Soruşturma hakkında neler biliniyor ve tam hizmet ne zaman geri dönecek?

Yenilmez

Active member
Palermo'daki San Martín tren kazasından bir hafta sonra, hizmet şu tarihler arasında kısıtlı olarak çalışmaya devam ediyor: Villa del Parque ve Cabred. Ne zaman döneceği henüz bilinmiyor turu tamamlaUlaştırma Güvenliği Kurulu (JST) tarafından hazırlanan raporun sonuçları ve Yargıç Julián Ercolini başkanlığındaki adli soruşturmanın ilerlemesi bekleniyor.


Yapılan açıklamaya göre JST, raporunu hazırlamayı bu Cuma ile hafta sonu arasında tamamlayabilir. Ve dosyada var 4'ü tren makinisti ve 3'ü işaretçi olmak üzere 7 sanık. Bu anlamda Ercolini şunu sordu: Kameralarla elde edilen görüntülerin kaçırılması, Henüz kimliği belirlenmemiş olası şüphelilerin katılımını, radyo modülasyonlarına ilişkin uzman çalışmalarını ve ayrıca cep telefonlarının açılması Hem trenlerin hem de olaya karıştığı iddia edilen kişilerin konumlarını ve hareketlerini değerlendirmek için kaçırılanlar.


Ayrıca hattın işletme yönetmelikleri ve sinyalizasyon sistemiKablo hırsızlığı nedeniyle hizmet dışı kaldı. Dolayısıyla takip edilen ana hipotez, iletişimde insani bir aksaklık olduğu ve Retiro'dan yolcularla birlikte ayrılan trenin makinistlerinin aynı ray üzerinde bir oluşumun durduğu konusunda uyarılmadığı yönündedir.


Bu Cuma, başka bir olay da San Martín'le ilgiliydi. Çok sayıda yaralanan bir kadının üzerinden bir oluşum geçti. Trenes Argentinos'a göre servis alternatif güzergahlarda çalışmaya devam etti.


Perşembe günü bildirildiği üzere, “Yük testleri mekandan iki lokomotifin geçmesiyle gerçekleştirildi”Demiryolu oluşumlarının dolaşımı için köprü yapısının durumunun tespit edilmesi amacıyla.” Bu Cuma gününe kadar trenlerin tekrar ne zaman ayrılıp Retiro'ya varacağı konusunda bir haber gelmedi.


Hükümet ayrıca ilan edeceğini duyurdu. “demiryolu acil durumu”. Ve fonları bu ve diğer büyükşehir hatlarındaki demiryolu altyapı çalışmaları için kullanmak üzere, biri San Martín için olmak üzere verilen ancak uygulanmayan IDB kredilerini yeniden etkinleştirmeyi amaçlıyor.


Kaza



Soruşturmanın odak noktası, Retiro'dan saat 10.20'de kalkan 3353 plakalı trenin neden kaza yaptığını belirlemek. Figueroa Alcorta köprüsünde bir oluşumun durdurulduğu konusunda uyarılmadı. Bunların hepsi geçen Cuma günü yaşandı ve 90'dan fazla kişi yaralandı.


Formasyon viyadük'e ulaşmadan önce saat 10:29'da durdu. Daha sonra ilerlemesine izin verildi ve 10:31'de çöktü.


İlk ortaya çıkan, kablo hırsızlığı nedeniyle hattın sinyalizasyon sistemi olmadan çalıştığıydı. Olaydan on gün önce mi olduğu belli değil Ocak ve Şubat ayları arasında. Hizmet, “serbest hat” olarak bilinen, yazılı bildirimlerin kullanıldığı, telsiz sistemi veya tren trafiğini sağlayan işaretleyiciler aracılığıyla çalışan bir sistemle çalışıyordu. Soruşturmanın ana odak noktası iletişim hatasıdır.

Video


Yolcu treninin çarptığı minibüs, iki vinçle kaldırıldı. Lokomotif ve yolcu treni vagonlarının geri kalanı raylar boyunca kaldırılacak.


Kazanın ardından dikkate alınan bir diğer unsur ise yatırımdan çekilme Son yıllarda demiryolu sisteminin de maruz kaldığı ve Aralık ayında Javier Milei'nin hükümetin başına geçmesinden bu yana. Trenler 2024 yılının ilk dört ayında %60 oranında kesinti yaşadı, Sivil toplum kuruluşu Eşitlik ve Haber için Sivil Derneği'nin (ACIJ) Vergi Haberi alanı tarafından gerçekleştirilen bütçe analizine göre, geçen yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında.


Ayrıca San Martín, Roca, Mitre, Belgrano Sur ve Sarmiento hatlarını işleten devlet şirketi Sociedad Operadora Ferroviaria Sociedad del Estado (SOFSE), Milletvekilleri Meclisi tarafından onaylanan Esaslar Kanunu listesinde yer alan özelleştirilebilir firmalardan biridir.


Ne zaman “demiryolu acil durumu” Ulusal Ulaştırma Düzenleme Komisyonu'nun (CNRT) Nisan ayında hazırladığı bir rapora dayanarak Hükümet tarafından açıklanan Hızlı çözüm gerektiren sorunları çözmek için fonların daha hızlı kullanılabilir olmasını sağlamakSan Martín tren sinyallerinin çalışmamasına neden olan kabloların çalınması gibi.


Aynı zamanda, Roca treninde gecikmeler ve iptaller yaşanıyor Constitución istasyonuna giren ve çıkan bir viyadük üzerinde yapılan çalışmalar nedeniyle frekansların azaltılmasına neden oldu. Gönyenin farklı dalları da farklı türdeki rahatsızlıklardan dolayı frekans sorunları yaşamaktadır.
 
Üst