Ücretlere ne zaman tekrar zam yapılacak ve otobüs biletiyle arasındaki fark nedir?

Yenilmez

Active member
“Her zamanki gibi seyahat ettim, belki diğer günlere göre biraz daha az insan vardı ama bunun nedeni, bugünün Cuma olması ve her zaman biraz daha az olması olabilir. Artış güçlü, “Sadece işime gidip gelmek için ayda 25.000 dolar harcayacağım.”. İfade, Caballito'dan Plaza de Mayo'ya her gün metroyla giden María Márquez'e ait. Bugün itibarıyla tüm yolcular gibi yolculuk başına 574 dolar ödediğini, otobüste ödeyeceği 323,95 dolar ile aradaki farkın ise 200 dolardan fazla olduğunu söylüyor. Bir süre daha metroya binmeye devam edeceğiz.


pasajlar arasındaki boşluk
Metrodaki keskin artışın gündeme getirdiği şüphelerden biri de bu. “Her zamanki gibi seyahat ettim” diyor Zurna Parque Chacabuco'dan Plaza de Mayo'ya giden ancak E metrosuyla giden Azul González ise B ve C hatlarının kullanıcısı Edith Vernet de diğer günlere göre herhangi bir değişiklik fark etmedi.


“Evet var yolcuların bir servisten diğerine geçişi Sektörden kaynaklar, bunun son zamanlarda gerçekleşmemiş bir şey olduğunu kabul eden, bunun sürdürülme öncülü nedeniyle daha fazla zaman içinde değerlendirilmesi gerektiğini söylüyor. dengeli oranlar Ayrıca Cuma günleri diğer günlere göre %5 daha az kullanıcı olabileceğini açıklıyorlar. Yolcu transferi varsa ücret değişikliğinin ilk günlerinde olur, sonra tersine döner ve “büyük farklılıklar yaratmaz”.


Şimdi atlama böyle olduğuna göre ani, Yüksek oranı ilk kez durduran mahkeme kararının ve Buenos Aires Hükümeti'nin bunu mümkün kılan gerekli belgeleri sunmasının ardından, karar vermek için beklememiz gerekecek. yolcuların metrodan otobüse geçmesi ya da kısa sürede ücret artışı yaşanması durumunda.


Bu Cuma oranındaki artış %359'du. Nisan ayında uygulamaya yönelik orijinal plandaki gecikmelerle gelen artışın iki bölümü daha olacak haziran ve ağustos aylarında, ve her yolculuğun değerini maliyetin çok üzerinde alacak Şubat ayından bu yana maliyeti 270 dolar olan asgari otobüs bileti. Maliyeti 300,78 dolar olan iki bölümlü veya 323,95 dolardan üç bölümlü yolculuklar düşünüldüğünde aradaki fark bile oldukça geniş.




On beş gün içinde her metro yolculuğu kalkacak 650 dolar ve ağustos ayında 757 dolara çıkacak.


Fiyatın ötesinde, Daha sık seyahat edenlerin avantajları korunacak ve yüzde indirimlerden yararlanın. Ayrıca, emekliler, farklı yeteneklere sahip kişiler veya öğrenciler için ücretsiz geçişler, diğerleri arasında.


Premetro durumunda bilet şu adrese gider: 200,90$; haziran ayında 227,50$ve ağustos ayına gelindiğinde bilet yükselecekti 264,95$.


Kayıtlı SUBE kartı olmayanların ödeme yaptığı tren ve metrolardan farklı olarak tam oran, metroda bu ölçümler 1 Ağustos'tan itibaren yürürlüğe girecek Artışın üçüncü dilimi uygulandığında. O zaman plastiği nominalize etmeyenler ödeyecek 859,07$ve Premetro'da 300,67$.


Bu rakamlar sözde yanıt veriyor “teknik oran”Buenos Aires Hükümeti'ne göre bu, her metro yolculuğunun gerçek maliyetidir. Toplam işletme maliyetinin gider tutarına bölünmesi sonucu elde edilir. taşınan yolcular. Aradaki fark devlet tarafından sübvansiyonlarla karşılanıyor.




Şehirdeki artışla birlikte bu açığı daraltmaya çalışıyorlar. Ayrıca pandemi sonrasında metro seferleri de başladı. Mart 2020'den önce sahip olduğu yolcuların %70'ini barındırıyor. Ve tahminlere göre iyileşmesi zor olacak.


O halde otobüslerle fiyat farkından dolayı yolcu transferinin gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini görmemiz gerekecek. yüzeye çıkmanın yer altında yapmaktan daha fazla zaman alabileceği, ancak daha az paraya mal olduğu bölümlerde. Örneğin, Metrobüs'ün çalıştığı 9 de Julio'nun altında Retiro ile Constitución'u birbirine bağlayan C hattı üzerinde, neredeyse aynı güzergahı kullanıyor.


Geriye kalan fayda Bu SUBE Ağınınkidir, İlk yolculuğun başlamasından itibaren iki saat içinde başlaması koşuluyla ikinci yolculukta %50, üçüncü yolculukta %75 indirim uygulanıyor.


Tren ve otobüs artışları


Mayıs ayının başları, tren biletlerinde yüzde 54 oranında artış yaşandı. SUBE kayıtlı Sarmiento, Roca, Mitre, San Martín, Belgrano Sur, Belgrano Norte, Urquiza ve Tren de la Costa hatlarında seyahat etmenin maliyeti bölüm 1 için 200 ABD doları (ki bunlar 12 kilometreye kadar kısa mesafelerdir), bölüm 2 için 260 ABD dolarıdır. (12 ila 24 km) ve 3. bölüm (24 km'nin üzerinde) için 320 ABD Doları.


Nominalize edilmiş kartı olmayanlar 400$ (Bölüm 1), 520$ (Bölüm 2) ve 640$ (Bölüm 3) öderler.


gelince kolektifler, Şubat kararında gruplar için enflasyona dayalı olarak iki ayda bir artış öngörülmesine rağmen, Hükümet bunu Nisan ayında erteleme kararı aldı ve şu an için Mayıs ayının geri kalanında bir artış olup olmayacağı bilinmiyor.


Şubat ayındaki hüküm uygulansaydı, asgari otobüs biletinin maliyeti 400 dolar civarında olacaktı ki bu da onu daha düşük olsa da metronun değerine yaklaştıracaktı.


Bu arada şirketler, Hükümet ve sürücüleri temsil eden Otomotiv Tramvay Birliği (UTA) arasındaki anlaşmazlık da çözümsüz kalıyor. Ortak bir anlaşmaya varılmamasına rağmen, otobüs şoförleri için mayıs ayında, haziran ayında ise 250.000 dolarlık sabit bir meblağ üzerinde anlaşmaya varıldı.


Mücadele, geç ödemeler nedeniyle grevi de içeriyordu. Hükümet sübvansiyonları azaltma politikasını sürdürürken, şirketler asgari biletin en az 1.200 dolar olması gerektiğini savunuyor ve oran ile devletin katkıları arasında yarısını aldıklarını söylüyor. Bazı hatlarda çalışan serviste ise durum dikkat çekiyor. frekans azaltma, özellikle gece.
 
Üst