Yenilmez
Active member
Çatışma olmadan geçen birkaç aydan sonra, Buenos Aires metrosu bu çarşamba günü yine greve gidecek. Farklı hatlarda dönecek ve nedeni şu: “işçi Jorge Navarro'nun ölümüasbeste maruz kalma sonucu akciğer kanserine yakalanan kişi.
Metro ve Premetro İşçileri Sendikası'ndan (AGTSyP), önlemlerin şunlardan oluşacağını detaylandırdıkları bir bildiri yayınladılar: metro ve metro öncesi hatların kademeli felci.
Böylece A ve B hatları sabah 10.00'dan 12.00'ye kadar duracak, ardından 12.00'den 14.00'e kadar D ve H hatlarına geçilecek. Saat 16.00'da C, E ve Premetro hatları etkilenecek.
Ölen çalışanın adı Jorge Navarro'ydu ve Constitución Atölyesi'nde çalışıyordu. Sendika, 2020 yılında yapılan tıbbi denetim sonucunda kendisinin akciğer kanserine yakalandığının tespit edildiğini iddia ediyor. asbest maruziyetielektrik yalıtkanı olarak kullanılan ve sağlığa zararlı olduğu kanıtlanınca yasaklanan bir mineral.
“Yeraltı ve Premetro İşçileri Sendikası (AGTSYP) olarak mücadelemizi sürdürüyoruz. Ağda yüklü olan tüm asbestleri ortadan kaldırdıklarınıve Şehir Hükümetinin meslektaşlarımızı hasta etmeye ve öldürmeye devam eden bu kanserojen maddeden arınmış yeni filolar satın alması için” dedi metro delegeleri.
Ayrıca, “işçileri, kullanıcıları ve ağ sakinlerini yasaklanmış bir mineralle kirleten ve hasta eden” imtiyaz sahibi şirket Emova'yı ve Şehir Hükümetini suçladılar.
“Konuyla ilgili bilgi edinildiğinden beri, Subterraneos de Buenos Aires SE, Emova, sendikalar, Çevre Koruma Ajansı (APrA), Çalışma Müsteşarına bağlı İşgücü Koruması Genel Müdürlüğü, İş Riski Müfettişi (Sağlık), INTI ve Ombudsmanlık Ofisi bir araya geldi asbest sorunuyla ilgilenecek özel komisyonMetrolardan sorumlu Buenos Aires devlet şirketinden, izlenecek adımların ana hatlarıyla belirlendiği çerçevede” ifadeleri kullanıldı.
Söz konusu plan çerçevesinde ağın farklı noktalarında ve çalışma alanlarında 3 bine yakın hava kalitesi çalışması gerçekleştirildi. kanunla belirlenen sınırlar dahilinde. Ayrıca filonun tamamı analiz edildi ve farklı hatlarda ve tesislerin geri kalanındaki en iyi ayrıştırma süreçleri oldukça ileri düzeyde.”
Resmi bilgilere göre en yeni trenlerin bulunduğu A, D ve H hatlarının filolarında asbeste rastlanmadı. Buna ek olarak, “B Hattındaki Mitsubishi filosunun, Premetro'nun Materfer arabalarının, E Hattının Fiat'larının ve C Hattının Nagoya 5000'inin en iyiden arındırılmasının farklı aşamalarının tamamlandığını ve Hat C'nin en iyiden arındırılmasının farklı aşamalarının tamamlandığını” bildirdiler. CAF 6000 filosu B Hattında devam ediyor.
Bunlar en eski oluşumlardır. Madrid Metrosu'ndan satın alınan B hattındaki CAF 6000 gibi bazıları hala dolaşımdadır. CAF 5000 birkaç yıl önce emekliye ayrıldı. Bu arada B hattında Hükümet, filonun tamamını yenileme ihalesinin yeniden etkinleştirildiğini duyurdu.
Yalıtım özelliği, ısıya ve yangına karşı dayanıklılığı nedeniyle binlerce kullanım alanı vardır. Ve onlarca yıldır kullanıldığı için, asbest veya asbest hala birçok yerde ve bileşende mevcuttur. Arjantin'de uzun süreli maruz kalmanın ciddi akciğer hastalıklarına ve hatta akciğer kanserine neden olabileceği kanıtlandığı için 2003 yılında yasaklandı. Lifleri havada asılı kalır ve insan bunları soluduğunda kirlenir.
İmtiyaz sahibi şirket Emova'dan ise 2018'den bu yana “ayrıca ilerleme kaydedildiğini” de sözlerine ekledi. Elektrik trafo merkezleri gibi sabit tesislerin en iyi hale getirilmesi sürecigüç merkezleri, atölyeler, pompa odaları”.
Son olarak Sbase, “ağdaki kapsamlı asbest yönetim planının işçiler, komşular ve kullanıcılar için herhangi bir risk oluşturmadığını. Bulunan olumlu unsurların yolcularla temas halinde olmadığını, Bunlar etiketlenmiştir ve yalnızca kişisel koruyucu ekipmana sahip eğitimli çalışanlar tarafından kullanılabilir. Bu durumlarda operatör, sektördeki tüm çalışanlara, sağlıkları açısından riskli olabilecek herhangi bir temasın önlenmesi amacıyla eğitim veriyor.”
