlerini henüz açıklamadı. Bazıları bu mecraya, Haber tarafından çözüme kavuşturulacak toplu eyleme ek olarak SSN'nin kendilerine iletmesi gereken belirli tanımları beklediklerini söyledi.


Harici danışmanlara göre, çekme hizmetinin kalitesi ve miktarı poliçe sahipleri için çok önemli faktörlerdir. %80 bunları düşünen kullanıcıların oranı belirleyici sigorta yaptırırken. Bugün Arjantin'de 12.000.000 kişinin araba sigortası yaptırdığı tahmin ediliyor. Pazar, %50'si AMBA'da olmak üzere yaklaşık 170.000 aylık katılımı gerçekleştirmektedir. O %90'ı mekanik kusurlardan kaynaklanmaktadır ve Kazalar için %10.
 
Üst