Metro ve Premetro İşçileri Sendikası'ndan (AGTSyP), önlemlerin şunlardan oluşacağını detaylandırdıkları bir bildiri yayınladılar: metro ve metro öncesi hatların kademeli felci.
Böylece A ve B hatları sabah 10.00'dan 12.00'ye kadar duracak, ardından 12.00'den 14.00'e kadar D ve H hatlarına geçilecek. Saat 16.00'da C, E ve Premetro hatları etkilenecek.
Ölen çalışanın adı Jorge Navarro'ydu ve Constitución Atölyesi'nde çalışıyordu. Sendika, 2020 yılında yapılan tıbbi denetim sonucunda kendisinin akciğer kanserine yakalandığının tespit edildiğini iddia ediyor. asbest maruziyetielektrik yalıtkanı olarak kullanılan ve sağlığa zararlı olduğu kanıtlanınca yasaklanan bir mineral.
“Yeraltı ve Premetro İşçileri Sendikası (AGTSYP) olarak mücadelemizi sürdürüyoruz. Ağda yüklü olan tüm asbestleri ortadan kaldırdıklarınıve Şehir Hükümetinin meslektaşlarımızı hasta etmeye ve öldürmeye devam eden bu kanserojen maddeden arınmış yeni filolar satın alması için” dedi metro delegeleri.
Ayrıca, “işçileri, kullanıcıları ve ağ sakinlerini yasaklanmış bir mineralle kirleten ve hasta eden” imtiyaz sahibi şirket Emova'yı ve Şehir Hükümetini suçladılar.
“Konuyla ilgili bilgi edinildiğinden beri, Subterraneos de Buenos Aires SE, Emova, sendikalar, Çevre Koruma Ajansı (APrA), Çalışma Müsteşarına bağlı İşgücü Koruması Genel Müdürlüğü, İş Riski Müfettişi (Sağlık), INTI ve Ombudsmanlık Ofisi bir araya geldi asbest sorunuyla ilgilenecek özel komisyonMetrolardan sorumlu Buenos Aires devlet şirketinden, izlenecek adımların ana hatlarıyla belirlendiği çerçevede” ifadeleri kullanıldı.
Söz konusu plan çerçevesinde ağın farklı noktalarında ve çalışma alanlarında 3 bine yakın hava kalitesi çalışması gerçekleştirildi. kanunla belirlenen sınırlar dahilinde. Ayrıca filonun tamamı analiz edildi ve farklı hatlarda ve tesislerin geri kalanındaki en iyi ayrıştırma süreçleri oldukça ileri düzeyde.”
Resmi bilgilere göre en yeni trenlerin bulunduğu A, D ve H hatlarının filolarında asbeste rastlanmadı. Buna ek olarak, “B Hattındaki Mitsubishi filosunun, Premetro'nun Materfer arabalarının, E Hattının Fiat'larının ve C Hattının Nagoya 5000'inin en iyiden arındırılmasının farklı aşamalarının tamamlandığını ve Hat C'nin en iyiden arındırılmasının farklı aşamalarının tamamlandığını” bildirdiler. CAF 6000 filosu B Hattında devam ediyor.
Bunlar en eski oluşumlardır. Madrid Metrosu'ndan satın alınan B hattındaki CAF 6000 gibi bazıları hala dolaşımdadır. CAF 5000 birkaç yıl önce emekliye ayrıldı. Bu arada B hattında Hükümet, filonun tamamını yenileme ihalesinin yeniden etkinleştirildiğini duyurdu.
Yalıtım özelliği, ısıya ve yangına karşı dayanıklılığı nedeniyle binlerce kullanım alanı vardır. Ve onlarca yıldır kullanıldığı için, asbest veya asbest hala birçok yerde ve bileşende mevcuttur. Arjantin'de uzun süreli maruz kalmanın ciddi akciğer hastalıklarına ve hatta akciğer kanserine neden olabileceği kanıtlandığı için 2003 yılında yasaklandı. Lifleri havada asılı kalır ve insan bunları soluduğunda kirlenir.
İmtiyaz sahibi şirket Emova'dan ise 2018'den bu yana “ayrıca ilerleme kaydedildiğini” de sözlerine ekledi. Elektrik trafo merkezleri gibi sabit tesislerin en iyi hale getirilmesi sürecigüç merkezleri, atölyeler, pompa odaları”.
Son olarak Sbase, “ağdaki kapsamlı asbest yönetim planının işçiler, komşular ve kullanıcılar için herhangi bir risk oluşturmadığını. Bulunan olumlu unsurların yolcularla temas halinde olmadığını, Bunlar etiketlenmiştir ve yalnızca kişisel koruyucu ekipmana sahip eğitimli çalışanlar tarafından kullanılabilir. Bu durumlarda operatör, sektördeki tüm çalışanlara, sağlıkları açısından riskli olabilecek herhangi bir temasın önlenmesi amacıyla eğitim veriyor.”